Skocz do zawartości
IGNOROWANY

3.2 FSI kontra 3.0 TDI 2008 r


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Potrzebuję pomocy w ocenie obydwu silników z tytułu pod względem awaryjności.

Przymierzam się powoli do zmiany auta, wybór (póki co) padł na A5 z 2008r z nadmienionymi silnikami. Dodam, że w grę wchodzi tylko automat.

W 90% będę się przemieszczał po mieście.

Co polecacie? Ewentualnie macie może jakieś rady na co patrzeć w tym modelu?

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Jesli chodzi o awaryjnosc to zdecydowanie 3.2FSI , nie slyszalem o zadnych szczególnych wadach tych silnikow za wyjatkiem tego nieszczesnego nagaru na zaworach dolotowych ktory trzeba czyscic co zmiane oleju praktycznie zeby samochod trzymal moc. 3.0TDI mialo/ma tyhc problemow znacznie wiecej ( problem z wtryskami, łańcuchem rozrządu,DPF ) nie wspominajac ze TDI na 100% bedzie mialo wiekszy przebieg, na plus 3.0TDI to mniejsze zuzycie paliwa, nawet w serii dzieki wysokiemu momentowi jezdzi sie nim duzo przyjemnije niz 3.2 ( co nie znaczy ze 3.2 jezdzi sie zle ), mozliwosc zwiekszenia mocy w dosc malych pieniadzach, dodatkowo 3.0TDi sa juz jednak bardzo dobrze na naszym rynku rozpoznane wiec w razie czego nie ma problemów z ich serwisowaniem. Jesli faktycznie 90% czasu po miescie bedziesz jezdzil to dla mnie nie ma co sie zastanawiac i bierz 3.2.

Opublikowano

Jesli chodzi o awaryjnosc to zdecydowanie 3.2FSI , nie slyszalem o zadnych szczególnych wadach tych silnikow za wyjatkiem tego nieszczesnego nagaru na zaworach dolotowych ktory trzeba czyscic co zmiane oleju praktycznie zeby samochod trzymal moc. 3.0TDI mialo/ma tyhc problemow znacznie wiecej ( problem z wtryskami, łańcuchem rozrządu,DPF ) nie wspominajac ze TDI na 100% bedzie mialo wiekszy przebieg, na plus 3.0TDI to mniejsze zuzycie paliwa, nawet w serii dzieki wysokiemu momentowi jezdzi sie nim duzo przyjemnije niz 3.2 ( co nie znaczy ze 3.2 jezdzi sie zle ), mozliwosc zwiekszenia mocy w dosc malych pieniadzach, dodatkowo 3.0TDi sa juz jednak bardzo dobrze na naszym rynku rozpoznane wiec w razie czego nie ma problemów z ich serwisowaniem. Jesli faktycznie 90% czasu po miescie bedziesz jezdzil to dla mnie nie ma co sie zastanawiac i bierz 3.2.

3.2 FSI ma też drogi rozrząd. Jak zrobić wszystko na bogato przód + tył to 6.5k PLN na ori częściach wyniosła szwagra B7. Trzeba spradzić czy nie ma grzechotki przy odpalaniu na zimnym silniku.

Opublikowano

Wlasnie zastanawia mnie koszt utrzymania tych dwoch silnikow i polaczonych z nimi skrzyni biegow automatycznych?

Inne eksploatacyjne rzeczy to wiadoma sprawa. Chodzi mi bardziej o silnik i jego osprzet, przeniesienie napedu itp. Bo jak tu sie cos wysypie to grubsza sprawa.

Czy do 60000 ,- mozna kupic realnie dobre auto z 2008r, w Quattro z silnikiem 3.2?

Czy bedzie to krecony ulep?

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

golasa z początku produkcji może znajdziesz... tylko nie licz na auto z małym przebiegiem do 60k.

Opublikowano

Bierz 3.0 TDI. Jak zadbane, z potwierdzonym przebiegiem, trochę posłuży. Większość ma nalatane 500-700 tys. km stąd opinia o lecących rozrządach i wtryskach.

Opublikowano

Zobaczymy co wyjdzie. Ale jak nie znajde nic rozsadnego to bede staral sie zdobyc auto znajomego, A4 3.0 na full wypasie z 2006, z potwierdzonym przebiegiem itp, bo salonowe. Wiec jak nie A5 to na 99% A4.

Na szczescie nie ma spiny, wiec z zimna glowa podchodze do tematu

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...