Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Po wymianie pompy objawy osłabły, ale nie zaniknęły + foto pompy + film


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, od jakiegoś czasu borykałem się z problemem wspomagania w moim A4 B5 1.8 ADR.

Zdecydowałem się na zakup używanej pompy wspomagania.
Dziś ją zamontowałem i wspomaganie działa lepiej, ale nadal słychać pracę pompy? i nie działa ono tak bardzo płynnie jak mi się wydaje, że powinno.

Byłem w 100% pewien, iż jest to wina pompy wspomagania, jednak dzisiaj straciłem tę pewność.

Wrzucam filmik z objawami jakie samochód ma podczas kręcenia kierownicą na postoju:

https://youtu.be/aNYwizLfCLs

Ponadto rozebrałem starą pompę, aby sprawdzić co w niej jest nie tak, że przestała wspomagać ( były momenty kiedy na niskich obrotach już nei pracowała). Po rozebraniu moje amatorskie oko nie zauważyło żadnych poważniejszych uszkodzeń. Co w takiej pompie się psuje? Łopatki? U mnie działają dość płynnie, nie widać na nich zadziorów, pompa nie ma luzów na wałku.

Dzięki z góry za odpowiedzi.
Pozdrawiam

Opublikowano

Sprawdź sprzegiełko (rolke) na alternatorze, miałem podobny objaw. Jak napinacz skaczę na wolnych to sprzegielko na 100%. Ściągnij pasek zablokuj wirnik alternatora np śrubokrętem i obracaj rolką powinna się blokować w jedną stronę, a w drugą obracać swobodnie.

Opublikowano

I to by tak hałasowało przy skręcaniu kół?
Na postoju bez skręcania obroty się trzymają w normie. Na filmie skręcałem praktycznie cały czas kołami, żeby pokazać te wahania obrotów.
Na poprzedniej pompie wspomaganie czasem zanikało, na tej jest ok, chociaż mam wrażenie, że jak jadę szybciej to jakby "sztywnieje" to wspomaganie, jakby większe opory były na kierownicy. Na poprzedniej pompie przy wyższych obrotach wspomaganie było ok, tylko hałasowało.

Sam już nie wiem co jest nie tak...

Przy wymianie pompy płukałem układ, tak żeby cały niby był czysty. spływał już ładny płyn. A teraz w zbiorniczku znów jest czarno wręcz.

Opublikowano (edytowane)

Jak nie rozwiążesz problemu sprawdź sprzegiełko, u mnie identyczne objawy i tylko podczas kręcenia, też myślałem, że pompa ;)

Edytowane przez adrian242424
Opublikowano

da się to sprawdzić bez rozbierania przodu? Bo trzeci raz już mi się nie widzi tego ściągać...

Opublikowano

Nie wiem jak w B5 w B6 pasek da się ściągnąć bez problemu. Da się też sprawdzić w 2 osoby jedna gasi auto a 2 obserwuje wirnik na alternatorze po zgaszeniu i zatrzymaniu paska wirnik powinien się obracać jeszcze z 2-3s.

Na tym filmie widać jak wirnik staje w miejscu, objawy zużycia sprzegiełka.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...