pomidor_pd Opublikowano 24 Września 2016 Opublikowano 24 Września 2016 (edytowane) Witajcie, dawno się nie odzywałem, ponieważ jeździłem przez ostatnie 6 lat A4b6 i wszystko grało, zamarzyło mi się A4B8 r.2012 i po tygodniu pierwszy zonk. SAmochód w garażu, radio gra, nagle cisza i nic nie działa... Nie da się zamknąć, ani otworzyć z kluczyka, nie pojawia się zapłon, cisza zupełna. Po awaryjnym otwarciu klapy i dotarciu do aku (12,3V) odłączyłem minusa na minutkę, podłączyłem i wszystko ożyło, z masa błędów oczywiście. Nie mogę się podłączyć do silnika (brak zasilania na sterownik). Stacyjka zamieniona i dalej nic... Nie mam schematu do A4B8 LIFT, poratuje ktoś? Kurcze, taka cisza. Mam nadzieję, że to dlatego że sobota Zdrowie dla wszystkich.... ja niestety ten wieczór spędzam w garażu... Do usłyszenia do poniedziałku.. http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/21b8725d86a88244 W mmi i radio jest błąd odnośnie ochrony komponentu. W kierownicy błąd czujnika skrętu (po odpięciu aku) do poduszek i silnika nie mogę się połączyć. Nie wiem dlaczego, może mamy stary kabel, albo bez zasilania nie jest to możliwe... Edytowane 25 Września 2016 przez pomidor_pd
venom171 Opublikowano 25 Września 2016 Opublikowano 25 Września 2016 błąd czujnika skrętu to praktycznie norma po przejechaniu kilku km sam zniknie, może padło Ci Ecu? sprawdzałeś wszystkie bezpieczniki?
MarcinOslo Opublikowano 25 Września 2016 Opublikowano 25 Września 2016 Jesli nawet sa bledy ochrony komponentu w MMI czy radiu ,to silnik powinien odpalac. Blad czujnika skretu jest zawsze po odlaczeniu aku. Silnik jest widoczny ze stanem ok ,wiec jesli nie mozesz sie polaczyc to wydaje mi sie ze za slaby kabel. Co sie obecnie dzieje w aucie ? Jest wogole zaplon ,rozrusznik kreci czy nic ?
pomidor_pd Opublikowano 25 Września 2016 Autor Opublikowano 25 Września 2016 błąd czujnika skrętu to praktycznie norma po przejechaniu kilku km sam zniknie, może padło Ci Ecu? sprawdzałeś wszystkie bezpieczniki? Bezpieczniki sprawdziłem wyciągając i wkładając w to samo miejsce (prawa i lewa strona deski, przy kolumnie, w bagażniku po prawej i przy aku, na podszybiu). Nie mam dokładnej rozpiski bezpieczników do A4B8 po lifcie, ani schematu też nie dopadłem, dlatego działam trochę po omacku. Przemknęła mi taka myśl... muszę jutro dobrać się do ECU i sprawdzić zasilanie, ale też nie wiem na których pinach. Dzięki Jesli nawet sa bledy ochrony komponentu w MMI czy radiu ,to silnik powinien odpalac. Blad czujnika skretu jest zawsze po odlaczeniu aku. Silnik jest widoczny ze stanem ok ,wiec jesli nie mozesz sie polaczyc to wydaje mi sie ze za slaby kabel. Co sie obecnie dzieje w aucie ? Jest wogole zaplon ,rozrusznik kreci czy nic ? Wsadzasz kluczyk, słyszysz rygiel na kolumnie i dalej nic. Zapłon się nie włącza no i oczywiście nie kręci...
MarcinOslo Opublikowano 25 Września 2016 Opublikowano 25 Września 2016 (edytowane) Lewa strona kokpitu ,wspornik bezpiecznikow ST1 czyli pierwszy z lewej (od przodu auta) ,bezpiecznik 13 - ostatni u dolu ,to jest bezpiecznik zasilania sterownika poduszek ,sprawdz go bo widze ze sterownik 15 masz wogole nie osiagalny. Edytowane 25 Września 2016 przez MarcinOslo
venom171 Opublikowano 25 Września 2016 Opublikowano 25 Września 2016 podładuj aku przez noc i poproś kogoś z lepszym kablem o zczytanie błędów
pomidor_pd Opublikowano 25 Września 2016 Autor Opublikowano 25 Września 2016 (edytowane) Lewa strona kokpitu ,wspornik bezpiecznikow ST1 czyli pierwszy z lewej (od przodu auta) ,bezpiecznik 13 - ostatni u dolu ,to jest bezpiecznik zasilania sterownika poduszek ,sprawdz go bo widze ze sterownik 16 masz wogole nie osiagalny. ST1 jest martwa cała. Tam nie mam zasilania. Prawdopodobnie dlatego, że nie mam zapłonu. podładuj aku przez noc i poproś kogoś z lepszym kablem o zczytanie błędów podładuje, ale nie wiem jak z tym kablem będzie. Ja mam VCDS 11.8. Zamówiłem już 15.7, ale czekam aż dopłynie Może ktoś chętny podjechać i ogarnąć temat w okolice Oświęcimia? Oczywiście nie za free... Edytowane 25 Września 2016 przez pomidor_pd
MarcinOslo Opublikowano 25 Września 2016 Opublikowano 25 Września 2016 Trzeba sie podlaczyc z lepszym kablem i wtedy zczytac wszystkie bledy. Moze byc padniety rygiel ,sa wtedy takie same objawy ,bo nawet jesli padl by sterownik silnika czy jego zasilanie ,to zaplon i tak powinien byc.
pomidor_pd Opublikowano 25 Września 2016 Autor Opublikowano 25 Września 2016 Trzeba sie podlaczyc z lepszym kablem i wtedy zczytac wszystkie bledy. Moze byc padniety rygiel ,sa wtedy takie same objawy ,bo nawet jesli padl by sterownik silnika czy jego zasilanie ,to zaplon i tak powinien byc. Rygiel się nie odzywał, po podłączeniu tego co mam, skasowałem błędy i rygiel wystartował (tzn. słychać go). Łączę się bez problemu z tym sterownikiem 05 (autoryzacja dostępu) i nie ma żadnych błędów.
