mates08 Opublikowano 14 Października 2016 Opublikowano 14 Października 2016 Witam ! Wymienilem zegary bo byly uszkodzone i tak. Temp. podczas jazdy ledwo wychyla sie ponad 60 stopni. Po przejechaniu dlugich dystansow chlodnica i przewod do zbiorniczka wyrownawczego robia sie cieple. Na climatronicu przy 28 stopniach tez goracym powietrzem to nie powala. Czy moze to byc termostat? Na vagu wyszlo ze temp. Po tej dluzszej trasie miala tylko ok. 62 stopni? Silnik to 1.9 ajm
Onyks Opublikowano 14 Października 2016 Opublikowano 14 Października 2016 Pewnie, że tak. Wygląda na to, że jest bez przerwy otwarty.
Norbas Opublikowano 14 Października 2016 Opublikowano 14 Października 2016 Termostat. Sprawdź jeszcze czy wąż dolny i górny przy chłodnicy się nagrzewają w tym samym czasie.
mates08 Opublikowano 14 Października 2016 Autor Opublikowano 14 Października 2016 górny jest jakby troszke cieplejszy od dolnego Jak najszybciej go wymienic? Spuscic plyn kranikiem w chlodnicy, odkrecic krociec od bloku, wymienic termost, wszystko poskladac i odpowietrzając musze temp na klimatroniku dac na full tak? I zaciagnac do ukladu troche plynu a potem odpalic silnik na otwartym korku zbiorniczka i sie odpowietrzy? górny jest jakby troszke cieplejszy od dolnego Jak najszybciej go wymienic? Spuscic plyn kranikiem w chlodnicy, odkrecic krociec od bloku, wymienic termost, wszystko poskladac i odpowietrzając musze temp na klimatroniku dac na full tak? I zaciagnac do ukladu troche plynu a potem odpalic silnik na otwartym korku zbiorniczka i sie odpowietrzy? dobrze bedzie?
Norbas Opublikowano 14 Października 2016 Opublikowano 14 Października 2016 Tak jak piszesz. Zlej płyn. Wykreć termostat i wymień na nowy(zainwestuj ori). Przy grodzi masz dwa węże jeden do odpowietrzania. Odkręć go zalej plyn do zbiorniczka, zbiorniczek możesz odkręcić i zawieść tak aby był wyżej od węża odpowietrzajacego. Wtedy lejesz płyn aż wyleje się przez otwór odpowietrzający. Zakrecasz go i włącza silnik do momentu zagrzania. Jak pobierze płyn po zagrzaniu dolewasz, zamykasz zbiornik i po robicie. Dokładny opis masz w "sam naprawiam audi a4 b5" Powodzenia
mates08 Opublikowano 14 Października 2016 Autor Opublikowano 14 Października 2016 Aha czyli musze jeszcze ten waz zsunac zeby odpowietrzyc? Dodatkowo? A ktory to będzie?
Norbas Opublikowano 15 Października 2016 Opublikowano 15 Października 2016 Masz tam dwa jeden jest z otworem, nic nie pomylisz
mates08 Opublikowano 16 Października 2016 Autor Opublikowano 16 Października 2016 Masz tam dwa jeden jest z otworem, nic nie pomylisz Zmienilem termostat i dziwna sprawa. Ogolnie wymienialem tydzien temu zegary bo byly zepsute ale mniejsza o to. Wymienilem ten termostat i zlapal temp 90 i wszystko bylo ok. Dzisiaj natomiat zaczelo sie cos dziac. Osiagnal 90 stopni w czasie jazdy i pozniej raptownie wskaznik spadł na 70 i tak utrzymywal a po paru minutach znow podbil na 90 stopni ale waz gorny jak i plyn w zbiorniczku byl zimny. wlaczylem ogrzewanie i postanowilem sie nim przejechac. nagle temp spadla do 60 stopni i tak caly czas ja utrzymuje a waz zrobil sie goracy. czy to moze byc uszkodzony nowy termostat lub czujnik temp? termostat wahlera włożylem. w kroccu raczej dobrze go zlozylem bo najpierw wlozylem termo do bloku potem uszczelka i ustawilem termo tak zeby ten bolec w kroccu nie blokowal. Króciec do bloku wszedł idealnie, nic go tam nie blokowało. Co to może byc bo juz zaczynam głupieć
