Skocz do zawartości

kaman5151

Pasjonat
  • Postów

    257
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O kaman5151

Informacje

  • Imię
    Daniel
  • Miasto
    Legnica

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    2003
  • Silnik
    1.8 T
  • Kod silnika
    BFB
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

840 wyświetleń profilu

Osiągnięcia kaman5151

4

Reputacja

  1. Jak sprawdzić G62 dokładnie? Jak odczytać gdy czujnik pracuje nieprawidłowo?
  2. Nie ma żadnych błędów. Brak LPG. Jak stoi 8h - jest problem. Jak stoi 30-60 minut - jest problem Jak postoi z 2-3h to problemu nie ma....
  3. Cześć, Od dłuższego czasu zmagam się z problemem utrudnionego odpalania silnika po dłuższym postoju. Otóż po dłuższym postoju auto odpala na dotyk lecz pracuje jakby na 3 garach. Dusi się i towarzyszy temu lekkie dymienie z wydechu. Problem pojawił się już przed zimą natomiast w mroźne dni problem całkowicie zniknąl. Gdy teraz znowu wróciły cieplejsze dni wróciły z tym również te problemy. Wygląda jakby temperatura na zewnątrz miała znaczenie. Dodam, że występuje również zjawisko ubywania płynu chłodzącego. W mroźne to nie wystepowalo. Gdy auto już załapie to pracuje równo. Moc ma itp. Odpala za każdym razem normalnie. Ale jak już postoi 30-60 minut to zaczyna znowu odpalać z zadyszką. Kiedyś nawet nie wszedł na ssanie przy 0 stopni na dworze gdzie powinien. Czy wiecie na co można zwrócić uwagę? Z góry dzięki za każdą pomoc.
  4. Cześć Od jakiegoś czasu zmagam się z problemem nierównej pracy silnika zaraz po odpaleniu po długim postoju. Jest to dziwne zachowanie ponieważ trwa to kilka sekund i ustaje. Wcześniej towarzyszył temu biało-niebieski dym. Teraz tego nie ma. W ostatnim czasie wymieniłem czujnik temperatury po padł oraz uszczelniacze zaworów (bez ściągania głowicy) - wszystko na to wskazywało ponieważ na tłokach było mokro, lecz nic to nie dało. Zaznaczę, że żadnych błędów nie ma. Odstawiałem u wielu miechaników samochód i jeden już stwierdził, że należy ściągać głowicę bo widział nagar na tłokach i to może być problemem nierównej pracy po długim postoju. Niestety brak środków nie pozwala chwilowo na taką operację - więc jeżdzę tak dalej. Teraz ciekawostka ponieważ zauważyłem ostatnio ubytek płynu chłodzącego. Pomyślałem - no uszczelka pod głowicą.. Ale żadnego masła na korku nie ma (a jeżdżę już tak ze 2-3 miesiące na tym samym oleju) więc dolewałem co jakiś czas i UWAGA, zawszę po odkręceniu korka od płynu chłodzącego - następnego dnia auto odpalało prawidłowo bez żadnych zadyszek i przez cały dzień było w porządku, dopiero na 2gi dzień problem wraca. Nie zwróciłem na to uwagi do teraz. Wczoraj odkręciłem korek po skończonej jeździe na ciepłym i poszło duże ciśnienie aż mi korek wypchało i płyn się podniósł ponad stan i trochę się ulało ze zbiorniczka wyrównawczego (jak dolewałem ostatnio to poziom płynu był na kresce max) i co ciekawe następnego dnia jak podejrzewałem tak się stało. Auto odpaliło prawidłowo. Obstawiam jakiś problem ze strony zapowietrzenia ale gdy pytałem się mechanika o ten temat to mi odpowiedział że ten motor sam się odpowietrza (?). Ktoś może zna przyczynę ? Proszę o pomoc
