Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Skrzynia automatyczna ECB quattro pytania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

To mój pierwszy automat więc nie wiem co o tym myśleć. Ogólnie jeździ dobrze, nie przeciąga biegów i też nie szarpie, ale te rzeczy mnie nie pokoją:

1. gdy jest zimny przy temperaturze jak na zewnątrz teraz ~4'C, na początku ciągnie jedynkę do 2100 obrotów. Następne biegi przerzuca trochę niżej, ale i tak wyżej niż przy takiej samej jeździe na rozgrzanym oleju, wtedy to ok ~1800.

2. czasami gdy po puszczeniu gazu auto zwalnia i skrzynia redukuje z 5 na 3, po dodaniu gazu słychać stuknięcie i szarpnięcie. Pasażerowie mówią, że nie wiedzą o co chodzi ale ja to wyczuwam. Na tym samym biegu, lub po redukcji 1 biegu po puszczeniu i dodaniu gazu nic się takiego nie dzieje, ogólnie ciężko to "odtworzyć" bo występuje rzadko.

3. przy zmianie z 2 na 3 wygląda to tak jakby na dwa razy puszczał sprzęgło. Tzn zmienia z 2 na 3, obroty spadają np. z 2200 na 1900 a po mniej niż sekundzie jeszcze na 1700. Jakby kurde jakiś półbieg.

Skrzynia miała wymieniany filtr i olej dynamicznie jakieś 30 tys. km temu.

Opublikowano (edytowane)

Czy podczas wymiany filtra i oleju, był czyszczony i sprawdzany sterownik hydrauliczny?

Podepnij vaga i sprawdź błędy.

Co do redukcji i szarpnięcia to może vag coś powie, może także masz gdzieś luz w układzie napędowym.

Jeszcze mi przychodzi do głowy że kończący się lock-up w hydrokinetyku może powodować szarpanie przy redukcji.

Czy szarpanie jest tylko wtedy gdy skrzynia zrzuci z 5 na 3 bieg?

Uślizg podczas zapinania 3 biegu jest normalny.

Skrzynia wrzuca 3 bieg, a później załącza lock-up (coś na zasadzie zwykłego sprzęgła, tyle że załączane/rozłączane hydraulicznie przez komputer skrzyni)

Lock-up załącza się w celu oszczędzania paliwa gdyż przenosi praktycznie 100% mocy silnika na układ napędowy. Sprzęgło hydrokinetyczne ma co najwyżej sprawność do 80%

Edytowane przez Hezen
Opublikowano (edytowane)

Hm, od poprzedniego właściciela mam fakturę na 600zł za wymianę oleju i filtra, więc podejrzewam, że nie był. Błędów żadnych nie ma w skrzyni.

Szarpanie zazwyczaj gdy jadę na 5, puszczę gaz, auto zaczyna zwalniać, redukuje na 4, potem na 3 i w tym momencie przy mocniejszym wciśnięciu gazu słychać stuk, ale też nie zawsze. Jak na razie odczułem to tylko na 3 biegu, ale może doszukam się później jeszcze innych zależności.

A co myślisz o tym przeciąganiu biegu do 2100 na zimnym?

Edytowane przez bjks88
Opublikowano (edytowane)

Hm, od poprzedniego właściciela mam fakturę na 600zł za wymianę oleju i filtra, więc podejrzewam, że nie był. Błędów żadnych nie ma w skrzyni.

Szarpanie zazwyczaj gdy jadę na 5, puszczę gaz, auto zaczyna zwalniać, redukuje na 4, potem na 3 i w tym momencie przy mocniejszym wciśnięciu gazu słychać stuk, ale też nie zawsze. Jak na razie odczułem to tylko na 3 biegu, ale może doszukam się później jeszcze innych zależności.

A co myślisz o tym przeciąganiu biegu do 2100 na zimnym?

Na zimnym przeciąga by szybciej zagrzać olej w skrzyni, mam to samo i pewnie każdy sprawny automat.

Co do dziwnych stuków, mam coś takiego, słychać to tylko do 3 biegu i przy niskich prędkościach i obrotach, coś w rodzaju kliknięcia przy dodaniu gazu ale wpinałem kompa i wygląda ok a skrzynia jest świeżo po remoncie więc olałem to ;p

Edytowane przez kajmanovsky

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...