Norbas Opublikowano 16 Października 2016 Opublikowano 16 Października 2016 Gorące masz powietrze na wyjściu z kratek ? Sprawdź jeszcze temperaturę VAG'iem. Porównaj odczyty z bloków na silniku i na zegarach . Nie jesteem pewien co do tarmostatu wahlera. Zazwyczaj jak kupuję termostat to ori z ASO i nie miałem nigdy problemu. Słyszałem, że niektórzy wymieniając na wahlera mieli dalej problem z termostatem, ale to tak jak piszę "słyszałem"
mates08 Opublikowano 16 Października 2016 Autor Opublikowano 16 Października 2016 Gorące masz powietrze na wyjściu z kratek ? Sprawdź jeszcze temperaturę VAG'iem. Porównaj odczyty z bloków na silniku i na zegarach . Nie jesteem pewien co do tarmostatu wahlera. Zazwyczaj jak kupuję termostat to ori z ASO i nie miałem nigdy problemu. Słyszałem, że niektórzy wymieniając na wahlera mieli dalej problem z termostatem, ale to tak jak piszę "słyszałem" no własnie gorące. aczkolwiek temp byla 90 plyn w zbiorniczku zimny a z kratek gorące powietrze. to jest dziwne Gorące masz powietrze na wyjściu z kratek ? Sprawdź jeszcze temperaturę VAG'iem. Porównaj odczyty z bloków na silniku i na zegarach . Nie jesteem pewien co do tarmostatu wahlera. Zazwyczaj jak kupuję termostat to ori z ASO i nie miałem nigdy problemu. Słyszałem, że niektórzy wymieniając na wahlera mieli dalej problem z termostatem, ale to tak jak piszę "słyszałem" no własnie gorące. aczkolwiek temp byla 90 plyn w zbiorniczku zimny a z kratek gorące powietrze. to jest dziwne nie mam vaga
Norbas Opublikowano 16 Października 2016 Opublikowano 16 Października 2016 Zbiorniczek jest wysoko i nie musi być gorący aby z kratek leciało gorące powietrze. Na tych 60-70*C też jest gorące powietrze? Może wina leży w odpowietrzeniu... Auto ma nagrzewa się do temp. 90*C kiedy stoi czy też jak jedziesz ? Szkoda, że przed założeniem nie sprawdziłeś jak działa termostat...
mates08 Opublikowano 16 Października 2016 Autor Opublikowano 16 Października 2016 Jak stoi tez rozgrzewa sie do 90 ale jak trzymam ja do 2500 tys
Norbas Opublikowano 16 Października 2016 Opublikowano 16 Października 2016 hmm no to dziwne. Jak masz wyższe obroty to pompa jest wydajniejsza i dlatego obniża temperaturę. Ale tak się dzieje kiedy termostat nie domyka się. Dobrze by było sprawdzić wskazania za pomocą vag. Podjedź na jakiegoś spota to pewnie ktoś Ci pomoże
mates08 Opublikowano 18 Października 2016 Autor Opublikowano 18 Października 2016 Właśnie jutro pojadę. Dzwoniłem do mechanika to mówi że może być jakiś zawór co steruje układem chłodzenia. Ze jest gdzieś w okolicach intercoolera I sprawa wyjaśniona. Wymieniłem ten zawór grzewczy sterowany podciśnienniem co znajduje sie między filtrem paliwa a zbiorniczkiem wyrównawczym. Poprawa nastąpiła, lecz dalej po osiągnięciu 90 stopni zbijało ją do 60 stopni. Okazało się po podpięciu do vaga ze temp. cieczy wynosiła 90 stopni, a sygnał podawany na czujnik, ktory steruje wskazówką licznika wynosił 30 stopni. Wniosek? Przy osiągnieciu temp. 90 stopni czujnik temp. licznika traci rezystancje i podaje na tablice złe dane. Narazie moge spokojnie tak jezdzic bo auto pracuje prawidłowo tzn. termostat itp. natomiast wymienie kiedy tylko czujnik zeby prawidlowo pokazywal mi wskazania na blacie. Podobno ten czujnik siedzi gdzies pod pompką vacum
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się