Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z Oldruck smarowanie


wujekx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam dziwna przypadłość, zaświecila mi się oliwiarka i komunikat Oldruck co wiadomo ze słabe cisnienie oleju wiec pojechałem zadałem ciśnienie i było ok ale stwierdziłem ze albo to smok w misce albo pompa oleju. Zostawilem u mechaniką audi i wyczyscil mi wszystko wymienił pompę na nową i tak samo wymieniłem łańcuch rozrządu bo już było go słychać. ... i nadal przy 1900obr zapala się kontrolka ciśnienia oleju ale tylko na zagrzanym silniku .... o co tutaj chodzi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ciśnienie mechanik mierzył na rozgrzanym czy zimnym silniku.

Zmierz jeszcze raz. Może panewki kiepskie. Albo głowica przytarta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na rozgrzanym i z tego co pamiętam przy 2 tys obr chyba było ok 2 bary a najlepsze to ze zrobiłem juz z tym komunikatem 8 tys km i oleju nie bierze nic, moc jest wszystko ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam dziwna przypadłość, zaświecila mi się oliwiarka i komunikat Oldruck co wiadomo ze słabe cisnienie oleju wiec pojechałem zadałem ciśnienie i było ok ale stwierdziłem ze albo to smok w misce albo pompa oleju. Zostawilem u mechaniką audi i wyczyscil mi wszystko wymienił pompę na nową i tak samo wymieniłem łańcuch rozrządu bo już było go słychać. ... i nadal przy 1900obr zapala się kontrolka ciśnienia oleju ale tylko na zagrzanym silniku .... o co tutaj chodzi ?

mam tez silnik AVJ i chciałbym zmierzyć cisnienie oleju. Mam manometr ale nie mam pojęcia gdzie się nim wpiąć:D Możę ktoś wytłumaczy albo najlepiej wrzuci fotke z zaznaczonym miejscem:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W okolicach filtra oleju poszukaj czujnika ciśnienia oleju - trzeba wypiac z niego wtyczke, wykrecic go i wkrecic sobie tam krociec najlepiej z choinka na gumowego wezyka (tam jest gwint M10x1). Na wezu zapinasz manometr (taki do 6 bar wystarczy) i mierzysz cisnienie na wolnych i na wyzszych obr na zimno i jak sie olej rozgrzeje. Najlepiej przepalowac troche silnik zeby sie fest olej zagrzal i wtedy też sprawdzić. Bedzie Ci pikac cisnienie oleju na desce ale tym sie wtedy nie przejmuj bo czujnik wypiety :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W okolicach filtra oleju poszukaj czujnika ciśnienia oleju - trzeba wypiac z niego wtyczke, wykrecic go i wkrecic sobie tam krociec najlepiej z choinka na gumowego wezyka (tam jest gwint M10x1). Na wezu zapinasz manometr (taki do 6 bar wystarczy) i mierzysz cisnienie na wolnych i na wyzszych obr na zimno i jak sie olej rozgrzeje. Najlepiej przepalowac troche silnik zeby sie fest olej zagrzal i wtedy też sprawdzić. Bedzie Ci pikac cisnienie oleju na desce ale tym sie wtedy nie przejmuj bo czujnik wypiety :-)

dzięki bardzo za odpowiedz:) tak zrobie:)

W okolicach filtra oleju poszukaj czujnika ciśnienia oleju - trzeba wypiac z niego wtyczke, wykrecic go i wkrecic sobie tam krociec najlepiej z choinka na gumowego wezyka (tam jest gwint M10x1). Na wezu zapinasz manometr (taki do 6 bar wystarczy) i mierzysz cisnienie na wolnych i na wyzszych obr na zimno i jak sie olej rozgrzeje. Najlepiej przepalowac troche silnik zeby sie fest olej zagrzal i wtedy też sprawdzić. Bedzie Ci pikac cisnienie oleju na desce ale tym sie wtedy nie przejmuj bo czujnik wypiety :-)

dzięki bardzo za odpowiedz:) tak zrobie:)

kurcze, mam taki zestaw (był mi potrzebny do zmierzenia ciśnienia paliwa)

http://g02.a.alicdn.com/kf/HTB10x8vKXXXXXchXFXXq6xXFXXXf/2016-New-Fuel-font-b-Injection-b-font-font-b-Pump-b-font-Injector-font-b.jpg

ale niestety w tym zestawie nie ma m10x1, czy idzie samą tą koncówke kupić np w jakimś praktikerze itp?

