Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Gruszka podciśnienia Audi 1.8


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, piszę na prośbę mojego znajomego, ma dokładniej mówiąc podobny problem co ja,uszkodzona gruszke podciśnienia, pytanie dotyczy z jakich silników będą pasowały gruszki? Jego silnik jest 1.8 20V AVV, z tego co czytałem i przeglądałem się to coś można zamienić ale nie jestem pewien, czy ktoś może potwierdzic że pozamieniał i wszystko pasowało?

Opublikowano (edytowane)

Jaki avv ma kolektor ssacy, alu czy plastik? Jesli alu to od adr jesli plastik to od arg i apt. Jesli mozesz i masz dostep do tego avv zrob mi prosze jego zdjecie bez osłon.

Edytowane przez uszol
Opublikowano (edytowane)

ADR wychodził w 3 wersjach:

- bez zmiennych faz rozrządu(nie było gruszki podciśnienia)

- z plastikowym kolektorem powinno być to samo co w AVV

- z aluminiowym kolektorem (gruszka ma inne mocowanie)

Padła Ci membrana czy cięgno ?

Edytowane przez Patryk Bielecki
Opublikowano (edytowane)

ADR wychodził w 3 wersjach:

- bez zmiennych faz rozrządu(nie było gruszki podciśnienia)

- z plastikowym kolektorem powinno być to samo co w AVV

- z aluminiowym kolektorem (gruszka ma inne mocowanie)

Padła Ci membrana czy cięgno ?

ADR'y wychodziły w przedliftach tylko i wyłącznie z kolektorem aluminiowym i w dwóch wariantach z gruszką bądź bez.

Zmienne fazy rozrządu to kolego są w hondach(vtec), podszkol się troche i nie pisz głupot. Gruszka odpowiada za zmiane geometrii dolotu(system skracania/wydłużania dolotu), ma to na celu maksymalne wydłużenie dolotu, a im dłuższy dolot na niskich obrotach tym niżej dostępny jest moment obrotowy.

Plastikowe kolektory to domena apt i arg co do avv nie jest pewny bo nigdy tego silnika nie widziałem ale też raczej plastik.

A za błędnie nazywane "zmienne fazy rozrządu" - czyli zmiane skoku zaworów odpowiada napinacza łancucha rozrządu.

Edytowane przez uszol
Opublikowano

Witam koledzy, u mnie kolektor odlotowy jest plastikowy, mam dwa zdjęcia samej gruszki, więc mogę wysłać, lecz jak ktoś by chciał z jakiegoś powodu zdjęcie silnika to też zrobię. Ta gruszka jest mocowana na dwie śruby imbusowe.

http://www.directupload.net/file/d/4534/2zg7sa5v_jpg.htm

http://www.directupload.net/file/d/4534/4ltsqe83_jpg.htm

Opublikowano (edytowane)

Gruszka jest mocowana na dwie śruby typu torx, nie imbus. Gruszka podejdzie od APT/ARG

Ja chcialem zdjecie silnika najlepiej bez pokryw plastikowych, ze wzgledu na to ze jest dość rzadki, i chcialem zobaczyc czy wizualnie sie czyms rozni wlasnie od apt/arg.

Edytowane przez uszol
Opublikowano (edytowane)

To fakt musi być dość mało spotykany, bo mało informacji o tym silniku jest w necie, czasem jak coś chce kupić to na 100% nie jestem pewien czy jest dobra ta część.

Co uważacie o tym silniku?

Jak będę miał tylko chwilę to zaraz zrobie kilka zdjęć, chciałbyś jakieś konkretne miejsca?

Aaaa i czytałem że można te klapy wziąść i ustawić w jednym położeniu ( otwarty) ktoś sprawdzał i pisał że niema problemów z silnikiem,albo można klapy wyjąć z kolektor, bo o ile się nie myle by błędów nie było to sam sterownik musi być podłączony (elektronika) ? Bo reszta to już mechanika sama.

A w zasadzie to usterka u znajomego ja miałem wymieniona. Ale silnik mamy takie same.

Bardzo ciężko jest znaleźć gruszke od APT/ARG, znalazłem od ALT tylko że ten silnik jest 2.0, lecz gruszka wygląda identycznie, czy wiecie czym się różni?

Jak nie z zewnątrz to pewnie połączeniem klap od środka kolektora? Elektronika?

Podaję jeszcze link na allegro :

http://allegro.pl/vw-audi-2-0-alt-gruszka-czujnik-podcisnienia-i6572019222.html

Edytowane przez przemek214

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...