Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z PDFem i nieszczelny wydech


Limak2005

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od kilku dni mam problem z PDFem robię krótkie odcinki dom-sklep po jakimś czasie zaświeciła się kontrolka PDFu i samochód załączył się w tryb awaryjny po jakimś czasie wszystko wróciło do normy lecz nie na długo problem powrócił postanowiłem pojechać do serwisu na mechaniczne wypalanie ale powiedzieli ze nie zrobią bo nie mogą nagrzać do odpowiedniej temperatury(chyba chodzi o tłumik nie znam sie) powiedzieli ze może to być walnięty czujnik albo problem tkwi w nieszczelnym tłumiku.

Wiec proszę o rade jak mogę go uszczelnić? orginalnie byl laczony kawalkiem rury i dwoma klemami wymienilem je bo byly przeżarte ale problem dalej jest bo cieknie dalej myslalem by go pospawac ale nie wiem czy to dobry pomysl prosze o porade dziekuje.

Podsylam fotke jak to wyglada teraz


560b4aea1c765437ddcd7acf516c7a16.jpg


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanów się nad usunięciem...

z checia bym to zrobil ale teraz nie mam mozliwosci i nie wiem jak to bedzie wygladac z oprogramowaniem instaluja cos innego?? bo pewnie bedzie pelno bledow jak bym sam to robil(chodzi o samo usuniecie pdfu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesto sie uzywa nazwy do plikow pdf moze dlatego:) oczywiscie chodzi o DPF


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edytowane przez Limak2005
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak oni ten DPF chcieli wypalac (moze na postoju?), niemniej wg mnei najlepszym sposobem jest wymuszenie regeneracji w trakcie jazdy. Skoro DPF Ci sie wypala to nie ma mowy o uszkodzonych czujnikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra może ktoś powie czym uszczelnić ten wydech tez macie łączone kawałkiem rurki jak u mnie?Domyślam sie ze jest tak łączony by wygodnie zamontować caly wydech (chyba ze jest inny powód) po sciagnieciu rusrki jest jakies 2 cm szpara wiec tak czy siak musial bym przyspawac jakas rurke na laczeniu ale nie wiem czy tak moze byc....


Nie wiem jak oni ten DPF chcieli wypalac (moze na postoju?), niemniej wg mnei najlepszym sposobem jest wymuszenie regeneracji w trakcie jazdy. Skoro DPF Ci sie wypala to nie ma mowy o uszkodzonych czujnikach.

Mowil ze zrobil runde by nagrzac do odp temperatury tak mi tlumaczyl ja sie zabardzo na tym nie znam ale nie mog tego zrobic komputerowo bo nie bylo odpowiedniej temp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwazam ze gosc po prostu tego nie umie zrobic, jesli niemozliwe byloby wygenerowanie odpowiedniej temperatury DPF by sie nie wypalal wogole a nie tylko w trybie serwisowym. Jedz do kogos bardziej ogarnietego albo kup sobie kabel i sprobuj sam.

W ktorym wogole miejscu w A4 jest miejsce ktore pokazalaes na zdjeciu?

Tak poza tematem, to uzytkowanie nowoczesnego diesla w trybie "do sklepu po bulki i z powrotem" predzej czy pozniej wygeneruje spore koszty.

Edytowane przez kuebk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozliwe zo gosc nie ogarniety ale ciezko znalezc cos ogarnietego w Norwegii tym bardziej ze za kazda wizyte i zrobienie NIC kasuja 500-1000 zl dlatego czesto pytam tutaj bede w pl wydupcze tego dpfa ale teraz musze jakos zaradzic

Jest do srodek auta w tym miejscu mniej wiecej jest laczony wydech

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

A moze wogolr sie nie wypala nie wiem.... zapalila misie ta kontrolka od dpfa i wlaczyl sie ten tryb awaryjny

Ciezko mi teraz powiedziec czy to wypalanie jest czy go nie makontrolek zadnych nie ma gdy jest w trakcie wypalania

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym aucie masz 3 czujniki temperatury, jeden w turbinie, drugi przed filtrem, trzeci za filtrem. DPF zlokalizowany jest zaraz za silnikiem, jak to laczenie jest w polowie auta to juz jest dawno za DPFem wiec nie ma szans na to zeby powodowalo jakis problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie tak jest mowil ze za filtrem nie moze uzyskac odpowiedniej temperatury wiec watpie by ta nieszczelnosc miala na to wplyw moze byc ze czujnik jest walniety sam nie wiem co z tym zrobic.... moze dpf wogole sie nie wypala nawet w trakcie jazdy

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby Ci sie DPF nie wypalal wogole to mialbys choinke na liczniku, pozatym w przypadku uszkodzenia czujnika mruga "sprezynka". Moja rada jest taka zebys jechal do kogos bardziej zorientowanego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby Ci sie DPF nie wypalal wogole to mialbys choinke na liczniku, pozatym w przypadku uszkodzenia czujnika mruga "sprezynka". Moja rada jest taka zebys jechal do kogos bardziej zorientowanego.

Żadnej choinki nie będzie - bo i niby dlaczego? Auto masz w trybie awaryjnym i nim nie jeździj, bo szlak trafi silnik. (wytwarza się b. duże podciśnienie i olej Ci wali - w dużym skrócie), a dodatkowo tak zabijesz dpf, że faktycznie będziesz musiał go wyciąć, albo wymienić na nowy :kox: - dla rozrzutnych.

Po pierwsze, jak masz jakiś błąd w silniku o wysokim priorytecie, to nie da rady wypalić serwisowo dpf, więc w pierwszej kolejności zobacz jakie masz logi (zapisz i wykasuj) i ponownie odczyt, jeżeli któryś powraca, to trzeba zlokalizować usterkę (wymienić lub naprawić jak się da) i dopiero wypalanie serwisowe (jeżeli jest w ogóle konieczne - bo może wcale nie, a wystarczy przejechać się w trasę i sam wypali)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jezeze w trybie awaryjnym !!! Jak wskoczyl w ten tryb dojechalem tyle co do domu i wsio odpalilem ponownie i bylo wszystko ok wskoczylem na trase by go przepalic i to wszystko za 2 razem gdy wyskoczyl mi ponownie w ten tryb awaryjny wtedy udalem sie do mechanika by zobaczyl co jest grane zadnych bledow nie bylo chcialem zeby zrobil to mechaniczne wypalanie ale nie dal rady wiec ciul wie nie gdy zslancza ten tryb awaryny zspala sie zarowka i informacja o dpfie

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko się zgadza :) dlatego Ci napisałem że jeździsz w trybie awaryjnym,bo mimo że nieswieci się kontrolka, to filtr jest coraz bardziej zabijany, komp próbuje ponownie go wypalić bo wartosci mierzalne są przekroczone i bach na fisie miga świeca zarowa. Dlaczego tak się dzieje napisałem powyżej,a zrobisz jak bedziesz uważał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...