Skocz do zawartości

matikemk

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    24
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O matikemk

Osiągnięcia matikemk

0

Reputacja

  1. Tak,dokładnie. Poprawnie on powinien "cykać" podczas pracy silnika. U mnie cykał a potem przestał i to było przyczyną zalewania podczas rozruchu.
  2. Znalazłem przyczynę. Zawór odpowietrzania zbiornika paliwa. Trzeba go odciąć od przewodów gumowych, a przewody zaslepic. Wtyczka pozostaje wpieta. Śmiga jak wcześniej. Silnik APS jest spoko. Przerobiłem zapłon na cewki. Na razie nie m z nim innych problemów.
  3. Ciśnienie sprężania było sprawdzane jakiś czas temu i było dobre - tak twierdził gazownik i sam to wykluczył jak szukalismy rozwiązania na drgania na wolnych obrotach. Teraz objaw trudnego odpalania powstał ze 2 mies temu od tak... Czy to na gazie czy na benzynie. Dziś spuściłem gaz z układu i jeździłem na samej benzynie i problem nadal istnieje. Trzy niezależne próby uruchomienia na ciepłym i nadal problem. Czasem po uruchomieniu ciężko jest silnikowi podnieść obroty z 200/400 obr/min na wartość 720obr/min trzeba mu dodawać gazu.
  4. Witam, Mam problem z Audi A4 silnik jak w temacie. Na zimno, po nocy silnik odpala bardzo dobrze. Po nagrzaniu do temp. pracy 90st. C, wyłączeniu i przerwie 5/10min ma problem z odpaleniem. Czasem załapie na 200obr/min i po chwili powoli się rozkręca do obrotów jałowych, a innym razem słychać pojedyńczy/podwójny zapłon w nieodpowiednim momencie i trzeba już dłużej kręcić rozrusznikiem żeby uruchomić silnik.(ok. 2-4 sek) Vagcom nie ma żadnych błędów silnika. Odczyty temperatury są prawidłowe -temp. silnika, płynu chłodn., oraz powietrza dolotowego. Objawy pojawiły się jakiś czas temu. Wymieniłem wtryski lpg na Hana2000 i reduktor na nowy KME Silver s6 - podejrzewałem, że gaz ulatnia się do dolotu, ale przy jeździe na samej benzynie problem z odpalaniem nadal się pojawia. Czy ma ktoś jakieś pomysły co sprawdzić i jak żeby dojść do przyczyny trudnego rozruchu? Mimo iż nie ma błędu w sterowniku podjąłem próbę sprawdzenia czujnika położenia wału korbowego. Czujnik zmienia swoją rezystancję pod wpływem przyłożenia do niego metalu. W temperaturze pokojowej ma ok 800 omów natomiast po podgrzaniu do kilkudziesięciu stopni C (symulowanie nagrzanego silnika) zwiększa się jego rezystancja do ponad 1kOm. Czujnik nadal zmienia swoją rezystancję po nagrzaniu od rezystacji wyjściowej 1kOm. Mam drugi taki czujnik i zachowuje się podobnie. Czy one mają tak pracować czy po prostu dwa są zepsute?
  5. Używał ktoś dłużej tych tulei poliuretanowych w swoim samochodzie ? Jakie doświadczenia? Ponoć w sprzedaży na nie których stronach w sieci są do kupienia poliuretany o standardowej twardości.
  6. Minimalne spalanie w trasie jakie udało mi się uzyskać to 10,3l/100km przy 3 osobach na pokładzie i pełnym bagażniku w zimie. Predkości wg przepisów. A na co dzień tryb mieszany zawsze pali 12-14l na 100km.
  7. matikemk

    Oświetlenie bagażnika

    U mnie jest taki mikro-włącznik, ale on nie ma tej rolki na ramieniu. Mikro-włącznik jest ok ale pęka ta plastykowa dźwigienka która pośredniczy między elementami zamku a mikro-włącznikiem.
  8. matikemk

    Oświetlenie bagażnika

    U mnie w sedanie z 2000 po lifcie jest włącznik oświetlenia w zamku klapy. Rozebrałem tapicerkę klapy i zamek(co nie jest trudne) i tam znajduje się włącznik który raczej nie jest przyczyną braku oświetlenia. Przyczyną jest zapewne u Ciebie jak i u mnie kawałek plastykowej dźwigienki, która załącza włącznik w zamku po otwarciu klapy/otwarciu zamka. Ta plastykowa dźwigienka uległa u mnie pęknięciu co powoduje brak załączenia światła w bagażniku. Myślę że jedynym wyjściem jest wymiana całego zamka na nowy bo ta dźwigienka nie ma numeru więc pewnie nie da się jej dokupić, ale nie jestem tego pewny. Ja naprawiłem tą dźwigienkę przy użyciu lutownicy i drobinki plastyku. Topiąc plastyk skleiłem dwie części i dołożyłem na boki trochę plastyku, żeby w tym miejscu ponownie nie pękła. Trzeba to zrobić w miarę dokładnie, żeby odwzorować oryginalny kształt dźwigni. Musi ona pracować w odpowiednim położeniu w zamku. Jak na razie działa... jest to doraźne załatwienie problemu bo na nowy zamek mnie nie stać. Pozdrawiam
  9. matikemk