Bo za cholere nie moge nigdzie znależć nawet na allegro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja urzeźbilem z gniazda termopary z takim gwintem i nagwintowalem ew tym pod choinke, musisz kombinowac :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja urzeźbilem z gniazda termopary z takim gwintem i nagwintowalem ew tym pod choinke, musisz kombinowac :-)

Witam, trochę ostatnio zabiegany jestem i nie miałem czasu się tym zająć.

Czy na którymś z tych linków znajduje się odpowiednia końcówka do wkręcenia w miejsce czujnika ciśnienia oleju w celu sprawdzenia ciśnienia oleju?

https://www.grene.pl/koncowka-do-smarownicy-m10x1-dn6.html?utm_source=okazje.info&utm_medium=referral&utm_campaign=okazje.info

http://allegro.pl/dolot-kolektora-ssacego-dysza-dysze-vanos-i6441444517.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra Panowie. Jest problem. Podłączyłem manometr do sprawdzenia cisnienia oleju i caly czas mam wartosci 0 bara. I na wolnych i po przegazowaniu. Widac na filmiku.

https://youtu.be/41B7EKLM7pE

Czy faktycznie jest zle i mam 0 bara czy cos zle podlaczylem? Dodam ze w tej koncowce m10x1 z kroccem, gwint jest 2x krotszy niz gwint od czujnika. Czy to moze miec wplyw czy moze mam tak smoka zawalonego ze masakra?

http://vlep.pl/xwmvq8.jpg

Dobra Panowie. Jest problem. Podłączyłem manometr do sprawdzenia cisnienia oleju i caly czas mam wartosci 0 bara. I na wolnych i po przegazowaniu. Widac na filmiku.

https://youtu.be/41B7EKLM7pE

Czy faktycznie jest zle i mam 0 bara czy cos zle podlaczylem? Dodam ze w tej koncowce m10x1 z kroccem, gwint jest 2x krotszy niz gwint od czujnika. Czy to moze miec wplyw czy moze mam tak smoka zawalonego ze masakra?

http://vlep.pl/xwmvq8.jpg

Dobra udało mi się podpiąć inna końcówka i ciśnienia są takie:

Silnik avj

Mocno nagrzany silnik

Obroty jałowe ok 0.8bara

2000obr. Ok 2,6 bara

3500obr. Ok 3,6 bara

Czy aby to ciśnienie na jałowym nie za niskie?

Dodam, że ciśnienie sprawdziłem tylko kontrolnie, żadnej kontrolki oleju nigdy nie miałem.

Edytowane przez WYSKUN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie ciśnienie na jałowym rozgrzanym min 0.6 bar. A wyższe obroty to jak w autodacie:
http://vlep.pl/j6gwmu.jpg

Edytowane przez adamspeed01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie ciśnienie na jałowym rozgrzanym min 0.6 bar. A wyższe obroty to jak w autodacie:

http://vlep.pl/j6gwmu.jpg

Czyli ciśnienie przy 2000 obr mam za niskie. Czyli czyszczenie smoka. Bo pewnie od nowości nie był czyszczony:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie  moze ktos mi doradzi znowu zapaliła  mi sie kontrolka oleju ale teraz juz odrazu po odpaleniu silnika wiec pojechalem do mechanika zmierzyć  i na rozgrzanyn na jałowym  biegu bylo ok 0.9 bara a przy 2 tys obrotow okolo 2-2.5 bara na wysokich okolo 3  i mechanik mowi ze jest za niskie do tego ta kontrolka sie pali oldruck , wiec sciagnal mise zeby zobaczyc wałek  i panewki mowi ze są  ok wiec wymieniłem  czujnik i pompe , cisnienie wzrosło  ale nie znaczenie.... Panowie jakoe powinno byc prawidlowe cisnienie i co moge jeszcze zrobic ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...