Skocz do zawartości
IGNOROWANY

wizyta na hamowni 1.8T AEB


artur1983

Rekomendowane odpowiedzi

witam dziś byłem na hamowni i trochę się rozczarowałem bo auto wypluło 142km 203nm silnik 1.8T aeb z turbiną k03s seryjny program co zauważyłem to ze auto lekko zadymiło na niebiesko czy to uszczelniacze ? druga sprawa to napisze co mam wymienione na oryginalne części( sonda lambda ,dv,n75) mam zegar pokazujący doładowanie i co mogę napisać turbo zaczyna wstawać od około 2,2rpm i dmucha 0,6 do 3,0rpm wyzej doładowanie utrzymuje się między 0,4 a 0,5 a przy 5,0rpm dopiero dochodzi do 0,6 .VAG nic nie pokazuje ,spec od hamowni powiedział że to przepływomierz może mieć wpływ na spadek mocy po powrocie do domu sprawdziłem cieśnienie na garach wynosi tak 1- 11,5 2-12 3-12 4-12 świece okopcone w dolocie sprawdziłem brak oleju szczerze mam dość tego samochodu czy faktycznie ten silnik się kończy i taki słaby wynik hamowni proszę was o poradę co zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak 8 koni i 7Nm to chyba zadna tragedia? Moze nawet granica bledu pomiarowego? ;)

Jesli chciales napisac ze przy 5,0rpm spada do 0,3 a nie "dochodzi do 0,6" to wszystko wyglada ok. Cisnienie na grarach tez ok, jak na rocznik '95 to super.

Skoro masz na pokladzie K03s a nie K03 to kolejny plus. Gregor10 pewnie by Ci 180-190KM zrobil z tego bez problemu.

A niebieski dym... coz jesli Ci sie nie przewidzialo to wszyscy wiemy co to oznacza... ze jednak gdzies tam olej sie spala... Ale to powinienes po bagnecie juz wiedziec czy oleju ubywa czy nie.

Tak czy siak nie zalamywac sie, jesli trzeba remontowac to remont + chip i heja :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niebieski dym moze oznaczać uszczelniacze choć moze troche być mojej winy bo auto od przegladu do przeglądu przejechało 7tyś km czyli praktycznie auto nie jeździ, może staneły pierscienie ? czy ktoś opisał może gdzieś wymianę uszczelniaczy bez zdejmowania głowicy przy tym silniku ?


panowie niebieski dym przestał nie wiem czemu wczoraj po hamowni pomeczyłem auto na wyrzszych obrotach i spokuj, dziś go nie było zresztą po hamowni zaraz przestał się wydobywać zapewne gdy auto postawie na dwa tygodnie historia się powtórzy co jeszcze spostrzegłem dziś męczyłem ją od dołu na każdym biegu i ciśnienie skakało do 0,75 przy bucie w podłogę w przedziale obrotów do 3rpm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niewielki ubytek jak na te lata auta. Trzeba chipować i się cieszyć jazdą. Choć porządna diagnostyka elektroniki silnika by nie zaszkodziła. Bloki pomiarowe itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gregor co robic uszczelniacze czy pierscienie niepokoji mnie ten dymek niebieski ,uszczelniacze z aso mam po znajomosci za 500zł, pierscienie w aso po znajomosci to 1320zl na motor


dopisze że dziś doładowanie doszło do 0.8 przeładowania brak zdjołem noge z gazu przy około 3tyś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli masz K03s to ktos ja tam wlozyl, fabrycznie chyba do AEB 150KM takiej nie wsadzali (?) A to jest turbina, ktora laduje wiecej niz zwykle wiec moze jest tak ustawiona...

Ja jak wyjmowalem swoja trubine do regeneracji, to jak zdjaem kolektor wydechowy to w jednym otworze byl olej. Wiec oddalem glowice do regeneracji (wymiana uszczelniaczy, zimmeringow itp) zaplacilem 600zl.

A jak juz mialem zdjeta glowice, to glupio bylo nie wymienic przy okazji pierscieni i panewek :)

I od tej pory dopiero poziom oleju ani drgnie, wczesniej uciekalo i dymilo...

Kwestia tylko potrzeb i podejscia - ja do swojego podszedlem tak ze chce miec to auto jeszcze z 10 lat i zrobilem na tip top, musisz sobie odpowiedziec na to pytanie =]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też bodeszłem do tego że chcę cieszyć sie tym autem jak najdłużej, a turbine wsadziłem sam z powodu takiego że auto zaczeło dymic takim dymkiem niebieskim po ostatnim powrocie z poznania za BMW 3,0d 240hp( troszkę musiałem oske przegonić żeby nadążyć) a że turbo oryginalne miało już lata to myślałem że ono padło kupiłem nowe brog warner do silnika 1.8T bex .Co do doładowania to może spec od hamowni ma racje że przepływka świruje bo to doładowanie w gorący dzień skacze nawet do 0,8 i zazwyczaj osiągane jest w przedziale między 2rpm/3rpm miedzy 3rpm/4.5rpm sterownik obcina doładowanie do 0,4 a 0,5 i dopiero od 4,5rpm doładowanie rośnie gdzieś 0,5 a 0,6 program jest 100% seria co jeszcze mogę napisać że wieczorem próbowałem osiągnąć doładowanie 0,8 i nie dałem rady więc nie wiem raz ładuje więcej raz mniej może ma ktoś na sprzedanie 100% sprawną przepływke do AEB .Turbina ma przejechane 800 kilometrów przy wymianie zmieniłem olej i filtr na oleju jezdzę 3lata 5w50 valvoline. w, jak na razie auto od hamowni nie widzę żeby kopciło na miarce ubytku nie ma lecz to się okaże po czasie jak przejadę więcej Kilometrów. Wcześniej auto nie brało oleju bo na 10.000 tyś nie dolewałem nic musiało coś puścić jak goniłem za BMW, jestem załamany bo mój portfel ma już dość tego silnika pewnie uszczelnię silnik to straci ciśnienie smarowania i tak będzie cały czas z nim jak dam krok do przodu to później do tyłu dwa :(


trzeci dzień odpaliłem auto w garażu dodałem gazu zero dymienia na niebiesko przed odpaleniem sprawdziłem olej nie widać ubytku samochód zgasiłem wykręciłem swiece (jedną) zrobiła sie jasna wczesniej były ciemene okopcone

Edytowane przez artur1983
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...