Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Silnik przerywa - brak rozwiązania.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam serdecznie wszystkich i od razu przepraszam za ewentualne błędy ale jestem tutaj nowy. Wiem, że temat był wałkowany ale po sprawdzeniu postów nic nie pomogło. Moja audiczka od około pół roku dziwnie się zachowuje tzn. silnik przerywa jakby odcinało zapłon lub przytkany był nastawnik w pompie. Auto odwiedziło już 3 mechaników i wszyscy rozkładają ręce. Dzieje się tak po odpaleniu silnika, podczas postoju jest bardziej wyczuwalne niż podczas jazdy. Na zimnym silniku mam wrażenie, że dzieje się to mocniej. Co udało mi się zrobić do tej pory:
- wycięty katalizator

- wymiana filtra paliwa

- regeneracja wtrysków

- czyszczenie nastawnika

Nic z tych rzeczy nie pomogło, więc dalej podmieniana była pompa wtryskowa, zmieniany sterownik, sprawdzany rozrząd, kompresja w silniku jest ok, czujnik położenia wału też ok, podmieniana sekcja w pompie, kąt wtrysku też jest ok. Problem niestety nie zniknął. Mechanik zmniejszał także oraz zwiększał dawkę paliwa i bez rezultatów. Według niego na kompie tylko widać, że dziwnie troszkę skacze dawka paliwa ale wszystko poza tym jest dobrze. Auto dalej stoi u mechanika, w piątek odbieram to nakręcę filmik z pracy silnika. Może ktoś z Was miał taki problem i byłby w stanie coś podpowiedzieć? Włożyłem w ten samochód kupe pieniędzy i nie chce się poddawać.

Edytowane przez Sany
Opublikowano

U mnie przyczyną przerywania był wtryskiwacz sterujący

Opublikowano (edytowane)

Tyle rzeczy wymieniłeś, że jest to niemożliwe żebyś nie wyłapał problemu. Jak masz na pewno sprawdzone wtryski, pompę, sterownik, silnik itp itd to nie ma opcji żebyś nie wyłapał tego co jest przyczyną.

Sprawdź dokładnie wtrysk sterujący jak napisał kolega Tyrath a później ewentualnie pompę paliwa.

Podmieniałeś pompę na 100% ? Jaką masz w aucie a jaką dawałeś ?

Edytowane przez Gigs
Opublikowano

Wtryski zregenerowałem jakiś miesiąc temu. Przy czym ostatni mechanik je podmienił kontrolnie i bez różnicy. Co do pompy to najpierw obstawiał nastawnik, jednak nie był aż tak zasyfiony i małymi kroczkami podmienił pompe na taką samą z AFN-a i to nie pomogło. Przy czym mechanika znam bo to kuzyn dziewczyny, więc w balona by mnie nie robił. Zwariować idzie :/

Opublikowano

Słuchaj jeżeli wszystko masz sprawdzone faktycznie 100% to sprawdzaj bak paliwa. A jeszcze lepiej zrób tak, że podaj paliwo na pompę bezpośrednio.

Weź jakąś małą bańkę 3 - 5L kawałek wężyka i podaj jej tak żeby ssała bezpośrednio, omijając bak i przewody i zobacz co będzie się działo.

Opublikowano

Hmm to też już zdążyłem sprawdzić bo wiadomo zaczyna się od najłatwiejszych rzeczy żeby zminimalizować koszty ale nic to nie dało. Pewnie po świętach odwiedzę kolejnego mechanika.


Mam jeszcze pytanko, czy na taką nierówną prace ma np. wpływ alternator, czy może robić jakiś opór?

Opublikowano

Alternator teoretycznie nic takiego nie powinien robić, co by się z nim nie działo. Nie pisałeś nic o spr kompresji silnika. Sprawdź to bo nic innego do głowy mi nie przychodzi już.

Opublikowano

A co z elektrozaworem odcinającym paliwo na pompie? Sprawny? Może ma zwarcie gdzieś?

Opublikowano

zrób logi kolego;)

Opublikowano

Pompe podmieniał całą, to razem z elektrozaworem pewnie.

Opublikowano (edytowane)

kolego ~Sany, rozwiązałeś swój problem ? Dopadło mnie coś podobnego... poszarpuje na wolnych obrotach, wtryski po regeneracji, brak błędów.

Edytowane przez jac0205

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...