Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Samodzielna wymiana sprzęgła i koła dwumasowego 1.9TDI Quattro


mrc2410

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. W ten weekend przymierzam się do samodzielnej wymiany sprzęgła oraz koła dwumasowego. Zestaw już zakupiony całość firmy LUK. I teraz pytanie na co zwrócić szczególną uwagę przy wymianie? Czy potrzebny będzie wałek centrujący itd itp ? Ogólnie coś na mechanice się znam nie jedno sprzegło już wymieniłem itd ale nie mam pojecia jak się sprawa ma w Dieslu i w dodatku Dwumas. Im więcej uwag tym lepiej :) Dzieki za odpowiedz i pomoc. Samochód to :
Audi A4 B6 1.9 TDI AVF 130KM 2003r. Quattro 6- biegów.

Edytowane przez mrc2410
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wałek centrujący zastąpiłem śrubą wyszlifowaną na końcu pod średnicę łożyska, a w połowie mniej więcej nawinąłem taśmę izolacyjną aby ciasno wchodziła w tarczę. Pytanie czy będziesz robił to na podnośniku, na kanale czy prowizoryczny najazd. Ja swoją targałem z najazdu z belek podkładowych pod stal i paru pustaków :D Przydała się też poprzeczna belka aby móc upuścić na nią skrzynię i wózek z kołeczkami co by można było nią komfortowo odjechać :D Ogólnie to przygotuj się na to, że każda śruba wokół skrzyni jest inna, ma inna długość, jedne mają nakrętki, drugie nie, ale idzie to zrobić :D I polecam odkręcić przewód od wysprzęglika a nie wysprzęglik bo potem ciężko jest go włożyć :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę robił na kanale, podnośnik dość wysoki oraz wózek posiadam. Oraz druga osobe do pomocy. Czyli zbytniej filozofi nie ma przy wymianie ? Wycentrować tak jak w kazdym, ale jakis innych procedur podczas montazu lub po jego zakonczeniu nie ma ? :D Im wiecej wskazówek tym lepiej :) Dzieki za odp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz skrzynie GBC to jest skubana cholernie ciężka nawet targana we dwóch. Ja wymieniłem jeszcze łożysko pilotażowe wałka a co do wysprzeglika to nie miałem problemów z jego włożeniem a tarcze centowałem długą nasadką 10 1,4 cala na której nawinąłem trochę izolacji połączoną śrubką z nasadka 12 1,2 cala

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to super to łożysko raczej mam w zestawie tak się mi wydaje że to jest to... oprócz tego wymieniam również uszczelniacz walu. Czyli oprócz centrowania żadnych skomplikowanych dodatkowych czynności nie trzeba wykonywać :) Myślę że dam rade :)

Takie coś mam w zestawie:

http://motoneo.pl/img/6/max/500105010.jpg


Z informacji które jeszcze uzyskałem wynika ze posiadam sprzęgło samonastawne. Wiec potrzebny jest przyrząd do równomiernego odciśnięcia tarczy dociskowej do koła. Ktoś posiada jakiś patent ? Czy się mylę ? Ponieważ czytałem ze przy sprzęgle nazywanym istotne jest równomierne dociśnięcie pierścienia do kola i dokręcenie docisku.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Edytowane przez mrc2410
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zestawie masz łożysko dociskowe nie pilotażowe. Pilotażowe to jest to igiełkowe w środku wału korbowego w to łozysko wchodzi wałek sprzęgłowy. Ja słyszałem że nowy docisk nie trzeba przykręcać za pomocą tego przyrządu wystarczy ręcznie dokręcić śruby a następnie co 90 max 180 stopni je dokręcać po obwodzie

Edytowane przez MemberA4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To łożysko nie jest łatwo wydłubać, trochę czasu zajmie, warto jeszcze wymienić uszczelniacz na wałku w skrzyni, kosztuje grosze.

Co do przyrządu to faktycznie, do nowych zestawów nie jest niezbędny, używa się go, gdy demontujesz sprzęgło z myślą o ponownym jego montażu.

Ogólnie żadnej filozofii nie ma, kilka kluczy, trochę cierpliwości i głowa na karku (kolega do pomocy też mile widziany).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha czyli bez przyrządu sobie poradze :) Dobrze wiedziec :) Klucz dynamomentryczny rowiez posiadam wiec nie powinno byc problemu. Tak uszczelniacz wału rowniez zakupiłem. Czyli wypadało by jeszcze dokupić to łożysko pilotażowe wałka.


Ma ktoś może numer katalogowy tego łożyska pilotującego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem łożysko Sachsa

SACHS 1863 869 001

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Żeby wyciągnąć je użyłem takiej tuleji rozporowej, kawałka rurki i szpilki gwintowanej z podkładką i nakrętka 5f7065e052a4c964e9584eba543ae081.jpg

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez MemberA4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I wymienione :) dziękuje wszystkim za pomoc. Wszystko śmiga ze aż miło :)

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładaliście docisk samonastawny SAC bez tego specjalnego przyrządu? Będę wymieniał na zestaw zregenerowany oraz tarczę kevlar i docisk z BRD, wiec się zastanawiam, czy zrobić samemu ten przyrząd, czy wystarczy cofnąć docisk w prasie, a później małymi krokami dokręcać go?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da radę bez przyrządu. Tylko naprzemiennie i delikatnie dokręcać każda śrubę.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj pomocny temat. Wymiana w 1.8, ale to raczej to samo:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...