Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[APS] Ciężko odpala po nagrzaniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Mam problem z Audi A4 silnik jak w temacie.

Na zimno, po nocy silnik odpala bardzo dobrze. Po nagrzaniu do temp. pracy 90st. C, wyłączeniu i przerwie 5/10min ma problem z odpaleniem. Czasem załapie na 200obr/min i po chwili powoli się rozkręca do obrotów jałowych, a innym razem słychać pojedyńczy/podwójny zapłon w nieodpowiednim momencie i trzeba już dłużej kręcić rozrusznikiem żeby uruchomić silnik.(ok. 2-4 sek)

Vagcom nie ma żadnych błędów silnika. Odczyty temperatury są prawidłowe -temp. silnika, płynu chłodn., oraz powietrza dolotowego.

Objawy pojawiły się jakiś czas temu. Wymieniłem wtryski lpg na Hana2000 i reduktor na nowy KME Silver s6 - podejrzewałem, że gaz ulatnia się do dolotu, ale przy jeździe na samej benzynie problem z odpalaniem nadal się pojawia.

Czy ma ktoś jakieś pomysły co sprawdzić i jak żeby dojść do przyczyny trudnego rozruchu?

Mimo iż nie ma błędu w sterowniku podjąłem próbę sprawdzenia czujnika położenia wału korbowego. Czujnik zmienia swoją rezystancję pod wpływem przyłożenia do niego metalu. W temperaturze pokojowej ma ok 800 omów natomiast po podgrzaniu do kilkudziesięciu stopni C (symulowanie nagrzanego silnika) zwiększa się jego rezystancja do ponad 1kOm. Czujnik nadal zmienia swoją rezystancję po nagrzaniu od rezystacji wyjściowej 1kOm. Mam drugi taki czujnik i zachowuje się podobnie. Czy one mają tak pracować czy po prostu dwa są zepsute?

Opublikowano

Ciśnienie sprężania było sprawdzane jakiś czas temu i było dobre - tak twierdził gazownik i sam to wykluczył jak szukalismy rozwiązania na drgania na wolnych obrotach. Teraz objaw trudnego odpalania powstał ze 2 mies temu od tak... Czy to na gazie czy na benzynie.

Dziś spuściłem gaz z układu i jeździłem na samej benzynie i problem nadal istnieje. Trzy niezależne próby uruchomienia na ciepłym i nadal problem.

Czasem po uruchomieniu ciężko jest silnikowi podnieść obroty z 200/400 obr/min na wartość 720obr/min trzeba mu dodawać gazu.

Opublikowano

Też mam APS'a i mam to samo :)

Mówią, że regulator ciśnienia na listwie paliwowej. Nie wymieniałem na razie tego u siebie, bo i tak wywalam ten silnik. Ale taką rade słyszałem.
Ew. dawka startowa paliwa na ciepłym może być źle ustawiona.

Opublikowano

Znalazłem przyczynę. Zawór odpowietrzania zbiornika paliwa.

Trzeba go odciąć od przewodów gumowych, a przewody zaslepic. Wtyczka pozostaje wpieta. Śmiga jak wcześniej.

Silnik APS jest spoko. Przerobiłem zapłon na cewki. Na razie nie m z nim innych problemów. ;)

Opublikowano

Chodzi o ten zawór przy filtrze powietrza?

Opublikowano

Tak,dokładnie. Poprawnie on powinien "cykać" podczas pracy silnika. U mnie cykał a potem przestał i to było przyczyną zalewania podczas rozruchu.

Opublikowano

No ja u siebie teraz wymieniłem cały filtr węglowy, bo miałem nieszczelny.

To i ten zawór wymienie, bo u mnie też martwy :) A mam ten sam problem z odpalaniem i obroty mi falują

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...