ERN Opublikowano 19 Października 2016 Opublikowano 19 Października 2016 Witam, myślałem, że miałem już spokój z falującymi obrotami, ale dzisiaj auto znowu mnie zaskoczyło. Ponownie wrócił temat falujących obrotów, ale tym razem mam błąd w komputerze. Co ciekawe dzieje się to kiedy silnik ma temperaturę około 75 stopni i trwa do około 90. po nagrzaniu silnika znika. Nie ma problemu na zimnym silniku po uruchomieniu, ani na rozgrzanym silniku. gdy jadę cały czas nie ma najmniejszych problemów, jedynie jeżeli zatrzymam się a silnik jest jeszcze w czasie nagrzewania. Na silniku mam następujące błędy. Nie wiem jednak czy są one związane z falującymi obrotami, gdyż pojawiły się raz, a falujące obroty mam już od 3 dni. 14868 - Bank 1: CMP Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28) P0016 00 [040] - Incorrect CorrelationIntermittent - Confirmed - Tested Since Memory ClearFreeze Frame:Fault Status: 00000001Fault Priority: 2Fault Frequency: 1Mileage: 181350 kmDate: 2016.10.19Time: 08:19:5214870 - Bank 1: Camshaft A (Intake) P0011 00 [237] - Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced)MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory ClearFreeze Frame:Fault Status: 00000001Fault Priority: 2Fault Frequency: 1Mileage: 181350 kmDate: 2016.10.19Time: 08:21:08 Dziękuję za pomoc i sugestie.
Langista Opublikowano 19 Października 2016 Opublikowano 19 Października 2016 Może to głupio zabrzmi, ale jak miałem kiedyś jawke, to na zimnym też jej obroty falowały, do czasu aż gaźnik sie zagrzał Na jakim przedziale te obroty falują? między 1000 a 800?
Redus23 Opublikowano 19 Października 2016 Opublikowano 19 Października 2016 U mnie z kolei faluje na zimnym przez dobre 30-40 sekund w przedziale powyżej 1100 obr, świece zmienione, filtr paliwa też, zero błędów i nie pomogło hymm.
ERN Opublikowano 19 Października 2016 Autor Opublikowano 19 Października 2016 no u mnie faluje między 600 a nawet 1200 (więc dość mocno). Zastanawiam się czy to może nie jakaś świeca albo cewka, bo efekt w aucie jest taki jakby nie palił jeden cylinder. Tylko nie wiem jak sobie to wytłumaczyć przy tym, że nie ma problemów na rozgrzanym silniku, A te błędy dodatkowo sugerowałyby jakiś błąd z nastawnikiem zapłonu albo pompa paliwa. Niestety mam jeszcze stary kabel i nie mogę nic więcej sprawdzić.
Langista Opublikowano 1 Listopada 2016 Opublikowano 1 Listopada 2016 Pompa paliwa raczej odpada, bo działoby się to cały czas, a przy szybszej jeździe nawet powinno się nasilić. To raczej będzie wina po stronie czujników : położenia wału korbowego, czujnika położenia przepustnicy, przepływomierza powietrza lub MAP-sensora (czujnika podciśnienia w kolektorze dolotowym), czujnika temperatury zasysanego powietrza, sondy lambda. To są winowajcy, który psuje obroty - podepniesz kompa i sprawdzisz.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się