Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[1.6 ADP] - poprawne ustawienie i paramtery zapłonu.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam .

Panowie potrzebuje konkretnej odpowiedzi jak ustawić zapłon w silniku 1.6 ADP.

Robiłem remont silniczka. Rozrząd ustawiony tak że znak na kole rozrządu głowicy zgrywa się ze znakiem na obudowie przykręcanej do pokrywy zaworów.

Znak koła pasowego wału korbowego zgrywa się ze znakiem na dolnej obudowie , a do tego "kropka" na kole pośrednim schodzi się ze znakiem na tym samym kole pasowym .

Przy tym ustawieniu według wszystkich schematów palec rozdzielacza powinien wskazywać pierwszy cylinder, więc ustawiłem czop pompy olejowej równolegle do osi silnika .

I wsadziłem rozdzielacz palec wskazywał nacięcie na na korpusie rozdzielacza. Poskładałem, próba i auto się nie zbiera strzela w wydech słychać że coś z zapłonem nie tak .

Gdzieś w sieci znalazłem że w Vagcomie w grupie 018 w polu 3 mam uzyskać 0. Podłączyłem kompa i u mnie tam jest -9 przy maksymalnych skręceniu aparatu w lewo.

Brakuje mi tak jakby jakiś 1 cm żeby uzyskać to głupie 0 . W prawo mogę kręcić do +54 .

Może ktoś wie w jakim położeniu w końcu powinien być zamontowany ten rozdzielacz? Wydaje mi się że czop pompy musi być jakoś inaczej ustawiony .

Jaki powinienem być kąt wyprzedzenia zapłonu w tym silniku? Niby autodata twierdzi że 3 stopnie , ale może ktoś ma pewne informacje .

Nie wiem w końcu czy ten zapłon ustawia się lampą czy vagiem .

Proszę każdego kto ma jakieś doświadczenie z ustawianiem zapłonu w tym silniku o wypowiedź .

Każda informacja jest cenna , a ja walczę z tym silnikiem już parę miesięcy...

Wszystkim z góry dziękuję . Pozdrawiam . :)

Opublikowano

Ja bym to ustawił normalnie lampą i tyle. Skoro strzelał w tłumik to za pózny załpon troche.


Podłącz lampę na pierwszy cyl oczywiście, obok aparatu powinien być otwór jeśli dobrze pamiętam i jest tam wycięcie na kole, wiec musisz tak kręcić aparatem żeby swieciła akurat na punkcie i powino hulać

Opublikowano (edytowane)

Szukasz znaku na kole zamachowym.Zero na kresce..Palec rozdzielacza ma wskazywac na pierwszy cylinder.Zadna lampa.To tak na oko.Ustawienie zapłonu w ADP to kwestia dosłownie milimetrów żeby trafić zero.Oczywiscie vag gr 17 okienko trzecie..Ubierz rękawice i i bluze bo bedziesz kręcił na odpalonym goracym silniku.Przechodziłem to..Jest niebo a ziemia jesli chodzi o moc i i wolne obroty między "zerem" a -3 lub + 3.Oczyiwscie żeby dało sie ustawic zero to kopułka z palcem musza byc sprawne i bez wypaleń.W aparacie żadnych luzów.

Edytowane przez baraka
Opublikowano

Dziękuje za odpowiedzi.

Zero na kole zamachowym jest ale kreski to ja tam żadnej w okolicy nie widzę. Mogłbys dokladniej powiedzieć na jakiej kresce ma być to zero? I druga sprawa nie uzyskam tego parametru na 0 bo brakuje regulacjii ma aparacie . Minimalnie mogę ustawić aparat na 9 . Musialbym przestawić czop pompy i inaczej wstawić aparat ale czy tak można? Przepraszam za bledy piszę z telefonu.

Opublikowano

Podnies przod auta z jednej strony,zaciągnij ręczny.Wrzuc piaty bieg i kręć kołem.W obudowie skrzyni biegów w okienku ma pojawic sie znak.Musi tam być.Zero ustawic tak żeby jego połowa pokazała sie w okienku.Czop pompy zdaje sie sam sie ustawi prawidłowo.Widocznie żle wsadzony aparat o ząbęk.Ja wymieniałem aparat i wszystko było ok od razu.Opis procedury wymontowania zamontowania jest w instrukcji.

Opublikowano

Dzięki , dzisiaj niby ustawiłem ten zapłon ale nie mogłem ustawić równo 0 , teraz mam na wolnych obrotach -3 a na wyższych 0 +/-3 .

ale kurcze dalej niby jest coś nie tak . pojechałem na ustawianie gazu i na analizie spalin wyszło że wodorotlenki mam 3 razy większe niż powinny być .

Czyli dalej coś z jakością spalania nie jest tak . Wymienione świece ,lambda, palec .

