Skocz do zawartości

janeksroka

Pasjonat
  • Postów

    88
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O janeksroka

Informacje

  • Imię
    Jak w nicku
  • Miasto
    Wrocław

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    1996
  • Silnik
    1.8
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB+LPG

Ostatnie wizyty

633 wyświetleń profilu

Osiągnięcia janeksroka

1

Reputacja

  1. Cześć! Szukając info, czy można dodać AUX do radia monsoon trafiłem na taki instruktaż: https://www.instructables.com/id/Auxiliary-Port-for-Any-RadioCassette-Player-Monsoo/ Wiecie może czy da się to zastosować w poniższym radio? Obrazek Podobną rzecz robiłem w Volvo V70 i efekt jest naprawdę satysfakcjonujący, chciałbym coś takiego zadziałać w VAGu ;d
  2. Cześć! Poszukuję możliwości odczytu przejechanego dystansu w metrach (lub dokładniej), ewentualnie ilości obrotów koła. Posiadam Audi A4 B5 z 1996 r. 1.8 ADR Quattro. Jakiego programu/kabla/sprzętu powinienem użyć? Liczę na Waszą pomoc! Dzięki z góry
  3. Cześć, ostatnio pod moim paskiem 1.8T AWM z 2003 roku pojawiły się plamy, Wymyłem więc dół silnika i zajrzałem po przejechaniu kilku km pod spód żeby znaleźć źródła wycieku. Okazało się, że są 2 wycieki. w przedniej części auta, wycieka płyn chłodniczy. Niestety nie udało mi się znaleźć źródła wycieku, ale od spodu widać było, że płyn skapywał po sprężarce klimy i wsporniku turbosprężarki. Samo turbo było suche, poza tym było regenerowane jakieś 1kkm temu, więc powinno być szczelne. Wiecie może skąd może pojawiać się tam płyn? @edit przekopałem nieco internetu, wg schematu silnika wygląda na to, że lecieć może tylko z chłodzenia turbiny. Myślicie, że może być inna możliwość? schemat silnika Drugi wyciek, to wyciek oleju, wygląda jakby był to wyciek z półosi od strony skrzyni (skrzynia automatyczna). Mam jednak wątpliwości co do tego wycieku, ponieważ olej jest dość ciemny, i jest go więcej na kablu idącym w pobliżu, aniżeli samym przegubie. Patrzyłem od góry, ale wygląda jakby nie było tam żadnych elementów z których mógłby lecieć olej. Stąd moja prośba o pomoc lokalizację wycieków. I ewentualnie wskazówki co do uszczelnienia tych wycieków, dzięki serdeczne z góry @edit2 Dzisiaj zajrzałem do samochodu. Nadal nie znalazłem wycieku płynu, jedyne co to wąż wchodzący w turbo był minimalnie niedokręcony. Poprawiłem to, zobaczymy jaki efekt. Rozebrałem również półoś, żeby wymienić simmering, ale po zdjęciu półosi ku mojemu zdziwieniu zobaczyłem to co na załączonych zdjęciach (półoś i element wychodzący ze skrzyni wyglądają na nierozbieralne), i niestety nie wiedziałem jak to rozebrać dalej i odpuściłem. Przy okazji oczyściłem tam wszystko w koło, żeby lepiej było widać źródło wycieku. Wiecie może jak rozebrać tą półoś, żeby ją uszczelnić? w sumie nie półoś tylko ten element wychodzący ze skrzyni.
  4. Rozebrałem dzisiaj ten silniczek, lekko go przeczyściłem i zadziałał 2 razy, ale jest bardzo słaby. Mimo, że szczotki i rdzeń wyglądają dobrze. Wiecie może, do których PINów należy podłączyć akumulator na krótko, żeby sprawdzić czy wina leży w samym silniczku czy w przewodach?