    Problemy z LPG

    wystarczy wyłączac po kolei wtryski lpg w Stagu i sprawdzac czy przy wyłączeniu któregos następuję poprawa pracy silnika. Jeśli tak to wskazuje nam na wstrysk do wymiany. Nie ma co się sadzić ze tyle najechałes. Może i tyle nalatałes nikt nie mowi ze nie. V6 potrzebuje dobrych wtrysków, precyzyjnych Ja mam delikatny problem ze swoim 2.4 V6. Problem występuje tylko na gazie bez względu na temperaturę silnika. Czuć lekkie drgania silnika na wolnych obrotach gdy stoję np. na światłach. Po przełączeniu na benzynę problem momentalnie ustaje i silnik pracuje równo(moje subiektywne odczucie - jeden z mechaników stwierdził że powinien pracować równiej). Po kolejnym przełączeniu na gaz silnik po 1-2 sek znów wraca do lekkich drgań. Jeśli chodzi o obroty silnika w tym czasie to nie widać falowania po wskazówce obrotomierza. Istnieją tylko odczucia drgań na plecach, gałce zmiany biegów kierownicy. Czym to może być spowodowane? Samochód kupiłem w lipcu na benzynie nic niepokojącego się nie działo...Samochód wstawiłem do mechanika wymienił rozrząd i założyli LPG. Od odbioru samochodu było to zjawisko. Gazownik obiecywał, że to ustanie... wyregulujemy... ułoży się... Niestety nie udało się. Wymieniłem świece, cewki. Drgania się zmniejszyły i występują czasami nie stale jak wcześniej. Zostały jeszcze przewody do wymiany. Może to być wina przewodów? Czy może coś innego. Podkreślam że samochód na benzynie pracuje inaczej - sprawia wrażenie bardziej stabilnego na obrotach i nie drży. Instalacja: STAG 300-ISA2 Wtryski ACW01 Reduktor ACR01 Kolego Paput możesz mi pomóc z moim samochodem bo widzę że masz taki sam silnik? Jak Twój silnik pracuje możesz opisać?
  10. Jakie te świece założyłeś? Rozumiem że masz wszystkie platynowe jednoelektrodowe?
  11. Nie spoko chyba źle sie wyrazilem. Sam to zrobie tylko nie wiem jak jest z czujnikiem czy jest on w zamku czy gdzies indziej?
  12. Jak wygląda sprawa w B5 po lifcie? Nie działa mi całkiem oświetlenia bagażnika i nie wiem jak się za to zabrać.
  13. Właśnie o to mi chodziło. Przeglądając ten dokument z Afton Chemicals do którego link podałem wyżej, można zauważyć że normy VAGA mają podobne wymagania. Norma 505.01 nie odstaje jakoś szczególnie od normy 505 pod względem zabezpieczenia przed zużyciem. Co niby w normie 505.01 jest takie magiczne, że chroni te krzywki przed zużyciem? Na to pytanie chyba nie uzyskam odpowiedzi. Norma 507 niby dla DPF-a a ma do 1,5% popiołu siarczanowego tak samo jak VW 505. To wskazuje tylko na marketingowy chwyt. W testach zużycia wszystkie normy mają takie same wartości zużyć granicznych. HT/HS również wszystkie mają na poziomie min 3,5 mPas.
  14. http://www.aftonchemical.com/Lists/Brochure/Attachments/40/Afton_Lube_Spec_Handbook_2012.pdf Polecam przejrzeć ten dokument. Pytanie czemu nie mogę nalać do silnika PD olejów syntetycznych: 505.00 lub dobry syntetyk bez normy VW. Motul 8100 X-cess 5W-40 lub X-max 0W-40 Amsoil 5W-40 DEO Millers XFD 5w40 lub XFS 0W40 Liqui Moly DIESEL SYNTHOIL 5W-40 lub Synthoil Energy 0W-40 przecież one lepiej chronią przed zużyciem??
×
×
  • Dodaj nową pozycję...