Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Błąd 519 - co to może być ?


xmod

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Mam zamiar kupić audi a4 1,9 tdi 110KM wersja silnika AFN. Na jeździe próbnej do 90km/h jest wszystko w porządku powyżej już na 4 biegu auto mocno słabnie i da się jechać tylko ok 120km/h. Byłem z autem w warsztacie żeby go podpięli pod komputer i wyskoczył właśnie błąd 519. Ma ktoś może informacje co to może być? Mechanik powiedział że że turbo jest ok. Pozdrawiam

* stosuj prosze wlasciwy prefix, zamieszczaj watki w odpowiednich dzialach [Musashi]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten czujnik zlokalizowany jest w sterowniku ( ECU ), dostęp po wymontowaniu sterownika i rozegraniu go. Nie jest to element który często się psuje, proponuję sprawdzić, lepiej wymienić wężyk który wchodzi do sterownika, jesli po wymianie nie ma widocznej poprawy lub ECU rejestruje wyżej opisany błąd lub zamieni go na 65535 czujnik do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, dzięki za odpowiedzi. Jako że mi brakuje czasu na samodzielne sprawdzanie, oddałem do mechanika, który wymienił jakieś 2 czujniki ale nie ma niestety poprawy. (jakie dokładnie czujniki podmienił tego nie wiem, bo jestem w Niemczech i ciężko przetłumaczyć). Czy są jeszcze jakieś inne możliwe usterki po których może pojawić się ten błąd? Może są jakieś inne elementy mające wpływ na prace czujnika. Gdzieś czytałem o zapchanym katalizatorze. Auto jest świeżo kupione i przez długi czas (ok. 5lat) jeździła nim kobieta tylko po mieście, więc turbo nie miało zbytnio możliwości wykazania się, może gdzieś tu jest problem.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo czesto wywala ten blad kiedy doladowanie przekracza zakres pracy czujnika G71 ... [w twoim przypadku to 2570 mbar]

innymi słowy [biorac po uwage ze autem jezdzila kobieta stosujac pewnie PSJ :naughty:] obstawiam ze Twoim problem sa zapieczone kierownice turbulum ....

mozna jeszcze sprobowac podmienic N75 na nowy ... [ale watpie] oraz laczenie ECU z rura od dolotu [przewod cinieniowy badz kabelek - kwestia MAP sensora]

logi dynamiczne duzo by powiedzialy ...

p.s uprzedzam pytania innych osob :decayed:... [wcale nie musi wywalic blad 0575 :wink4:]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy samodzielna naprawa kierownic to jakiś wielki problem? Widziałem opis czyszczenia turbo na forum passata. Dłubałem już w swoim poprzednim aucie, ale w audi nawet nie wiem gdzie się turbo znajduje (już wiem gdzie jest :)).

Czy można turbo wyciągnąć od góry czy jednak od spodu? (już wiem że od góry ale trochę z tym dłubania bo jest zabudowana)

Czy w przypadku zapieczonych kierownic trzeba turbinę rozbierać czy są jakieś inne jeszcze metody na rozruszanie kierownic (przedmuchanie?)

Czy da się przejechać na tak uszkodzonej turbinie 1000km? W Polsce było by dużo łatwiej.

Pzdr.[br]Dopisany: 17 Grudzień 2008, 21:21_________________________________________________Witam, byłem właśnie w warsztacie i człowiek mówi że to może być też niedomagająca pompa paliwa ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy samodzielna naprawa kierownic to jakiś wielki problem? Widziałem opis czyszczenia turbo na forum passata. Dłubałem już w swoim poprzednim aucie, ale w audi nawet nie wiem gdzie się turbo znajduje.

Czy można turbo wyciągnąć od góry czy jednak od spodu?

Czy w przypadku zapieczonych kierownic trzeba turbinę rozbierać czy są jakieś inne jeszcze metody na rozruszanie kierownic (przedmuchanie?)

Czy da się przejechać na tak uszkodzonej turbinie 1000km? W Polsce było by dużo łatwiej.

Pzdr.[br]Dopisany: 17 Grudzień 2008, 21:21_________________________________________________Witam, byłem właśnie w warsztacie i człowiek mówi że to może być też niedomagająca pompa paliwa ;(

zabieraj czym predzej auto z tego warsztatu ... !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno byłem znowu w warsztacie i mechanik powiedział że to problem z turbo, wszystko inne posprawdzał. Powiedziałem mu żeby wymontował turbo bo oni nie bawią się w regenerację. Chcę sam zobaczyć co i jak. Są jakieś proste sposoby na rozruszanie sztangi i kierownic tak,żeby nie rozbierać całego turbo? Zależy mi tylko na przejechaniu do Polski (ok. 1000km), tam wyszperałem pod Elblągiem niezły warsztat w Markusach co naprawia turbiny. Pzdr.[br]Dopisany: 18 Grudzień 2008, 13:19_________________________________________________Otworzyłem turbo i było tak jak Spanky przewidywał, czyli zapieczone kierownice. Wyczyściłem wszystko i teraz kierownice chodzą perfekcyjnie. Jutro zanoszę turbo do mechanika żeby zamontował.Powiem co i jak. Przesyłam zdjątka jak wyglądało turbo w środku:

turbo1.jpg

turbo2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz czy coś dało mam to samo ale u mnie raczej kierownice w turbo nie są zapieczone bo śmigam raczej dynamicznie i była rozruszana sztanga z rok temu a auto ma moc tylko zastaje odcięta na 2 sekundy przy 3 tyś obrotów na trzecim biegu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dodam że u mnie przegonienie auta pomogło na razie jest ok nic nie odcina ale zrobie logi i posprawdzam jak sie cieplej zrobi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...