Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[BFB] Problemy z odpalaniem poniżej 1/4 stanu paliwa w baku/ROZWIĄZANY


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć.

Tak jak w tytule.

Musiałem trochę pojeździć żeby to potwierdzić i faktycznie tak się dzieje. Po zatankowaniu do pełna i do stanu 1/4 nic sie nie dzieje. Auto odpala normalnie. Gdy tylko wkazówka spadła minimalnie poniżej wartości 1/4 stanu paliwa w baku to auta po 30-40 minutowym postoju nie dało się odpalic. Za 4-5 razem zaskoczył. Dławił się i wciśnięcie gazu powodowało zgon. Gdy już złapie, nie ma później żadnych problemów z jazdą. Ma moc, nic nie szarpie. Obroty nie falują. Nie czuje żadnych drgań na wolnych.

Co to może być? Pompa jest nowa wymieniana w grudniu (jakiś tańszy zamiennik) i to sam wkład, nie kompletna z przewodami itp. Filtr paliwa wymieniony niecały miesiąc temu. Listwa wtryskowa z wtryskiwaczami wymieniana tak samo.

Wygląda to troche tak jakby ciśnienia nie mógł złapać przy niskim stanie paliwa. Czy przy montowaniu pompy mógł ją mechanior na przykład eeee założyć za wysoko lub za nisko przez co nie łapie paliwa? Czy to objaw jakiegoś zapowietrzenia? Lub może trzeba skalibrować stan paliwa? Ale nie wydaje mi się aby pokazywał za dużo na liczniku ponieważ gdy odpali to jeździ normalnie i nic mu już nie dolega.

Czekam na propozycje.

Pozdrawiam.

Edytowane przez kaman5151
Opublikowano

Na bank to wkład-zamiennik (stawiam, że SKV kupiłeś). Mam to samo u siebie, tyle, że mam LPG i na razie jeżdżę zawsze mając 1/2 baku... pomiar wskazał, że pompa nie daje rady - pod obciążeniem spada do 3,7-3,8 bara, ubogie korekty, więc inny zamiennik albo kolejna używka czeka...

Opublikowano (edytowane)

Tylko kiedy złapie i odpali to nie ma później żadnego problemu z dawkowaniem. Kopa ma, nie przerywa, nie dławi. Jesteś pewny że to objaw słabej pompy?

@edit. Mechanik się przyznał do tego jaką pompę zamówił. I okazało się że to:
http://allegro.pl/pompa-paliwa-audi-a4-b6-1-8t-163-164km-2002-2008r-i6553663252.html

Niezbyt zachęcająco wygląda ten opis. Nie wspomnę o producencie, że nie wiadomo jakiego pochodzenia jest.

Edytowane przez kaman5151
Opublikowano

U mnie dokładnie te same objawy, jak już zapalił to nic złego poza ubogą mieszanką do 15-20% się nie dzieje, nic do odczucia podczas jazdy.

Podepnij manometr i będzie pewność.

Opublikowano

Masz sedana to prosciej sprawdzisz czy zapowietrza odkręć dekiel czy jest powietrze w przewodach na zimnym.Też miałem tą pompe teraz lezy w piwnicy nie chciał odpalac jak było blisko rezerwy gwarancja nie uznana.

Opublikowano

Okej jak juz jestesmy przy tym ze to pompa to jaka polecacie: używkę oryginalną czy jakiś konkretny zamiennik. Nowa oryginalna narazie nie wchodzi w grę(brak funduszy)

Opublikowano

Ja osobiście będę szukać używki oryginalnej...

Opublikowano (edytowane)

Jaki jest numer części pompy paliwa do 1.8T [bFB] z 2003 r? Sedan ofc.

Szukam szukam i każda wygląda inaczej albo jest niekompletna rozbita na kilka numerów.

Tutaj chyba trzeba szukać pod VDO, znalazłem taki numer i nie wiem czy on pasuje do mnie: 8E0 919 051


@AKTUALIZACJA

Wymiana pompy paliwa pomogła. Odpala bez zadyszek poniżej 1/4 stanu paliwa w baku :)

Pozdrawiam i dzięki za rady.

Edytowane przez kaman5151
Opublikowano

jaką pompę wrzuciłeś?

Opublikowano

Zdecydowałem się na używkę oryginalną od 2.0 benzyniaka. Pasowała jak ulał. Chodzi o wiele ciszej. Żadnego przerywania w wyższym zakresie obrotów. Póki co jestem zadowolony.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...