Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dymienie silnik AVF


rysiu2006

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Witam audi b6 1.9tdi avf po chwili od odpaleniu dymi na biało gdy dłużej pojeździe silnik się nagrzewa i przestaje od czasu do czasu jak ruszam to widzę za sobą kłębek dymu. Czasami mu specjalnie depne i patrze w lusterko czy dymi to nic nie widzę dodam że olej utrzymuje się w normie ale ubywa mi trochę płynu chlodniczego. Ogólnie w silniku i zbiorniku wyrównawczych nie widać żeby się olej z płynem chłodniczy mieszał. W aucie ponoć były wymieniane walki, szklanki u ponoć olej musi się wypalić. Dodam że auto przyspiesza normalnie i nie ma problemu z przegrzaniem

Pomoże ktoś?

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A olej nie robi się masłowaty?

Może chłodnica dziurawa czy coś?

Silnik pracuje normalnie?

Ile tego płynu ubywa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem olej jest normalny

Silnik pracuje normalnie nieprzegrzewa się i przyspiesza normalnie

A płynu ubywa litr na ok 500km

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

Może to być spalenie świece żarowych ?

Dziś rano ja schodził z nocki było ok 10 stopnie i podczas odpalania nie zakręcie odrazę na swoje obroty tylko lekko się zadawał

Edytowane przez rysiu2006
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Węze od płynu chłodniczego nie pęcznieją? Twardnieją? Jak litr płynu na 500 to kup sobie test na obecność co2 w płynie, albo jak wolisz daj mu porządnego buta od 0 do mniej więcej 150 cały czas z butem w podłodze, tylko ostrzegam to niebezpieczne dla silnika jezeli UPG padła, bo zagotuje i wywali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Węze od płynu chłodniczego nie pęcznieją? Twardnieją? Jak litr płynu na 500 to kup sobie test na obecność co2 w płynie, albo jak wolisz daj mu porządnego buta od 0 do mniej więcej 150 cały czas z butem w podłodze, tylko ostrzegam to niebezpieczne dla silnika jezeli UPG padła, bo zagotuje i wywali

Węże są własnie normalne dają się gnieść w dłoni przy dłuższej jeździe i 90 stopniach. Problem pojawia się jak auto stoi cala noc albo przynajmniej 8 godzin i po uruchomieniu przejechaniu 50m i zaczyna dymić dopiero po jakim czasie ustaje i nie dymi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece żarowe nie mają nic do tego.

Możliwe, że UPG puszcza gdzieś na kanale wodnym, bo litr płynu na 500km to bardzo dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jutro wymieniał olek to będę szukał może od dołu jakiś wyciek znajde

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

Dziś wymieniłem olej i niebyło śladów żeby był wymieszany z płynem chłodniczym

Dziś po nocy stania odpaleniu nie było widać żeby dymił. Przejechałem dziś ok 60km do Wrocławia(ok. 30km autostrada, ok. 20km zwykła trasa, ok. 10km po mieście) i też nie było widać żadnego dymienia dopiero w drodze powrotnej gdy wracałem odpaliłem auto i pokazał się dym a przez kolejne 60km drogi powrotnej nic. takie dymy zaobserwowałem ze zazwyczaj pokazują się chwile po odpaleniu auta lub jak przejadę kilkanaście metrów. Ktoś coś doradzi?

Pytanie moje jeżeli płyn chłodniczy dostaje się do komory spalania to auto dymi cały czas?

Edytowane przez rysiu2006
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli ci ładuje kompresje do płynu to węże będą twardniały, zbiorniczek wyrównawczy będzie sie brudził.

Jezeli ci płynu ubywa musi gdzieś on uciekać albo do komory spalania iść. Masz webasto albo inne postojowe dogrzewanie? Nagrzewnica nie cieknie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie węże nie są twarde ale po wlonczeniu zaplonu delikatnie paruja mi szyba przednia

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ci szyba paruje to filtr kabinowy wymień :-)

Szukaj gdzie płyn ucieka. Niemasz mokro pod nogami?.

Ale bez powodu też auto dymiło nie będzie. I też trzeba by poszukać powodu takiego stanu rzeczy. Kup sobie test na obecność spalin w płynie(CO2)

Edytowane przez nik23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok zamówiłem testy na allegro zobaczymy dziwi mnie to że chwile po odpaleniu zadymi a później cisza

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dymić może od zużytych uszczelnień zaworowych, olej wtedy ścieka po zaworach do komory spalania i wypala. Sie przy odpaleniu stąd po starcie kłąb dymu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy plyn chlodniczy może dostawać się do wtryskow i z tego powodu też może ubywa plynu i dymi ?

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okazało się ze turbo zygalo olejem w stronę wydech z ta ten dym turbo wymienione i narazie nie kopci

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak Ci szyba przednia paruje, to może być jeszcze problem nieszczelnej nagrzewnicy lub przewodów. Stąd to ubywanie płynu chłodniczego.. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plyn chlodniczy ponoć juz pompa wody zaczyna puszczać i będzie wymieniana razem z rozrzadem

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

kolejny problem po nocy stania auto nie odpala prawidłowo (ogólnie jak silnik jest zimny rzadko gdy jest ciepły) ze tak powiem nie pali na dotyk muszę chwile dłużej zakręcić to załapie ale od razu zaczyna drgać silnik tak z 5sek. i przestaje. A jak nie załapie od razu to za 2 razem pali normalnie i chwile po tym wydobywa się biały dym i stopniowo słabnie ok 5 min dymi po tym jak się nagrzeje już nie dymi. dodam że ubywa mi płynu chlodniczego ale mechanik stwierdził ze to przez pompe wody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logi 13 23 004 na postoju bez gazu na rozgrzanym full silniku.

Prawdopodobnie uszczelnienia pd albo pd któryś padnięty.

Robiłeś test na obecność co2 w płynie? Kompresja mierzona?

Pompe jeźeli cieknie wymienić natychmiast, grozi uszkodzeniem przegrzaniem silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

We wtorek jestem umówiony na wymianę kompletna rozrządu

Dodam że ustawienie rozrządu waha się na biegu jałowym od -06, -1.1, -1.7

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

Jutro ogarnę logi

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustaw synchro na 0 tak dla świętego spokoju. Korekcje pompek też sie różnią w zależności od ustawienia kąta synchronizacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...