  5. Do passata kupowałem zamiennik za nieco ponad 100zł i jest ok na razie, więc liczę, że tak samo będzie i tutaj dzięki serdeczne
  6. Cześć, Mam problem z szybą kierowcy w Polo 6N2 z 2000roku. Kable i wtyczki są całe, po wciśnięciu przycisku słychać "kliknięcie" w silniczku podnoszenia szyby. Czy muszę wymienić mechanizm podnoszenia szyby czy można to jakoś naprawić? Jeżeli tak, to w jaki sposób? Dzięki serdecznie
  7. Cześć, Mam problem w passacie b5 2004r. Znalazłem wodę w aucie, po demontażu wnętrza dotarłem, że woda leci przez szyberdach. Wlewajac wodę bezpośrednio do kanałów odplywowych w szyberdachu wszystko trafia do kabiny. Wprprowadziłem żyłkę od kosiarki do kanałów i wychodzi ona zarówno z jednej jak i z drugiej strony w profilu zaraz przy kostkach. Wiecie może jak to naprawić? Nie mam pomysłu jak dostać się do kanałów odplywowych.
  8. Cześć wszystkim! Poszukuję numeru piasty tylnej prawej do a4 b5 w wersji quattro, a najlepiej gdyby ktoś znał sklep, który sprzedaje taką część. Silnik 1.8 ADR, 1996 rok. Wersja europejska Mechanik sprawdzał we wszystkich większych sklepach i są inne. Ogólnie bardzo ciężko o dostępność. Piasta ma niecałe 120mm średnicy i 90mm głębokości/długości. Czy warto kupić używaną piastę/zwrotnicę? Używana zwrotnica kosztuje ok. 100pln, a piasty nowe od 200, te które są dostępne, ale nie pasują. Dzięki wielkie za pomoc
  9. Cześć, niedawno udało mi się podłączyć oryginalny wzmacniacz i subwoofer (BOSE + Nokia) do niefabrycznego radia. Jako, że temat próbowałem rozwiązać jakiś czas temu z pomocą forum i nikt nie był w stanie pomóc zamieszczam poradnik jak to zrobić (a warto, bo efekt jest świetny). Obrazek z załącznika pokazuje co i jak należy połączyć aby wszystko działało. Zdjęcia z umieszczeniem wszystkiego postaram się wrzucić, ale nie wiem jak to wyjdzie. Potrzebne rzeczy: - co najmniej kilka metrów kabla, w zależności gdzie chcecie umieścić wzmacniacz - złączki do kabli - rurka termokurczliwa - lutownica/szybkozłączki do kabli - nóż tapicerski (u mnie był potrzebny do wycięcia maty w bagażniku. Mam sedana, a subwoofer podobno był od kombi i były potrzebne minimalne przeróbki) - lutownica/coś do przewiercenia otworu jeżeli zdecydujecie się na prowadzenie kabla od aku tą samą drogą co ja - małe karteczki i taśma klejąca (do oznaczenia poszczególnych kabli wychodzących z wzmacniacza) - około 30 minut na przygotowanie kabli do wzmacniacza + 3-4h na instalowanie (bez kładzenia kabli do bagażnika) Problemy które możecie napotkać: Problem 1. może stanowić podłączenie zmiennego plusa. Jeżeli podepniemy pod stały + (mimo, że u mnie był podpisany na kostce jako zmienny, oznaczony na poniższym rysunku kolorem czerwonym) to wzmacniacz działa cały czas i rozładowuje akumulator. Podpinając pod żółty (który jest tak naprawdę zmiennym efekt jest taki, że wzmacniacz wybudza się kiedy trzeba, ale radio nie ma pamięci, wraca do ustawień fabrycznych za każdym odpaleniem. Rozwiązaniem tego jest rozcięcie kabla czerwonego i żółtego i połączenie ich na krzyż (żółty z czerwonym, a czerwony z żółtym). Wzbudzenie wzmacniacza (nr 25) należy wtedy podłączyć do kabla, który od strony