Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czy to termostat?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam ! Wymienilem zegary bo byly uszkodzone i tak. Temp. podczas jazdy ledwo wychyla sie ponad 60 stopni. Po przejechaniu dlugich dystansow chlodnica i przewod do zbiorniczka wyrownawczego robia sie cieple. Na climatronicu przy 28 stopniach tez goracym powietrzem to nie powala. Czy moze to byc termostat? Na vagu wyszlo ze temp. Po tej dluzszej trasie miala tylko ok. 62 stopni? Silnik to 1.9 ajm

Opublikowano

Pewnie, że tak. Wygląda na to, że jest bez przerwy otwarty.

Opublikowano

Termostat. Sprawdź jeszcze czy wąż dolny i górny przy chłodnicy się nagrzewają w tym samym czasie.

Opublikowano

górny jest jakby troszke cieplejszy od dolnego


Jak najszybciej go wymienic? Spuscic plyn kranikiem w chlodnicy, odkrecic krociec od bloku, wymienic termost, wszystko poskladac i odpowietrzając musze temp na klimatroniku dac na full tak? I zaciagnac do ukladu troche plynu a potem odpalic silnik na otwartym korku zbiorniczka i sie odpowietrzy?


górny jest jakby troszke cieplejszy od dolnego


Jak najszybciej go wymienic? Spuscic plyn kranikiem w chlodnicy, odkrecic krociec od bloku, wymienic termost, wszystko poskladac i odpowietrzając musze temp na klimatroniku dac na full tak? I zaciagnac do ukladu troche plynu a potem odpalic silnik na otwartym korku zbiorniczka i sie odpowietrzy?

dobrze bedzie?

Opublikowano

Tak jak piszesz. Zlej płyn. Wykreć termostat i wymień na nowy(zainwestuj ori). Przy grodzi masz dwa węże jeden do odpowietrzania. Odkręć go zalej plyn do zbiorniczka, zbiorniczek możesz odkręcić i zawieść tak aby był wyżej od węża odpowietrzajacego. Wtedy lejesz płyn aż wyleje się przez otwór odpowietrzający. Zakrecasz go i włącza silnik do momentu zagrzania. Jak pobierze płyn po zagrzaniu dolewasz, zamykasz zbiornik i po robicie. Dokładny opis masz w "sam naprawiam audi a4 b5"

Powodzenia ;)

Opublikowano

Aha czyli musze jeszcze ten waz zsunac zeby odpowietrzyc? Dodatkowo? A ktory to będzie?

Opublikowano

Masz tam dwa jeden jest z otworem, nic nie pomylisz ;)

Opublikowano

Masz tam dwa jeden jest z otworem, nic nie pomylisz ;)

Zmienilem termostat i dziwna sprawa. Ogolnie wymienialem tydzien temu zegary bo byly zepsute ale mniejsza o to. Wymienilem ten termostat i zlapal temp 90 i wszystko bylo ok. Dzisiaj natomiat zaczelo sie cos dziac. Osiagnal 90 stopni w czasie jazdy i pozniej raptownie wskaznik spadł na 70 i tak utrzymywal a po paru minutach znow podbil na 90 stopni ale waz gorny jak i plyn w zbiorniczku byl zimny. wlaczylem ogrzewanie i postanowilem sie nim przejechac. nagle temp spadla do 60 stopni i tak caly czas ja utrzymuje a waz zrobil sie goracy. czy to moze byc uszkodzony nowy termostat lub czujnik temp? termostat wahlera włożylem. w kroccu raczej dobrze go zlozylem bo najpierw wlozylem termo do bloku potem uszczelka i ustawilem termo tak zeby ten bolec w kroccu nie blokowal. Króciec do bloku wszedł idealnie, nic go tam nie blokowało. Co to może byc bo juz zaczynam głupieć

Opublikowano

Gorące masz powietrze na wyjściu z kratek ? Sprawdź jeszcze temperaturę VAG'iem. Porównaj odczyty z bloków na silniku i na zegarach . Nie jesteem pewien co do tarmostatu wahlera. Zazwyczaj jak kupuję termostat to ori z ASO i nie miałem nigdy problemu. Słyszałem, że niektórzy wymieniając na wahlera mieli dalej problem z termostatem, ale to tak jak piszę "słyszałem" :wink:

Opublikowano

Gorące masz powietrze na wyjściu z kratek ? Sprawdź jeszcze temperaturę VAG'iem. Porównaj odczyty z bloków na silniku i na zegarach . Nie jesteem pewien co do tarmostatu wahlera. Zazwyczaj jak kupuję termostat to ori z ASO i nie miałem nigdy problemu. Słyszałem, że niektórzy wymieniając na wahlera mieli dalej problem z termostatem, ale to tak jak piszę "słyszałem" :wink:

no własnie gorące. aczkolwiek temp byla 90 plyn w zbiorniczku zimny a z kratek gorące powietrze. to jest dziwne

Gorące masz powietrze na wyjściu z kratek ? Sprawdź jeszcze temperaturę VAG'iem. Porównaj odczyty z bloków na silniku i na zegarach . Nie jesteem pewien co do tarmostatu wahlera. Zazwyczaj jak kupuję termostat to ori z ASO i nie miałem nigdy problemu. Słyszałem, że niektórzy wymieniając na wahlera mieli dalej problem z termostatem, ale to tak jak piszę "słyszałem" :wink:

no własnie gorące. aczkolwiek temp byla 90 plyn w zbiorniczku zimny a z kratek gorące powietrze. to jest dziwne

nie mam vaga

Opublikowano

Zbiorniczek jest wysoko i nie musi być gorący aby z kratek leciało gorące powietrze. Na tych 60-70*C też jest gorące powietrze? Może wina leży w odpowietrzeniu... Auto ma nagrzewa się do temp. 90*C kiedy stoi czy też jak jedziesz ? Szkoda, że przed założeniem nie sprawdziłeś jak działa termostat...

Opublikowano

Jak stoi tez rozgrzewa sie do 90 ale jak trzymam ja do 2500 tys

Opublikowano

hmm no to dziwne. Jak masz wyższe obroty to pompa jest wydajniejsza i dlatego obniża temperaturę. Ale tak się dzieje kiedy termostat nie domyka się. Dobrze by było sprawdzić wskazania za pomocą vag. Podjedź na jakiegoś spota to pewnie ktoś Ci pomoże :wink:

Opublikowano

Właśnie jutro pojadę. Dzwoniłem do mechanika to mówi że może być jakiś zawór co steruje układem chłodzenia. Ze jest gdzieś w okolicach intercoolera

I sprawa wyjaśniona. Wymieniłem ten zawór grzewczy sterowany podciśnienniem co znajduje sie między filtrem paliwa a zbiorniczkiem wyrównawczym. Poprawa nastąpiła, lecz dalej po osiągnięciu 90 stopni zbijało ją do 60 stopni. Okazało się po podpięciu do vaga ze temp. cieczy wynosiła 90 stopni, a sygnał podawany na czujnik, ktory steruje wskazówką licznika wynosił 30 stopni. Wniosek? Przy osiągnieciu temp. 90 stopni czujnik temp. licznika traci rezystancje i podaje na tablice złe dane. Narazie moge spokojnie tak jezdzic bo auto pracuje prawidłowo tzn. termostat itp. natomiast wymienie kiedy tylko czujnik zeby prawidlowo pokazywal mi wskazania na blacie. Podobno ten czujnik siedzi gdzies pod pompką vacum

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...