Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szukam pomocy od znawców/doświadczonych - silnik, skrzynia aut


mesko

Rekomendowane odpowiedzi

Hej

Jestem posiadaczem od niedawna A4 B6 Avant 2.5 AKE w Q. Zrobiłem jakieś 3 tyś km nim. Mam kilka problemów z nim.

Pozwoliłem sobie wypunktować kilka najważniejszych problemów (5 pkt). Bardzo proszę o pomoc. Zakochałem się w "fałce" choć to mój pierwszy diesel

1. Silnik i dpalanie:

Silnik zimny, grzeje świece 0,5-1 sek, odpalam i obroty 800, płynna jazda

Silnik gorący, grzeje świece w niskończoność, odpalam i obroty 1200, jazda z szarpaniem skrzyni. Czasem te obroty spadną do 800 po 2-4 min, czasem nie spadną. Masakra bo wtedy szarpie skrzynią lub mocno potrafi przywalić przy włączaniu D i R

2. Skrzynia biegów: Po ściągnieciu osłony, mech stwierdził mały wyciek. Stad mogą być poniższe problemy ? Olej wymieniany 55tyś temu

Skrzynia zimna: przełącza ok

Skrzynia gorąca: zaczyna świrować przy przyspieszaniu np zmiany biegów 2 na 3 , 3 na 4 lub w dół. Przy gwałtownym hamowaniu redukując skrzynia redukując na ostatni "1" bieg potrafi przywalić. Czasem to ustąpi na 10 km potem sie na chwile nawróci i tak w kółko. Czasem ratuje sie jazdą na tiptroniku, nie ma tego walenia czy złego przełączania biegów

W pierwszym punkcie napisałem o szarpaniu i stukaniu z powodu wyższych obrotów silnika na jałowym ale w przypadku skrzyni jak jest rozgrzana to nie ma reguły, czyli wali nawet jak się obroty ok.

3. Spalanie: raczej nie spodziewałem się tak dużego spalania.

Trasa 8,6 l (jazda do 100 - 140 km/h)

Jazda mieszana 12 l.

4. Błędy zczytane w garażu VAG CAN PRO od "niby" znawcy, prośba o interpretacje czy coś ważnego się tam znajduje:

Silnik

rhyfg9dn.jpg

Skrzynia

r4wjkuyw.jpg

Komfort

ajgncpo2.jpg

Klima

imxxpf5o.jpg

ABS

wjsmziuv.jpg

5. Problem trakcji:

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/355158-nosi-na-17/#entry4898902

P.S

Może znalazł by sie dobry samarytanin z Poznania i okolic, np Plewiska który ma Avanta A4 B6 2,5 V6 w Q

Bardzo chciałbym sie przejechać taką samą Audi (oczywiście jako pasażer)

kontakt 783 291 455

P.S2

Gdzie w Poznaniu i okolicach zrobię wycieki ze skrzyni + wymiana oleju ?

Proszę o wskazania ewent dobrych fachowców

Bardzo WAM wszystkim Z GÓRY dziękuje

Mariusz


Koledzy, naprawdę nikt nie pomoże ?

Edytowane przez mesko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

Jestem posiadaczem od niedawna A4 B6 Avant 2.5 AKE w Q. Zrobiłem jakieś 3 tyś km nim. Mam kilka problemów z nim.

Pozwoliłem sobie wypunktować kilka najważniejszych problemów (5 pkt). Bardzo proszę o pomoc. Zakochałem się w "fałce" choć to mój pierwszy diesel

1. Silnik i dpalanie:

Silnik zimny, grzeje świece 0,5-1 sek, odpalam i obroty 800, płynna jazda

Silnik gorący, grzeje świece w niskończoność, odpalam i obroty 1200, jazda z szarpaniem skrzyni. Czasem te obroty spadną do 800 po 2-4 min, czasem nie spadną. Masakra bo wtedy szarpie skrzynią lub mocno potrafi przywalić przy włączaniu D i R

2. Skrzynia biegów: Po ściągnieciu osłony, mech stwierdził mały wyciek. Stad mogą być poniższe problemy ? Olej wymieniany 55tyś temu

