Łukasz280 Opublikowano 3 Listopada 2016 Opublikowano 3 Listopada 2016 Witam Forumowiczów! Mam taki problem, mianowicie podczas jazdy nagle zaczęła migać kontrolka siec, a po chwili zapalił się check engine. Od razu myśl przez paliwo, które wlałem z nieznanego źródła z bańki śmierdzącej octem. Wymieniłem filtr paliwa - check engine zgasł. Myślałem, że po problemie, ale byłoby za pięknie. Udałem się do serwisu. Po sprawdzeniu wtrysków wartości były prawidłowe na wolnym biegu, ale komputer pokazał takie błędy: 008598 Czujnik tlenu lambda Blok 1 Za wysoki sygnał Bogata mieszanka, 004195 Regulacja ciśnienia paliwa Nieosiągnięcie zakresu kontrolnego, 004128 Regulacja ciśnienia paliwa Przekroczenie zakresu kontrolnego. Tyle dowiedziałem się w serwisie. Oczywiście paliwo spuściłem i zalałem z cpn-u pełny zbiornik + 1 L mixolu - tak mi doradził fachowiec z w/w serwisu. Teraz sytuacja wygląda tak, że check świeci cały czas, a kontrolka świec się zapala dopiero podczas jazdy na wyższym biegu. Dodam jeszcze, że nie nastąpiły żadne zmiany w pracy silnika- chodzi jak należy na zimno i ciepło. Rano odpala tez bez żadnego problemu (od kopa). Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi. PS( jeżeli potrzebne będą jakieś dodatkowe informacje to piszcie, postaram się uzupełnić o ile będzie w mojej mocy:)
donalex Opublikowano 3 Listopada 2016 Opublikowano 3 Listopada 2016 Sprawdzałeś czujnik ciśnienia paliwa, przez zanieczyszczone paliwo może się zawiesić.
Łukasz280 Opublikowano 3 Listopada 2016 Autor Opublikowano 3 Listopada 2016 Sprawdzałeś czujnik ciśnienia paliwa, przez zanieczyszczone paliwo może się zawiesić. Nie sprawdzałem. Mogę to zrobić sam czy muszę do mechanika pojechać?
monsoon Opublikowano 14 Listopada 2016 Opublikowano 14 Listopada 2016 (edytowane) miałem tak w sierpniu - zapowietrzony/zasyfiony filtr paliwa (objawy dokładnie takie same). Przy większym zapotrzebowaniu na paliwo wariował czujnik ciśnienia a komp przełączał się w tryb awaryjny. kasowanie błędu pomagało do kolejnego depnięcia. ...po wymianie filtra - ok. Oczywiście póki nie skasujesz błędów to będzie tak cały czas. Te "od migających świec" oczywiście kasują się po wyłączeniu silnika. Z innych przyczyn które udało się znaleźć w necie - to oczywiście światła stop, albo czujnik wysokiego ciśnienia. Powodzenia Edytowane 14 Listopada 2016 przez monsoon
Łukasz280 Opublikowano 20 Listopada 2016 Autor Opublikowano 20 Listopada 2016 miałem tak w sierpniu - zapowietrzony/zasyfiony filtr paliwa (objawy dokładnie takie same). Przy większym zapotrzebowaniu na paliwo wariował czujnik ciśnienia a komp przełączał się w tryb awaryjny. kasowanie błędu pomagało do kolejnego depnięcia. ...po wymianie filtra - ok. Oczywiście póki nie skasujesz błędów to będzie tak cały czas. Te "od migających świec" oczywiście kasują się po wyłączeniu silnika. Z innych przyczyn które udało się znaleźć w necie - to oczywiście światła stop, albo czujnik wysokiego ciśnienia. Powodzenia Dzięki za podpowiedź Filtr paliwa już dwa raz wymieniłem na nowy:/ z tego co "przepowiadają" "mechanicy" w serwisach to czujnik ciśnienia na listwie lub na pompie, albo regulator ciśnienia. Może jest jakaś metoda, aby to sprawdzić? Nie wiem od którego zacząć najlepiej... Dodam, że teraz się coś zmieniło ponieważ w tryb awaryjny wpada jak mu się podoba- raz na wysokich raz na niskich obrotach. Potrafi być tak, że przez 20 km jest ok. miałem tak w sierpniu - zapowietrzony/zasyfiony filtr paliwa (objawy dokładnie takie same). Przy większym zapotrzebowaniu na paliwo wariował czujnik ciśnienia a komp przełączał się w tryb awaryjny. kasowanie błędu pomagało do kolejnego depnięcia. ...po wymianie filtra - ok. Oczywiście póki nie skasujesz błędów to będzie tak cały czas. Te "od migających świec" oczywiście kasują się po wyłączeniu silnika. Z innych przyczyn które udało się znaleźć w necie - to oczywiście światła stop, albo czujnik wysokiego ciśnienia. Powodzenia Dzięki za podpowiedź Filtr paliwa już dwa raz wymieniłem na nowy:/ z tego co "przepowiadają" "mechanicy" w serwisach to czujnik ciśnienia na listwie lub na pompie, albo regulator ciśnienia. Może jest jakaś metoda, aby to sprawdzić? Nie wiem od którego zacząć najlepiej... Dodam, że teraz się coś zmieniło ponieważ w tryb awaryjny wpada jak mu się podoba- raz na wysokich raz na niskich obrotach. Potrafi być tak, że przez 20 km jest ok. O co chodzi z tym światłem stopu?
marcin4x4 Opublikowano 21 Listopada 2016 Opublikowano 21 Listopada 2016 biornik + 1 L mixolu strzelam że DPF wycięty.. jak nie to ostro dostanie po d*pie. Bezpieczniej i lepiej stosować oleje 2t, mixol nie do tych silników.spróbuj zrobić zrobić logi ciśnienia na szynie i dawki, but obowiązkowy, jak 4 nie wchodzi w grę to spróbuj na 3jce nawet na 2jce. No i zmień mechanika skoro takich rzeczy nie sprawdza.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się