kostki wychodzącej z samochodu ma kolor żółty. Problem 2. jaki możecie napotkać to lokalizacja wzmacniacza. Dorabianie kostki z metrami kabli może być uciążliwe. Ja rozwiązałem to tak, że kable mają około 50cm długości, a wzmacniacz jest schowany nad nogami pasażera (pod schowkiem zaraz na plastiku). Rozwiązanie to jest dość proste, wystarczy odkręcić schowek i tam wcisnąć wzmacniacz. Rada 1. trzeba go dopchnąć możliwie najbardziej do ścianki grodziowej, jest ciasno, ale da się to zrobić. Rada 2 nie przykręcajcie go do plastiku od wentylacji (musi on zostać szczelny, bo w tym zabudowanym plastiku może skraplać się woda i spadać na wzmacniacz, efekt byłby kiepski). Można przypiąć na trytki do osłony od nóg, aczkolwiek u mnie jest nie przypięty, bo samo to, że jest tam ciasno trzyma go dobrze. Problem 3. wyciągnięcie + z akumulatora. Przede wszystkim zamontujcie na nim bezpiecznik. Polecam gotowe zabudowane (zabezpieczone przed wodą) elementy na bezpiecznik (kosztują do 10zł). Ogólnie mówi się, że kabel do wzmacniacza powinien być gruby. Tutaj nie ma to jakiegoś dużego znaczenia, bo i tak podpina się go malutką spinką. Jeżeli chodzi o poprowadzenie go to zrobiłem to kanałem wentylacyjnym, zaraz przy ściankach, tak żeby nie ocierał o klapkę i wentylator. (żeby tego dokonać należy zdemontować filtr kabinowy oraz wentylator. Zrobiłem lutownicą dziurki na przeprowadzenie kabla i uszczelniłem oraz umocowałem przy ściankach klejem na gorąco). Problem 4. Prowadzenie kabli do wzmacniacza/głośników tylnych. Ja miałem wyciągnięte 2, nie pamiętam dokładnie którędy, ale jak będę prowadził kolejne 2 to zrobię zdjęcia Problem 5. Oryginalna kostka subwoofera. Próbowałem ją rozgryźć jak to podłączyć, ale nie udawało mi się, więc wykręciłem głośnik oraz tą aluminiową ściankę. Zdemontowałem płytkę z elektroniką, a w zamian bezpośrednio do głośnika subwoofera podłączyłem kable od wzmacniacza wychodzące na subwoofer i głośnik centralny (łącznie 4 kable, 2x + 2x -, Podłączając tylko 1 też zagra, ale ciszej). Następnie złożyłem w oryginalne wejście kabli i uszczelniłem. Problem 6. Kable które wepniecie do kostek/wzmacniacza bez użycia oryginalnych kostek warto zabezpieczyć klejem na gorąco. Zapobiegnie to zarówno wypadaniu jak i dostaniu się wilgoci. Warto też pamiętać, aby nie zalać tego jakoś szalenie w razie gdyby trzeba było demontować. To chyba tyle, mam nadzieję, że komuś się to przyda. Różnica w dźwięku jest kolosalna. Ja podpinałem do JVC KD-R400. Zdjęcia z tego jak umieszczony jest wzmacniacz etc postaram się wrzucić jak będę prowadził kable na tylne głośniki. Zadawajcie pytania, chwalcie się jak Wam poszło. Powodzenia!
  10. Właśnie od tego planuje zacząć. Nie chciałbym ciągnąć kolejnego plusa bezpośrednio z aku, ale któryś kabel na bank jest tam stałym plusem, bo wcześniej radio miało pamięć. Dam znać jak ogarnę jutro @edit Miałeś rację, zamieniłem kabelki i wszystko jest jak należy dzięki serdeczne za pomoc