Skrzynia zimna: przełącza ok

Skrzynia gorąca: zaczyna świrować przy przyspieszaniu np zmiany biegów 2 na 3 , 3 na 4 lub w dół. Przy gwałtownym hamowaniu redukując skrzynia redukując na ostatni "1" bieg potrafi przywalić. Czasem to ustąpi na 10 km potem sie na chwile nawróci i tak w kółko. Czasem ratuje sie jazdą na tiptroniku, nie ma tego walenia czy złego przełączania biegów

W pierwszym punkcie napisałem o szarpaniu i stukaniu z powodu wyższych obrotów silnika na jałowym ale w przypadku skrzyni jak jest rozgrzana to nie ma reguły, czyli wali nawet jak się obroty ok.

3. Spalanie: raczej nie spodziewałem się tak dużego spalania.

Trasa 8,6 l (jazda do 100 - 140 km/h)

Jazda mieszana 12 l.

4. Błędy zczytane w garażu VAG CAN PRO od "niby" znawcy, prośba o interpretacje czy coś ważnego się tam znajduje:

Silnik

rhyfg9dn.jpg

Skrzynia

r4wjkuyw.jpg

Komfort

ajgncpo2.jpg

Klima

imxxpf5o.jpg

ABS

wjsmziuv.jpg

5. Problem trakcji:

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/355158-nosi-na-17/#entry4898902

P.S

Może znalazł by sie dobry samarytanin z Poznania i okolic, np Plewiska który ma Avanta A4 B6 2,5 V6 w Q

Bardzo chciałbym sie przejechać taką samą Audi (oczywiście jako pasażer)

kontakt 783 291 455

P.S2

Gdzie w Poznaniu i okolicach zrobię wycieki ze skrzyni + wymiana oleju ?

Proszę o wskazania ewent dobrych fachowców

Bardzo WAM wszystkim Z GÓRY dziękuje

Mariusz

Koledzy, naprawdę nikt nie pomoże ?

na początek to wymień ten czujnik płynu. znajduje sie z przodu po lewej stronie pompy tryskowej . ma on wtyczke z dwoma kablami. kup tylko oryginał z aso bo reszta to padlina. kosztuje około 100 pln.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do czujnika temperatury to najpierw sprawdź dokładnie przewody przy wtyczce czujnika czy któryś z nich nie jest przecięty, to standardowa sztuczka do zamaskowania ciężkiego odpalania na ciepłym silniku w tych motorach, jak trzeba auto opchnąć :decayed::hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do czujnika temperatury to najpierw sprawdź dokładnie przewody przy wtyczce czujnika czy któryś z nich nie jest przecięty, to standardowa sztuczka do zamaskowania ciężkiego odpalania na ciepłym silniku w tych motorach, jak trzeba auto opchnąć :decayed::hi:

Wymieniony czujnik :)

Apropo mojego posta:

Ad 1 jest juz ok

Ad 2 prawdopodobnie jest ok (za mało przejechałem km)

Ad 3 nic sie nie zmieniło - nadal duże

Ad 4 po wymianie czujnika i resecie wszystkich mało istotnych błędów znalazłem coś takiego co mech nie potrafił mi powiedzieć co to jest: 01375 Elektrozawory poduszek silnika (-0 i -nieciągły) - co to oznacza ?

Ad 5 czeka w kolejności

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad 4 po wymianie czujnika i resecie wszystkich mało istotnych błędów znalazłem coś takiego co mech nie potrafił mi powiedzieć co to jest: 01375 Elektrozawory poduszek silnika (-0 i -nieciągły) - co to oznacza ?

Ad 5 czeka w kolejności

Poduszki silnika masz wyposażone w elektrozawory które zamykając przestrzeń powietrzną pod częścią hydrauliczną poduszki, powodują utwardzenie jej charakterystyki w na wyższych obrotach i przy większym obciążeniu silnika .

A błąd mówi o prezerwie w obwodzie elektrozaworu lewej poduszki :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie norma ja mam manual i ponizej 8 nie schodze w quattro. Nie spali ci 5-7 litrów tyle pali 1.9tdi 2.5 nie sa oszczedne.

Edytowane przez lunatic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...