  5. Witam, Mam problem ze swoją audicą. Po nocy gdy odpalam towarzyszy bardzo gęsty niebieski dym z rury oraz autem telepie przez kilka-kilkanaście sekund. Tak jakby pracował na 3 gary. Po rozgrzaniu i butowaniu nie występuje dymienie. Miałem problem również że dymiłem na rozgrzanym przy ruszaniu z pod świateł. Zostały wymienione w tym tygodniu uszczelniacze zaworowe bez ściągania głowicy. Dymienie przy ruszaniu zniknęło, natomiast dymienie z rana (po długim postoju) zostało. Kiedyś raz się zdarzyło, że auto odpaliło idealnie bez zadyszek i co ciekawe nic nie zadymiło. Było to dla mnie zaskoczeniem. Najbardziej to mnie irytuje ta nierówna praca na zimnym po odpaleniu jakby się dławił olejem bo dymi niemiłosiernie na niebiesko. Dodam , że sprawdziliśmy przed wymianą tych uszczelniaczy komore spalania i było tam mokro, dodam jeszcze, że świece były suche. Kompresja dała wynik 11 bar na każdym cylindrze. Żadnych błędów na komputerze. Proszę o pomoc ponieważ ręce mi już opadają a nie chce się w niepotrzebne koszta ładować. Co może powodować taki objaw?
  6. Czyli ten co podałem wejdzie bez problemu? One nie maja jakiś innych rozstawów?
  7. Cześć Jak w temacie. Pytanie czysto z ciekawości. Mam wyłączone zmienne fazy z ECU, więc moje pytanie brzmi czy gdyby padł napinacz to mogę go wymienić na zwykły bez elektrozaworu (tego bez wtyczki) ? Takie występowały w B5. Czytałem wiele tematów i wiele wskazuje na to , że jak najbardziej można a nawet się zaleca, ponieważ po co wydawać więcej pieniędzy na coś co i tak funkcjonować w Twoim aucie nie będzie? A więc poszukałem i znalazłem , że napinacz o numerach : 58 109 217 B powinien wejśc bez problemu, czyli taki jak na tej ofercie: https://www.iparts.pl/czesc/napinacz-lancucha-rozrzadu-febi-bilstein-27070,0-101-27070-58069.html Możecie mi to potwierdzić? Że nie będzie z nim problemów? Poza zaworem sterującym nie różni się on niczym? Może akurat ktoś wykonywał taką operację. Z góry dzięki za odp.
  8. Czołem Mody w aucie jakie były robione to: - zmieniona mapa silnika - wtryski BEX - wybebeszony katalizator - usunięta druga sonda z ecu -usunięty SAI z ecu Z ciekawości zrobiłem ponownie logi u siebie w aucie po długiej przerwie. W między czasie sprawdziłem czy są jakieś błędy - wywaliło jeden: 16891 - Idle Control System RPM Higher than Expected. P0507 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent Po dłuższym postoju auto po odpaleniu chwile nierówno pracuje po czym po kilku sekundach wraca do normy. (wymieniany czujnik temp kilka dni temu bo był uszkodzony - wtedy to w ogole auta nie mogłem odpalic i ssania nie było) Czy ten błąd ma jakiś wpływ? Dodam że zaraz po tym zdecydowałem się zrobić adaptację przepustnicy VAGiem. Na dniach się okaże czy to coś pomoże. Ale ewentualnie co może być również przyczyną tego błędu? Wrzucam logi do waszej oceny czy wszystko jest OK. Próby robione na paliwie PB95 (ze względu na ceny.... ) http://vaglogi.pl/log-002_033_54MWq6.html http://vaglogi.pl/log-115_118_HLMmx.html http://vaglogi.pl/log-091_093_020_6S4Lp.html Co o tym sądzicie? Czy wszystko jest w porządku?
  9. Nie mam pojęcia. Wy jesteście eksperci Co wypadało by zrobić?
  