janeksroka Opublikowano 1 Września 2016 Opublikowano 1 Września 2016 Cześć, od jakiegoś czasu borykałem się z problemem wspomagania w moim A4 B5 1.8 ADR. Zdecydowałem się na zakup używanej pompy wspomagania.Dziś ją zamontowałem i wspomaganie działa lepiej, ale nadal słychać pracę pompy? i nie działa ono tak bardzo płynnie jak mi się wydaje, że powinno. Byłem w 100% pewien, iż jest to wina pompy wspomagania, jednak dzisiaj straciłem tę pewność. Wrzucam filmik z objawami jakie samochód ma podczas kręcenia kierownicą na postoju: https://youtu.be/aNYwizLfCLs Ponadto rozebrałem starą pompę, aby sprawdzić co w niej jest nie tak, że przestała wspomagać ( były momenty kiedy na niskich obrotach już nei pracowała). Po rozebraniu moje amatorskie oko nie zauważyło żadnych poważniejszych uszkodzeń. Co w takiej pompie się psuje? Łopatki? U mnie działają dość płynnie, nie widać na nich zadziorów, pompa nie ma luzów na wałku. Dzięki z góry za odpowiedzi.Pozdrawiam
adrian242424 Opublikowano 1 Września 2016 Opublikowano 1 Września 2016 Sprawdź sprzegiełko (rolke) na alternatorze, miałem podobny objaw. Jak napinacz skaczę na wolnych to sprzegielko na 100%. Ściągnij pasek zablokuj wirnik alternatora np śrubokrętem i obracaj rolką powinna się blokować w jedną stronę, a w drugą obracać swobodnie.
janeksroka Opublikowano 1 Września 2016 Autor Opublikowano 1 Września 2016 I to by tak hałasowało przy skręcaniu kół?Na postoju bez skręcania obroty się trzymają w normie. Na filmie skręcałem praktycznie cały czas kołami, żeby pokazać te wahania obrotów.Na poprzedniej pompie wspomaganie czasem zanikało, na tej jest ok, chociaż mam wrażenie, że jak jadę szybciej to jakby "sztywnieje" to wspomaganie, jakby większe opory były na kierownicy. Na poprzedniej pompie przy wyższych obrotach wspomaganie było ok, tylko hałasowało. Sam już nie wiem co jest nie tak... Przy wymianie pompy płukałem układ, tak żeby cały niby był czysty. spływał już ładny płyn. A teraz w zbiorniczku znów jest czarno wręcz.
adrian242424 Opublikowano 1 Września 2016 Opublikowano 1 Września 2016 (edytowane) Jak nie rozwiążesz problemu sprawdź sprzegiełko, u mnie identyczne objawy i tylko podczas kręcenia, też myślałem, że pompa Edytowane 1 Września 2016 przez adrian242424
janeksroka Opublikowano 2 Września 2016 Autor Opublikowano 2 Września 2016 da się to sprawdzić bez rozbierania przodu? Bo trzeci raz już mi się nie widzi tego ściągać...
adrian242424 Opublikowano 3 Września 2016 Opublikowano 3 Września 2016 Nie wiem jak w B5 w B6 pasek da się ściągnąć bez problemu. Da się też sprawdzić w 2 osoby jedna gasi auto a 2 obserwuje wirnik na alternatorze po zgaszeniu i zatrzymaniu paska wirnik powinien się obracać jeszcze z 2-3s. Na tym filmie widać jak wirnik staje w miejscu, objawy zużycia sprzegiełka.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się