Jak myślicie cewka może już być wysłużona czy szukać gdzieś indziej ? ;<

Opublikowano

40 min meczyłem sie żeby ustawic na zero.To są ułamki mm niestety.Dokręcic bardzie aparat i stukac czyms delikatnie oraz miec podglad na lapka nonstop.Inaczej nie ustawisz.Oczywiscie na nastawach podstawowych,ale uważaj przy dokrecaniu sruby moze znów ci przestawić aparat na minus lub plus.Jak ustawisz zero i wyjdziesz z nastaw to auto odpowiednio warknie i zafaluje obrotami.Wtedy masz zapłon na jakim wyjechał z fabryki.

Opublikowano

Kurde ja to ustawialem na blokach pomiarowych... możesz mi dokladniej opisać w jak od poczatku użyć tego vaga? Chodzi mi co po kolei wlaczyc

Opublikowano (edytowane)

Koledzy to jak to dokładnie ma byc...? Jeśli mam wolne obroty to powinno być stale zero?? Czy jest jakaś tolerancja czy moze sie zmieniać +-1?? Jaka to ma być grupa 17 czy 18??

Edytowane przez neoxpl
Opublikowano

Witam jeszcze raz, widzę ze nie tylko ja mam problem z tym. Ustawiłem auto według procedury użytkownika baraka, auto jeździ ale wg mnie nie jest to prawidlowo ustawione gdyż zapłon następuje w chwili gdy tłok jest na samej górze (GMP) a chyba w żadnym silniku nie ma tak zapłonu.

Sprawdziłem to lampą strobo, w momencie iskry na 1 cyl znaki na kole wałka rozrządu i górnej oslonie się pokrywają a przecież te znaki to GMP . Nie wiem ile w końcu stopni przed GMP ma być zaplon różnie podają 3 / 10 / 12 , ale w najbliższym czasie będę próbowal wszystkie kombinacje i napewno wnioski opisze ma forum. :)

Opublikowano

3/10/12 to tylko ustawienia testowe..Ma być na zero na vagu.Ja mam tak ustawione i jest git.Szukaj w ELSIE .

Opublikowano

Chciałbym sprawdzić poprawność ustawienia kąta wyprzedzenia zapłonu u siebie w audi ADP. Narazie nie mam stroboskopu.

Sprawdzałem w instrukcji z "Sam naprawiam" i tam jest napisane, że jeżeli kąt wyprzedzenia zapłonu nie mieści się w zakresie wartości kontrolnych +/- 12 st. to należy ustawić wyprzedzenie na +/- 3 st.

I tu nic z tego nie rozumiem... Jak to w zakresie +/-12 st. ? Przecież to różnica 24 st.! I należy ustawić +/- 3st. a to przecież rozrzut 6 st. Chyba, że czegoś tutaj nie rozumiem...

Sprawdziłem VAGiem i mam takie odczyty w w blokach 001, 017 i 018:

dtcTm-E6SsyO.jpg?v=2

Czy ktoś mógłby mi naświetlić co oznaczają wartości z bloku 017 i 018 (oprócz prędkości obrotowej oczywiście).

Podłączyłem również "Polski VAG" i tam mam informację, że kąt wyprzedzenia zapłonu przed GMP wynosi ponad 16...

dtcTm-SiQrLp.jpg?v=2

Jeżeli ktoś może mi to objaśnić to prosiłbym.

Opublikowano (edytowane)

Już Ci wszystko piszę , zrobiłem tyle doświadczeń że już wiem o co chodzi z tym zapłonem.

W tym silniku nie można zmienić kąta zapłonu , kąt zapłonu na zimnym silniku jest dynamiczny , a po osiągnięciu temp kąt wynosi 12st na wolnych obrotach , przy ok 2500rpm kąt wynosi 37st. Komputer wie kiedy tłok nr 1 jest na górze z czujnika położenia wału. W chwili gdy kręcimy aparatem zapłonowym nie zmieniamy kąta zapłonu tylko ustawiamy kopułkę tak aby w chwili przeskoku iskry palec był idealnie skierowany na te styki w kopułce. Czujnik halla w aparacie jest tylko po to żeby to idealnie ustawić, w polu nr 3 grupy 17 nie jest kąt zapłonu tylko pozycja kopułki , u Cb jest 9 wiec musisz delikatnie przekręcić aby uzyskać zero . To że ten czujnik jest niepotrzebny do pracy można sprawdzić odłączając go - po odłączeniu auto i tak będzie chodziło tak samo.

W czwartym polu w grupie 17 masz rzeczywisty kąt zapłonu . Drugie pole to czas wtrysku.

Podstawą w tym silniku jest prawidłowo ustawiony rozrząd .

Jak byś miał jakieś pytania to pisz :)

Aha jak by co to sprawdzałem 4 auta z tym silnikiem i w każdym zapłon zachowuje się tak samo . Dzięki temu wyciągnąłem takie wnioski. Polki Vag z tym 16.6 to ściemę pokazuje , nie ma co temu wierzyć.

Edytowane przez morbidelli

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...