Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błąd nastawnika klap kolektora


koles999

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Wywaliło mi ostatno check silnika po wizycie na komputerze okazało się że wina nastawnika, bądź klap. Błąd usuniety ale po dwóch dniach to samo. Tyle że coś dzwoni z okolic kolektora-nastawnika na wolnych obrotach miał ktoś coś podobnego?


Witam. Wywaliło mi ostatno check silnika po wizycie na komputerze okazało się że wina nastawnika, bądź klap. Błąd usuniety ale po dwóch dniach to samo. Tyle że coś dzwoni z okolic kolektora-nastawnika na wolnych obrotach miał ktoś coś podobnego?

Byłem dzisiaj u gościa który prowadzi serwis aut grupy VW. Ogólnie byłem podpytać przejazdem nie byłem audi. Stwierdził że na 99% jest to wina nastawnika nie samych klap raczej nic tu nie da czyszczenie nagaru. Check się pali ale auto chodzi normalnie jedynie cos trochę ale nie zawsze tam dzwono zdemontuje i sprawdzę. Ogólnie można tak jeździć jedynie może mieć to negatywny wpływ na DPF którego już nie mam. Można u niego zrobić nową adaptacje i jakby ominąć ten nastawnik będę musiał tam podjechać autem. Zrozumiałem że nic nie trzeba rozbierać tylko ingerencja w elektronikę.


Witam. Wywaliło mi ostatno check silnika po wizycie na komputerze okazało się że wina nastawnika, bądź klap. Błąd usuniety ale po dwóch dniach to samo. Tyle że coś dzwoni z okolic kolektora-nastawnika na wolnych obrotach miał ktoś coś podobnego?


Witam. Wywaliło mi ostatno check silnika po wizycie na komputerze okazało się że wina nastawnika, bądź klap. Błąd usuniety ale po dwóch dniach to samo. Tyle że coś dzwoni z okolic kolektora-nastawnika na wolnych obrotach miał ktoś coś podobnego?

Byłem dzisiaj u gościa który prowadzi serwis aut grupy VW. Ogólnie byłem podpytać przejazdem nie byłem audi. Stwierdził że na 99% jest to wina nastawnika nie samych klap raczej nic tu nie da czyszczenie nagaru. Check się pali ale auto chodzi normalnie jedynie cos trochę ale nie zawsze tam dzwono zdemontuje i sprawdzę. Ogólnie można tak jeździć jedynie może mieć to negatywny wpływ na DPF którego już nie mam. Można u niego zrobić nową adaptacje i jakby ominąć ten nastawnik będę musiał tam podjechać autem. Zrozumiałem że nic nie trzeba rozbierać tylko ingerencja w elektronikę.

Byłem ponownie i tego gościa co miał mi usunąć nastawnik klap wirowych a dokładnie zrobić nową adaptacje w komputerze by go nie widział. Tyle że przesadził z ceną 700zł. Wiec wróciłem do domu auto do garażu i postanowiłem zdemontować kolektor dolotowy. Pierwsze co sprawdziłem czy po dodaniu gazu nastawnik w ogóle chodzi i reguluje klapy, niestety nie chodził. Wiec według wiedzy jaką miałem wychodziło że nastawnik walnięty a nie wina nagaru w kolektorze. Jednak postanowiłem rozebrać przy okazji wyczyściłem egr, przepustnice no i oczywiście kolektor. Zmontowałem wszystko i po przejechaniu 10km kontrolka check znikła. Zachęcam wszystkich co maja z tym problem do rozebrania i wyczyszczenia 3godz spokojnej pracy i proszę nie słuchać że 99% przypadków to nastawnik a już na pewno jak nie chodzi po dodaniu gazu. Jak widać na moim przykładzie nie chodził a po wyczyszczeniu działa i kasa w kieszeni.

Edytowane przez koles999
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...