  11. Nie jest to wina akumulatora. Radio się resetuje po wyjeciu kluczyka na kilka sekund. I co ciekawe radio jest wybudzane nie ze zmiennego plusa, a z pamięci? Chyba że mam zamienione kable w kostce po prostu. Tak czy tak wygląda jakby radio nie dostawalo prądu do pamięci. Jutro będę grzebal metodą prób i bledow, bo raczej nie mam pomysłów na to. I tak chyba sukces że udało się podłączyć ori wzmacniacz do niefabrycznego radia xd
  12. Cześć wszystkim. Wczoraj udało mi się podłączyć oryginalny wzmacniacz BOSE od a4 b5 do radia JVC KD-r400. Do zestawu jest jeszcze ori wzmacniacz nokia. Wszystko działa przyjemnie, ale radio po odpaleniu samochodu gubi pamięć (resetuje ustawienia equalizera etc). Jeżeli nie odpalam samochodu, a tylko wyłączę radio, wyciągnę kluczyć i włączę ponownie to się nie resetuje. Kabel od pamięci radia, nie jest podpięty do wzmacniacza, dlatego wydaje mi się to nieco dziwne. Warto też zauważyć, że mój akumulator chyba powoli kończy żywot (po 5-6 odpaleniach bez ładowania brakuje mu mocy na odpalenie). Dlatego też dopuszczam, że może to być wina akumulatora, ale czy wtedy nie powinien też wyzerować się zegar z przebiegiem? Dzięki wielkie za odpowiedź P.S. Mam nadzieję, że znajdę niedługo chwilę, żeby opisać jak podłączyć ori sub i wzmacniacz do niefabrycznego radia.
  13. Cześć Wpadam z pytaniem z tytułu, ponieważ ostatnio oddałem samochód do mechanika na wymianę łożysk na prawym tylnym kole (A4 B5, 1.8 Quattro). Łożysko hałasowało tak przy 100kmh+, poniżej był spokój. Samochód po wymianie łożysk i przejechaniu około 150km (może i mniej) przy dojeżdżaniu do skrzyżowania i dohamowywaniu hałasował. Ewidentnie jakby była krzywa tarcza na prawym tylnym kole. Tarcze są prawie nowe, więc wykluczyłem hamulce. Dzwoniłem do mechanika, twierdził, że powinno się wyrównać samo. Po około 1kkm problem nie ustał. Kolejnym krokiem miało być sprawdzenie tarczy poprzez zamianę prawej z lewą. Tak zrobiłem, hałas pozostał na prawym kole. Mnie się wydaje, że przyczyną może być fakt, że podczas wymiany łożysko zostało źle założone (wymieniane było na prasie) i lekko krzywi piastę, ale mechanik stwierdził, że na bank było to dobrze zrobione i piasta mogła się skrzywić wcześniej od zużytego łożyska. Mechanik ogólnie do tej pory wydawał się bardzo w porządku i raczej wolałbym uniknąć z nim konfliktów, ale też nie widzi mi się kupowanie piasty, skoro wina może nie leżeć po mojej stronie. Stąd pytanie, czy piasta może skrzywić się od zużytego łożyska? Dodam, że łożysko wg mnie nie było zmasakrowane, bo hałasowało tylko na wyższych prędkościach, ale mechanik twierdził, że było w bardzo złym stanie. Z góry wielkie dzięki za odpowiedzi
  14. Ok, w takim razie sprawdzę turbinę jak będzie możliwość i podzielę się info
  15. Trop zapieczonych pierścieni może być całkiem słuszny, bo samochód podobno sporo stał (u poprzedniego właściciela). Jak znajdę czas przy wymianie oleju na numer z naftą, to z pewnością to zrobię. A można by to przyspieszyć pomijając te pierwsze 24h i skrócić to np do 3-4h, żeby silnik wystygł? Jest jeszcze jeden objaw problemów z silnikiem, po dłuższej jeździe i zatrzymaniu się w korku samochód mocno kopci, nawet bardzo mocno. Jako, że przydarzyło się to mojemu ojcu, to nie mam pewności, ale chyba dym był ciemny.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...