10. Witam, Auto cierpi na szarpanie, wypadanie zapłonów w przedziale obrotów 2,5 - 3,5 tyś. Auto posiada instalacje LPG. Zarówno na PB jak i na LPG występuje szarpanie natomiast zauważyłem, że na PB jakby mniej. O to lista błędów która pojawiła się dzisiaj po podpięciu komputera: Control Module Part Number: 4B0 906 018 BF Component and/or Version: 1.8L R4/5VT 0002 Software Coding: 05051 Work Shop Code: WSC 07777 6 Znalezione: 17521 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S1: Internal Resistance too High P1113 - 35-10 - - - Intermittent 17931 - Crash Signal from Airbag Controller: Implausible Signal P1523 - 35-10 - - - Intermittent 16795 - Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected P0411 - 35-00 - - 17535 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Rich P1127 - 35-10 - - - Intermittent 17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean P1136 - 35-10 - - - Intermittent 18014 - Rough Road/Engine Torque Signal from ABS: Electrical Malfunction P1606 - 35-10 - - - Intermittent Po skasowaniu wykonałem logi na PB i LPG. Po logach na LPG zawsze wracał jeden błąd, na PB to nie występowało: 17521 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S1: Internal Resistance too High P1113 - 35-10 - - - Intermittent Poniżej linki do logów dynamicznych: PB : http://vaglogi.pl/log-002_033_020_rn1r8.html http://vaglogi.pl/log-115_118_Dlk6iT.html LPG: http://vaglogi.pl/log-002_033_020_LaQjY6.html http://vaglogi.pl/log-115_118_4a2TeQn.html http://vaglogi.pl/log-014_015_016_FjRET.html W grupie 14/15 widać że występuje wypadanie na 1 cylindrze. Postanowiłem zamienić cewki miejscami aby zobaczyć czy nie przeskoczy dalej (Rozumiem ze pierwszy cylinder zaczyna się od strony paska rozrządu? czyli pierwszy od nas jak stoimy przed maską?) Po zmianie dalej problem występuje na 1 więc to nie cewki. Z góry dzięki za jakiekolwiek rady.
  11. @dydki możesz podać który blok w VAG'u to pokazuje? Z góry dzięki.
  12. Cześć Auto cierpi na problemy z odpalaniem np. po nocy. Odpala jak na 3 gary. Nie ma ssania. Czasem zgaśnie, czasem się dławi, czasem odpali za 3 razem. Po odpaleniu dodanie gazu powoduje lekką zadyszkę z dołu i nagle odpuszcza w wyższych obrotach. Po upływie ok. 30 sekund od odpalenia wszystko wraca do normy. Auto pracuje jak nalezy. Reaguje na gaz, ma moc itp. Tylko te odpalanie męczy. Dzisiaj zauważyłem przed zgaszeniem auta pod pracą, że obroty podskoczyły do 1000/min (normalnie jest 720/min) , zgasiłem i odpaliłem ponownie i mu przeszło. Żadnych błędów w sterowniku silnika nie ma. Czysto. Silnik to 1.8T BFB 163km 2003r z trochę przerobioną mapą na wtryskach od BEX. Coś koło 190-200km Ciężko teraz z mechanikami, ponieważ najbliższą wizytę mam za tydzień w środę i to tylko diagnoza. Jednak to sporo czasu i boję się, że lada chwila mi umrze w najgorszym możliwym momencie. Jeżeli możecie pomóc w znalezieniu przyczyny, np na podstawie logów to mogę zrobić. Prośba tylko o które bloki. Chyba, że ktoś miał podobny objaw i wie co dokładnie jest przyczyną. Pozdrawiam.
  13. Witam. Kiedy kupiłem auto wszystko było w porządku (posiadam je już od 3 lat) Mam zamontowane w samochodzie niestandardowe radio. Problem z nim jest taki że po odłączeniu akumulatora to radio zaczyna wariować a dokładniej jej podświetenie po włączeniu świateł zaczyna migać co jakiś czas (poniżej link do filmu żebyście zobaczyli jak to wygląda). Ten problem jest mi znany od dłuższego czasu natomiast przeważnie po kilku godzinach/dniach samo ustawało tak jakby się adaptowało. Natomiast teraz ten problem dokucza mi już naprawdę długo i nie chce ustać. Czy macie na to jakieś rozwiązanie? Może ktoś mial do czynienia z taką sytuacją? Czy trzeba to jakoś ręcznie adaptować/kodować? Proszę o rady. Nie wydaje mi się aby radio było uszkodzone ponieważ przed odłączeniem aku wszystko było w porządku. A tutaj link: Z góry dzięki za rady. Pozdrawiam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...