Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Gorąco wewnątrz auta pomimo lecącego z kratek chłodnego powietrza


FANTOMAS

Rekomendowane odpowiedzi

B7 - 2.0TFSI - silnik BWE

Mam problem który polega na tym , że podczas jazdy mam gorąco w aucie pomimo tego , iż z kratek leci chłodne powietrze. Po dłuższej jeździe cały tunel i spód deski w okolicy stóp jest gorący i działa jak piecyk. Problem znika dopiero gdy przyładuję dobrze chłodnym powietrzem na włączonej klimie. Gdy włączę klimę idzie wytrzymać ale gdy są dni gdzie da się jeździć bez klimy (powiedzmy 20st i z kratek leci chłodne powietrze) to mam taki efekt , że z dołu deski bije nieznośne ciepło i robi się gorąco w aucie.

Sprawdzałem silniczki vag-iem jest wszystko ok. Wygląda mi na to , że nagrzewnica jest cały czas zasilana i po pewnym czasie od niej nagrzewają się plastiki tunelu i zaczyna się robić gorąco. Szukałem na forum ale nic podobnego z objawów u innych nie znalazłem. Nie mogę też znaleźć informacji co konkretnie steruje odłączaniem z obiegu nagrzewnicy w moim silniku ale nic sensownego nie znalazłem. Mam zamiar wymienić termostat ale nie wiem czy to coś da bo on z tego co widziałem na diagramie nie steruje obiegiem dla nagrzewnicy.

Może miał ktoś podobny problem i udało mu się to zdiagnozować.

Edytowane przez FANTOMAS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne co to albo nie działa dobrze klapka obiegu zimno/ciepło albo ta co zamyka dopływ świeżego powietrza z zewnątrz. Nagrzewnica nie ma tu nic do rzeczy bo ona tak czy siak grzeje cały czas, to klapki rozdzielają powietrze na zimne i ciepłe...

Jak mówisz, że nagrzewa się tunel to może sprawdź na kanale czy są osłony termiczne nad tłumikiem...

Edytowane przez kamil-vag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja ale w b6 miałem tak że po nogach kierowcy waliło mi gorącym powietrzem, i to nie była wina silniczków ani klapek,. Wina była źle zamontowana nagrzewnica a dokładnie jej zaślepka, była szczelina i po prostu nią dmuchało gorącym, mała poprawka i już nic nie dmucha, nagrzewnica cały czas jest w obiegu, tylko klapki kierują powietrze z niej do kabiny lub nie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klapa pracuje bo sprawdzałem ją vagiem zakres pracy silniczka jest OK . Gdyby ona była zawieszona to miałby cały czas ciepło lub tylko zimno z nawiewów a tak nie jest.

Mam reakcję na wylocie kratek na ustawieniu max/min klimatronika (testy bez klimy) tzn. mogę uzyskać bardzo ciepłe powietrze przy ustawieniu na grzanie jak i chłodne na ustawieniu MIN. zbliżone do tego co jest na zewnątrz auta w danym momencie. Gdyby klapa była zawieszona to nie miałbym możliwości regulowania temperatury.

Osłony termiczne nie wchodzą w grę ponieważ raz , że są wszystkie a dwa , że zrobiłem test założyłem klamrę na rurę zasilającą nagrzewnicę i problem zniknął znów miałem jak kiedyś tj. w aucie było chłodno nic się nie nagrzewało. Po jej zdjęciu problem powrócił kokpit i plastiki w okolicy mieszalnika są mocno nagrzane i temat wydobywającego się spod deski gorąca powraca. Mimo , że np. na zewnątrz jest znośna temperatura nawiew powietrza nie daje sobie rady z chłodzeniem i muszę włączyć klimę i dopiero wtedy kokpit robi się chłodny. Jeśli nagrzewnica miałaby być cały czas zasilana tj. miałaby temp ponad 90st. to byłoby bez sensu bo wcześniej czy później otoczenie czyli właśnie plastiki odbiorą i tak to ciepło i przekażą dalej tak jak to mam właśnie teraz. W układach klimatyzacji przeważnie na zasilaniu nagrzewnicy jest jakiś zawór który decyduje o tym czy zasilić w razie potrzeby nagrzewnicę w zależności od potrzeb ustawionej temperatury a u nas nic takiego nie widzę. Dawniej na pewno nie miałem nawet lekko nagrzanego tunelu jeśli nie używałem grzania. Mam też A6 C6 i sprawdzałem wkładając rękę w okolice obudowy nagrzewnic i nic nie czuć żeby nagrzewnica pracowała wszystko jest chłodne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego mam identyczny problem co Ty. Dodatkowo u mnie jest problem z ogrzewaniem- jak na dworzu jest zimniej- powiedzmy z 10 stopni i włącze ogrzewanie na 20 stopni, to z nawiewów leci dość chłodne powietrze, jak dam na 23 jest ciutke cieplej, jak dam 25 lub max to leci gorące i wtedy zejde na te 20 to leci cieplejsze niż chwile wcześniej też ustawione na 20 stopni. Chwile pogrzeje i znowu robi się chłodniejsze, do czasu aż znów zrobię max i cofne na te 20. VCDS nie wykazuje żadnego błędu, wszystkie klapy chodzą płynnie w pełnym zakresie. Ja obstawiam że mam zamulona nagrzewnicę i nie ma przez nią swobodnego przepływu?

Edytowane przez bullecik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to nie masz podobnego problemu bo masz problem z nagrzewnicą. U mnie wszystko działa. Jak chcę mogę włączyć ogrzewanie i z kratek leci gorące powietrze jak wyłączę ogrzewanie to leci powiedzmy letnie (w zależności od temp. na zewnątrz) jak dam klimę to leci zimne. U mnie jest taki problem , że wygląda na to , że nagrzewnica tak mocno jest nagrzana , że nagrzewają mi się wszystkie plastiki wkoło niej i od nich bije to ciepło. Temperatura silnika jest ok cały czas 90st. nic nie gotuje itd. Patrzyłem w ELSie i nie ma żadnego zaworu który by odpowiadał za zamknięcie nagrzewnicy więc wygląda na to że jest ona zasilana cały czas tj. grzeje czy trzeba czy. Jest to dla mnie co najmniej dziwne i bez sensu bo jeśli coś nagrzewa się do blisko 90st.C to nie ma bata żeby po jakimś czasie nie oddało tej temperatury do otoczenia czyli na plastiki. Nie wiem jak musiałaby być izolowana termicznie obudowa mieszalnika żeby się tak nie działo. Tak jak pisałem sprawdzałem sobie w A6 i obudowa mieszalnika jest chłodna. Jak jest u was np. teraz gdy nie używacie ogrzewania i pogoda nie wymaga klimy czy wkładając rękę w okolice mieszalnika jest on gorący lub przynajmniej dobrze ciepły ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, Fantomas czy rozwiazales problem nagrzanej deski rozdzielczej od spodu bo u mnie ten sam problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, mam ten sam problem co Fantomas i doprowadza mnie to już do szału przy obecnych temperaturach. Tak samo jak u kolegi ciepłe powietrze nie leci z kratek, tylko promieniuje z nagrzewnicy. Problem w mojej B5 nie występował, teraz B7. Jeśli ktoś jest w stanie skutecznie wyeliminować problem z Trójmiasta i okolic to zapraszam na priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...