Łukasz Pliszka Opublikowano 21 Sierpnia 2016 Opublikowano 21 Sierpnia 2016 (edytowane) Witam Posiadam Audi A4 B6 2001, 3.0 v6 220koni benzyna ASN , od ostatniej rekonstrukcji silnika ( był przód zdejmowany) pojawił sie nowy problem tym razem z klimatronikiem... Mianowicie na samym poczatku klima była pusta i palił sie cały czas ECON, po napełnieniu econ zgasł, pare godzin klimatyzacja pochodziła i bylo wszystko wporzadku, temeratura taka jaka ustawilem taka byla potem ECON zaczął sie zapalać 5 min potem gasnąć, na wiekszych obrotach klima pracuje praktycznie cały czas tzn mniej razy zapala sie ECON, ostatnio klima przez 2 dni działała bez zarzutu czy na postojach czy wiekszych obrotach, na 3 dzien pojezdzilem na multitronicu troche pogazowalem i w pewnym momencie na wysokich obrotach znowu sie palił ECON i jakis czas potem znowu znikał, sprawdzalem vagiem niema zadnych bledów. Mechanik z warsztatu nie był pewien jaką ilością środka uzupelnic klimatyzacje, wykonał 3 telefony ktos mu powiedział ze 750 czy cos takiego i tyle ustawił. Nie serwisujcie aut w Holandii bo tu narawde jest jakis koszmar z tymi mechanikami.. Szukałem podobnego tematu niestety nie znalazłem, nikt nie miał podobnego przypadku ? czujnik ? Edytowane 21 Sierpnia 2016 przez Łukasz Pliszka
mily Opublikowano 21 Sierpnia 2016 Opublikowano 21 Sierpnia 2016 Chyba Ci nikt nie pomoże bo powodów jest kilka: - brak oleju w układzie (zatrzesz układ jak nie dolał oleju), ale raczej nie ma to związku z prędkością, więc chyba bym wykluczył, ale warto sprawdzić, - zbyt dużo czynnika, ile czego powinno być napisane na masce w pobliżu przyłącza węży (powinno być jakieś 500 czynnika + 150 oleju), działanie ma związek z obrotami, ale nie prędkością. - niesprawny wentylator układu klimatyzacji, dlatego przy wyższych prędkościach działa lepiej (bo ma lepsze chłodzenie, wentylator nie musi się tak często załączać), można to sprawdzić na postoju. Załącz klimę i czekaj czy wentylator się uruchomi, jak nie to masz przyczynę. A jaki czujnik masz na myśli??
Łukasz Pliszka Opublikowano 21 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 21 Sierpnia 2016 (edytowane) Chyba Ci nikt nie pomoże bo powodów jest kilka: - brak oleju w układzie (zatrzesz układ jak nie dolał oleju), ale raczej nie ma to związku z prędkością, więc chyba bym wykluczył, ale warto sprawdzić, - zbyt dużo czynnika, ile czego powinno być napisane na masce w pobliżu przyłącza węży (powinno być jakieś 500 czynnika + 150 oleju), działanie ma związek z obrotami, ale nie prędkością. - niesprawny wentylator układu klimatyzacji, dlatego przy wyższych prędkościach działa lepiej (bo ma lepsze chłodzenie, wentylator nie musi się tak często załączać), można to sprawdzić na postoju. Załącz klimę i czekaj czy wentylator się uruchomi, jak nie to masz przyczynę. A jaki czujnik masz na myśli?? Ustawil na 750/150 o ile dobrze pamietam wiem ze czynnik jest z 7 z przodu napewno. Czujnik ciśnienia mialem na myśli, na postoju po odpaleniu zalacza sie klima wentylator chodzi, bywa ze po odpaleniu klima dziala caly czas, a po nastepnym odpaleniu juz jest econ i zgasa jak dodaje obrotow.. Mam napisane jak byk zeby ładować 500g (+20), czyli 230 G za duzo... 100% przyczyna ? ale w takim miejscu jest ta notka ze malo kto by sie spodziewal Mozna to jakos samemu spuscic czy lepiej jechac uregulować i dopilnować zeby uzupelnic o wlasciwych proporcjach ? Pozdro Edytowane 21 Sierpnia 2016 przez Łukasz Pliszka
mily Opublikowano 22 Sierpnia 2016 Opublikowano 22 Sierpnia 2016 20 oleju to trochę mało, nie ma tam 1 z przodu, czyli 120?? Można upuścić ale samemu tego nie zrobisz, trzeba przez maszynę. Większość VAG mają na masce, ja jeszcze nie spotkałem w innym miejscu. Co do zbyt dużej ilości czynnika, to będzie rozłączać klimę, powinien w takiej sytuacji zadziałać zawór bezpieczeństwa i wypluć nadmiar do atmosfery, ale on często nie działa, bo nikt go nie serwisuje, każdy tylko nabija i odgrzybia, a sam zawór po latach zapieka się. Wtedy może rozsadzić układ, może strzelić rurka za kilak złotych, a może walnąć element za kilkaset złotych, walnie tam gdzie będzie najsłabszy materiał. Po takim rozszczelnieniu pewnie będzie trzeba wymienić osuszacz, kolejna niepotrzebna stówka.
Łukasz Pliszka Opublikowano 23 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 23 Sierpnia 2016 (edytowane) Tam chodziło zeby nie przekroczyc 520g raczej, dobrze wiedzieć o tym zaworze bezpieczeństwa, ogolnie znalazlem źródło problemu, ze środka jednego z węży syczy jakby cos hamowało obieg czynnika albo czujnik celowo hamuje jego obieg bo jest przesadzone ok 250g, jak poruszalem docisnelem lekko to klima caly czas chodzi jak ma chodzic ale jak pojezdze na wiekszych obrotach to econ znowu zawita, jutro jade do serwisu ktory poleciał z tą klimą czyli aso suzuki w Holandii.. dziekuje za pomocne odpowiedzi pozdrawiam Byłem u mechanika w aso od suzuki, pozbyli sie nadmiaru czynnika zrobili pare pomiarów stwierdzili ze kompresor jest na wykonczeniu bo pokazuje pomiar 16 zamiast 5/6 nie pamietam jakiej jednostki, zbytnio nie moge sie sugerować ich diagnoza, w drodze od serwisu do domu klima dzialala w porządku, wjechalem na autostrade zaczal migac ekon co jakis czas i tera znowu sie pali jak mu sie zachce, pojeździlem troche wiecej poczulem jakis dziwny zapach spalinizny jakiejs i reszte dnia klimatronik chodzil. Edytowane 23 Sierpnia 2016 przez Łukasz Pliszka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się