blow3 Opublikowano 9 Września 2016 Opublikowano 9 Września 2016 (edytowane) Problem z A4 b6 3.0 ASN Quattro. Opisze krok po kroku krótką historie i problem z którym się zmagam Podczas szukania wycieków z silnika okazało się, że nie szczelna jest pompa wspomagania. Pompę oddałem do zakładu zajmującego się regeneracją z 3X letnim doświadczeniem na oględziny. Diagnoza płaszczyzny i łopatki w super stanie wymienimy uszczelniacze i pompa będzie służyć długo. W miedzy czasie znaleziony został jeszcze przewód który lekko się pocił na połączeniu metalowej rurki z gumowym wężem układu ( strona ciśnieniowa przewód idący od pompy do przekładni.) Przewód został zawieziony do firmy zajmującej się zakuwaniem przewodów (hydraulika siłowa) Stwierdzili że powinno wystarczyć dokucie przewodu kilka setek gdyby jednak nie pomogło mogą taki przewód dorobić na miejscu. Nie pomogło- z przewodu leciało jeszcze bardziej po montażu już wraz z pompą która wróciła z regeneracji. Układ pracował prawidłowo tylko wciąż występujący wyciek. Pojechałem dorobić cześć gumową - montaż - Układ się grzeje, brak wspomagania pompa buczy !!! ehhh W dorobionym przewodzie znaleziona została plastikowa rurka. Po kontakcie z technikiem hydrauliki siłowej stwierdził, że tak musi być fabrycznie też był taki dławik( fabryczny był minimalnie większy). Dorobiony kolejny przewód bez dławika- to samo brak wspomagania... Zamówiłem przewód używany oryginalny - montaż - Brak wspomagania pompa buczy podaj ciśnienie 20 bar. Pompa wróciła na regeneracje, uszkodzona płaszczyzna komory i ścięte łopatki wirnika- wymiana wnętrzności zakład regeneracji stwierdza, że pompa działa prawidłowo i daje odpowiednie ciśnienie 120bar. Montaż ponownie regenerowanej pompy wspomagania wraz z oryginalnym sprawnym przewodem wspomagania --- Wspomaganie pojawia sie dopiero przy 2 tys obrotów pompa lekko zaczyna pojękiwać. Na magnesie umieszczonym w zbiorniczku widoczny opiłkowy szlam. Oczywiście miedzy wszystkimi montażami pompy układ był kilkukrotnie płukany (5l płynu) czyszczony i uruchamiany z zachowaniem wszystkich procedur Jest tu na forum specjalista od układów wspomagania ? Auto stoi od 2 tygodni i brakujee pomysłów co dalej i przedewszystkim dlaczego tak sie stało.. Pozdrawiam Panowie i Panie zapewne. Okazuje się że wąż zakupiony jako używany współpracował w układzie z pompą 110 bar a mój układ według pompy to 120 bar. Czy ta ma znaczenie ? Edytowane 8 Września 2016 przez blow3
MemberA4 Opublikowano 9 Września 2016 Opublikowano 9 Września 2016 (edytowane) Weź kup oryginał używke pompę według numeru i problem Ci zniknie. W ogóle nie taniej by wyszło zamiast regeneracji? Wujasowi w A6 C5 założyłem pompe 90bar a była 120bar i wspomaganie normalnie działa więc to nie ten trop chyba. Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka Edytowane 9 Września 2016 przez MemberA4
blow3 Opublikowano 22 Września 2016 Autor Opublikowano 22 Września 2016 Problem rozwiązany, Zamontowana została nowa oryginalna pompa wspomagania.
MemberA4 Opublikowano 22 Września 2016 Opublikowano 22 Września 2016 Niektóre regeneracje podzespołów to można o kant d_py potłuc Teraz chociaż długo pojeździsz.....
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się