Jump to content
0
czteryrazy

Audi a6 c5 po swapie z 2.5 na 1.9 pytanie o zbiornik paliwa

Recommended Posts

Mam pytanko odnośnie zbiornika i pompki paliwa która znajduje sie w 2.5 tdi v6 w audi a6 c5 rok 2004, czy ta pompka jest tylko przelewowa czy jest identyczna jak w 1.9 avf 130km ? auto jest po swapie jeździ z bakiem nic nie robiłem nawet tam nie zaglądałem a słyszałem że w 2.5 jak nie ma sterowania pompka to sie zapowietrza przy połowicznym napełnieniu bo brak paliwa w jakimś koszu a w 1.9 jest pompka która podaje paliwo do silnika. Akcja jest taka że jak w 1.9 przekręca sie kluczyk to przez 2 sekundy słychać pompkę w baku a potem dopiero sie odpala jak sie auto uruchomi. Po swapie z 2.5 po przekręceniu kluczyka tak samo słychać ta pompkę przez 2 sekundy czyżby była podobna jak w 1.9 ? Miałem już poniżej połowy paliwa i mi nie zgasł ani nie był słabszy. Po prostu jestem ciekaw czy mam zostawić to tak jak jest i nie wnikać czy zmienić pompkę ewentualnie zbiornik od 1.9 (szczerze powiem że mi sie nie chce ;p ) ale nie chciał bym stanąć w drodze gdy będę miał jeszcze np 15 litrów ropy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tam jest pompka spiętrzająca , tak samo powinna być w 1.9tdi i 2.5tdi raczej...mogę to sprawdzić później


 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tam jest pompka spiętrzająca , tak samo powinna być w 1.9tdi i 2.5tdi raczej...mogę to sprawdzić później

Czyli nie będę musiał nic robić ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raczej tak , ale muszę sprawdzić...


 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nic nie musisz robic bedzie działać. Przy swapie na vp zasila sie przelew po zaplonie a PD steruje pompką identycznie

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nic nie musisz robic bedzie działać. Przy swapie na vp zasila sie przelew po zaplonie a PD steruje pompką identycznie

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

a czy np po zmianie samej pompki od 1.9 auto nie będzie żwawsze ? Bo trochę nie mogę skumać tego działania, z tego co wyczytałem to pompka w 1.9 pd podaje paliwo do silnika cały czas po uruchomieniu a pompka w baku od 2.5 ją tylko tam przelewa sobie, dobrze gadam czy głupoty opowiadam ? ;p

Edited by czteryrazy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Żwawsze nie będzie. Ciśnienie paliwa dla pompek zapewnia pompa która jest zespolona z vacuum na tyle wałka rozrządu. To, że w zbiorniku w 1.9 PD jest pompka wynika raczej z dużej temperatury paliwa przy pompowtryskach. :) Pierwsze AJM'y i ATJ'y czyli poprzednicy AWX AVF nie miały pompki w zbiorniku, miały natomiast chłodnice paliwa w prawym nadkolu. Kolejne (ja takiego mam) miały pompke oraz chłodnice paliwa. Później była już tylko pompka.

Z doświadczenia Ci powiem że Twój sterownik będzie zasilał tą pompkę którą masz w zbiorniku tak jak powinien i nic więcej nie musisz kombinować. Będzie jeździł bez tego dziwnego zbiorniczka dodatkowego i bez pompki podającej ciśnienie.

Tak wygląda kosz w twoim zbiorniku

073201d4efaa32f7.png

Mniej wiecej tak wygląda w 1.9tdi PD. To akurat golf 4

af7ed146a459c474.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Żwawsze nie będzie. Ciśnienie paliwa dla pompek zapewnia pompa która jest zespolona z vacuum na tyle wałka rozrządu. To, że w zbiorniku w 1.9 PD jest pompka wynika raczej z dużej temperatury paliwa przy pompowtryskach. :) Pierwsze AJM'y i ATJ'y czyli poprzednicy AWX AVF nie miały pompki w zbiorniku, miały natomiast chłodnice paliwa w prawym nadkolu. Kolejne (ja takiego mam) miały pompke oraz chłodnice paliwa. Później była już tylko pompka.

Z doświadczenia Ci powiem że Twój sterownik będzie zasilał tą pompkę którą masz w zbiorniku tak jak powinien i nic więcej nie musisz kombinować. Będzie jeździł bez tego dziwnego zbiorniczka dodatkowego i bez pompki podającej ciśnienie.

Tak wygląda kosz w twoim zbiorniku

073201d4efaa32f7.png

Mniej wiecej tak wygląda w 1.9tdi PD. To akurat golf 4

af7ed146a459c474.jpg

Spoko dzięki kolego, temp paliwa też powinna być ok ? A jak bym swapował na 1.9 ale VP np AVG/AFN wtedy musiał bym tą pompkę jakoś zasilić ? bo rośnie mi apetyt na 1.9 w a6 ale quattro na zwykłej pompie i koks na ok 150-160KM z małymi zmianami osprzętu żeby to się jakoś odpychało ewentualnie na 1.8T ale to już grubsza rzeźba chyba

Share this post


Link to post
Share on other sites

temp paliwa będzie wyższa, ale nie ma to większego wpływu na cokolwiek :) w vagu można ją sprawdzić jak by coś. Mój ojciec jeździ od roku c5 02r po swapie 2.5 AYM > 1.9 AFN. Sterownik analogowy 98r wszystko udało się ogarnąć, największa jazda była z klimą bo klimatronic po canie chodzi... Ale wszystko ogarnięte. Gdybyś takiego swapa planował to załatw sobie sterownik silnika i wiązke z AFN na canie (nie AVG) z c5 lub passata b5. To dużo ułatwia sprawe.

Pompke paliwa zasiliłem na stałe po zapłonie

Share this post


Link to post
Share on other sites

dokładnie po schematach wszystko podpięte tak samo czy to AVF czy 2.5TDI


 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...