Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Niemożliwe.. a jednak..


spetsnaz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!!

Ostatnio naczytałem się o zaworku sterowania ciśnieniem turbiny, moje auto cierpiało na zaniki mocy powyżej 2,5-3k obr. Stwierdziłem że nadeszła pora wymiany zaworka N75, ale przecież Polak potrafi, wiec spróbowałem najpierw wyczyścić syf który znajdował się w dolnej części zaworka. (.. co tam, albo isę polepszy albo.. wiadomo co..)

Najpierw wstrzyknąłem do zaworka niewielką ilość WD40, po czym usunąłem jej pozostałości z części, czynność powtórzyłem kilkakrotnie do momentu kiedy płyn WD40 wypływający z zaworka nie był już zabarwiony syfem z zaworka. Po zamontowaniu postanowiłem sprawdzić czy "jeszcze działa", okazało się że zaworek działa jak najbardziej prawidłowo. Lecz nie na tym polega moje zdziwienie. Może trafi się jakaś mądra głowa która odpowie mi jak jest możliwe że przed "naprawą" przy 3k obrotów moje auto jechało z prędkością o ok 15km/h niższą niż po czyszczeniu tego zaworka. W tej chwili przy 3k obrotów prędkość oscyluje w granicach 135-140km/k, wcześniej jeździłem tym autem ponad 7 miesięcy i przy 3k obrotów nie przekroczyłem magicznej bariery 130km/h. Teoretycznie nie ma możliwości żeby przy mniejszych obrotach silnika samochód osiągał większą prędkość.. ale uwierzcie mi, tak się stało. Może ktoś pomoże w wyjasnieniu tego zjawiska??

Respect

spetsnaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MorgothDBMA

na moje oko niemożliwe, ja mam [1Z] przy 3K trochę poniżej 140

Przełożenia skrzyni są stałe więc wydaje mi się to błędem pomiaru tym bardziej że piszesz

było: nie więcej niż 130

a jest nie więcej 135-140, co daje około 5 km/h różnicy co jest moim zdaniem błędem pomiaru (patrzysz na obroty potem na prędkość a ta nie jest stała i w tym czasie minimalnie się zmieni : przy dwóch pomiarach możliwe że o 5 km/h)

Inna sprawa - licznik przekłamuje - może tędy droga ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem przekonany że nie jest to przekłamanie licznika, co do stosunku obrotów do osiąganej prędkości to też zdaję sobie sprawę z istnienia stałej zależności. Co jednak się wydarzyło że auto jedzie szybciej przy tych samych obrotach. Ma to związek z N75, bo tylko przy tej części grzebałem.. Nie mam zielonego pojęcia co się stało.. jest to dla mnie jak narazie niewytłumaczalne :eek:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wzrasta i to sporo, u mnie było to nawet 3 litry na 100 km. Zwiekszone spalanie może byc spowodowane również przez usterki turbawki. Podłącz się do VAGa - dostaniesz diagnozę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...