MarcinOslo Opublikowano 25 Września 2016 Opublikowano 25 Września 2016 W sumie jesli zaplonu nie ma to ze sterownikiem silnika tez sie nie polaczysz ,to normalne ,dziwne tylko ze na autoscanie jest status ok - powinien byc na czerwono jak np. airbag. Nie wiem za bardzo co Ci jeszcze doradzic ,probowales moze inny kluczyk ? Mimo wszystko ja dalej nie jestem pewny co do tego rygla.
pomidor_pd Opublikowano 25 Września 2016 Autor Opublikowano 25 Września 2016 (edytowane) Z tego co wiem, aby uruchomić silnik potrzebny mi jest 05, ECU i komfort, prawda? Z komfortem się łączę i nie ma błędów, 05 czysty, natomiast nie wiem jak jest z ECU, bo nie mogę się połączyć. Jeśli łączę się ze wszystkim to raczej z ECU też powinienem, dlatego kable bym odrzucił. Pozostaje kwestia zasilania, do wszystkich modułów wystarczy pobudzać się CAN i się łączy, ale nie wiem jak z ECU, może ktoś to dla mnie sprawdzić? Ok, nie zdążyłem przeczytać posta wyżej... W sumie jesli zaplonu nie ma to ze sterownikiem silnika tez sie nie polaczysz ,to normalne ,dziwne tylko ze na autoscanie jest status ok - powinien byc na czerwono jak np. airbag. Nie wiem za bardzo co Ci jeszcze doradzic ,probowales moze inny kluczyk ? Mimo wszystko ja dalej nie jestem pewny co do tego rygla. Kurcze, dlatego schemat ze wskazówkami byłby wskazany, podejrzewam, że rygiel daje zasilanie do ECU, lub daje zezwolenie na podanie zasilania, to musiałbym sprawdzić Edytowane 25 Września 2016 przez pomidor_pd
MarcinOslo Opublikowano 25 Września 2016 Opublikowano 25 Września 2016 Wiem ze przy padnietym ryglu wlasnie nie ma wogole zaplonu ,czyli zasilania na wszystkim co jest po zaplonie. Tylko ze powinien chyba wtedy pojawic sie jakis blad w 05 ..
pomidor_pd Opublikowano 25 Września 2016 Autor Opublikowano 25 Września 2016 Dlatego wczoraj późnym wieczorem stanąłem w martwym punkcie. Nadal tkwię...
MarcinOslo Opublikowano 25 Września 2016 Opublikowano 25 Września 2016 Jedyne co mi jeszcze przychodzi do glowy to sprawdzenie przekaznika zasilania napieciowego zacisku 15 - J329
pomidor_pd Opublikowano 26 Września 2016 Autor Opublikowano 26 Września 2016 (edytowane) Sprawdziłem, to faktycznie ten przekaźnik. Po stacyjce dostaje 12V na cewkę, ale nie ma minusa, dlatego nie jest sterowany. MarcinOslo, na zdjęciu które zamieśćiłeś, widać, że gdzieś ten minus biegnie, ale nie widać dokąd. Możesz mi to sprawdzić, proszę. Edytowane 26 Września 2016 przez pomidor_pd
pomidor_pd Opublikowano 26 Września 2016 Autor Opublikowano 26 Września 2016 (edytowane) hmmmm... i co dalej. Komfort jest sprawny, łączę się z nim, jego status ok. Teraz w gateway mam cały czas 03041 - Energy Management Active, Podładowałem do 12.7, ale dalej to samo. Czy jest możliwe, aby Audi było tak sprytne i cały czas blokowało rozruch myśląc że bateria jest do banii? Aha, wysterowałem ręcznie J329, to komfort krzyknął, że ma nieprawidłowe sterowanie, ale nic się nie stało Edytowane 26 Września 2016 przez pomidor_pd
MarcinOslo Opublikowano 26 Września 2016 Opublikowano 26 Września 2016 Czyli jak rozumiem sam przekaznik jest ok ,ale komfort nie podaje masy na pin 2 przekaznika ? Nie wiem jak mozna sprawdzic rygiel ,bo on dalej mnie zastanawia ,niestety nie mam wiecej pomyslow ..
pomidor_pd Opublikowano 26 Września 2016 Autor Opublikowano 26 Września 2016 Czyli jak rozumiem sam przekaznik jest ok ,ale komfort nie podaje masy na pin 2 przekaznika ? Nie wiem jak mozna sprawdzic rygiel ,bo on dalej mnie zastanawia ,niestety nie mam wiecej pomyslow .. Tak, komfort nie podaje minusa. Dobra, z innej beczki, ponieważ wiem, że sam z tym nie ujadę. Potrzebuje grata gdzieś zaciągnąć. Wie ktoś może jak awaryjnie odhamować ręczny hamulec?
MarcinOslo Opublikowano 26 Września 2016 Opublikowano 26 Września 2016 Zobacz VCDSem czy w sterowniku hamulca da rade je ruszyc bez zaplonu. Jesli nie to sciagnij wtyczki z silniczkow przy tylnych kolach i podaj tam 12V z zewnatrza ,np. z prostownika. Ja akurat mialem taka wtyczke w domu z kawalkami kabli wiec nie bylo problemu ,bez tego moze byc troche ciezko.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się