Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[AFN 1,9 110KM] W jaki sposób działają kierownice turbiny ???


eneron

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem z przeładowaniami w Audi A6 1,9 TDI 110M 1997r (nie mam logów, na VAGu byłem, ale chodzi mi o coś zupełnie innego)

Mianowicie, dziś sobie sprawdziłem kiedy i jak gruszka steruje kierownicami.

Oto moje spostrzeżenia i proszę o opinie czy tak powinno być.

Otóż, dziś sobie zrobiłem mały teścik (nie śmiać się proszę :tongue4: )

Na pracującym silniku zacząłem zdejmować i nakładać przewód podciśnienia na gruszkę, drugą ręką trzymając sztangę w celu sprawdzenia jak ona chodzi. Sztanga porusza się do góry przy nałożeniu wężyka w miare płynnie zaś przy końcu następuje gwałtowne jej wciągniecie o około 5 mm i słychać wyraźny dźwięk, po zdjęciu przewodu sztanga opada w miare płynnie i szybko.

Teraz mój test:

- 850 rpm (około) obroty biegu jałowego, zdejmowanie i nakładanie wężyka, sztanga chodzi okolo 1 - 1,5 cm przy czym przy górze jakby się zacinała bo po chwili czuć jak po około 2 sek gruszka zaciąga ją jeszcze wyżej

- 2000 rpm, znowu tak samo zdejmuję i nakładam wężyk i znowu taka sama reakcja sztangi

- 3000 rpm zdejmuję i nakładam wężyk i w prz ytych obrotach brak reakcji sztangi tzn nie podnosi się i nie opada czyli jest w skrajnym dolnym położeniu

I teraz moje pytanie dlaczego sztanga działa w przedziale 850 - do 3 tys obr/min a później już nie ??

Co do czyszczenia turba to wiem, że muszę to zrobić ale nurtuje mnie to w jaki sposób i dlaczego sztanga przestaje dzialac przy 3 tys obr/min?? Czy ktoś potrafi wytłumaczyć dlaczego tak się dzieje? A może jest to naturalne zjawisko??

Wczoraj także robiłem takie coś, że na gorącym silniku na biegu jałowym dałem mu 4 tys obr tak przez 20 sek i z rury wydechowej zero sadzy, brak dymu a na asfalcie śladowe ilości sadzy, prawie że nie było widać. ( u znajomego w A4 1,9 TDI 90KM po takim zabiegu zrobiła się czarna noc i pod końcówką rury wydechowej masa czarnego proszku tzn sadzy)

kolejne moje spostrzeżenie to takie, że gdy przeładuje i podczas pracy zdejmę przewód gumowy od IC do kolekora ssącego i zatkam otwór w kolektorze ssącym to silnik nie gaśnie, gdy zgaszę i odpale silnik czyli tryb awaryjny się zresetuje i turbo dziala normalnie to wtedy gdy zasłonię tylko do połowy otwór powietrza do kolektora ssącego silnik natychmiast gaśnie. Nie zależnie czy silnik jest w trybie awaryjnym czy nie przy zdjętej rurze od IC, z tej ruru bardzo mocno dmucha spręzarka.

aha na VAGu po przeładowaniu wywala taki oto komunikat: bład 575 - ciśnienie w przewodzie dolotowym różnica doregulowania. Logi dynamiczne zrobię jak odzyskam lapka :((

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalne że jak zdejmiesz któryś z przewodów podciśnieniowych to autu będzie chodzić do 3tyś i dalej komputer przełącza w tryb awaryjny.Takie zabawy są niewskazane dla turbo.Jeśli chcesz zobaczyć prawidłową pracę zmiany położenia kierownic to poszukaj na forum na pewno jest.A jak coś znajdę to wyślę. [br]Dopisany: 14 Grudzień 2008, 16:17_________________________________________________http://www.vw-passat.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=266&Itemid=9[br]Dopisany: 14 Grudzień 2008, 16:21_________________________________________________http://rapidshare.com/files/12717275/S4023737.AVI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalne że jak zdejmiesz któryś z przewodów podciśnieniowych to autu będzie chodzić do 3tyś i dalej komputer przełącza w tryb awaryjny

Nie zrozumiałeś mnie. Podczas pracy silnika na 3 tys rpm przy nałożonym węzyku sztanga nie dziala :blink: Później zdejmowałem i nakładałem węzyk podczas pracy na 3 tys rpm i sztanga teeż ani drgnęła :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...