Jump to content
IGNORED

Skrzynia automatyczna ECB quattro pytania


Recommended Posts

Posted

Cześć,

To mój pierwszy automat więc nie wiem co o tym myśleć. Ogólnie jeździ dobrze, nie przeciąga biegów i też nie szarpie, ale te rzeczy mnie nie pokoją:

1. gdy jest zimny przy temperaturze jak na zewnątrz teraz ~4'C, na początku ciągnie jedynkę do 2100 obrotów. Następne biegi przerzuca trochę niżej, ale i tak wyżej niż przy takiej samej jeździe na rozgrzanym oleju, wtedy to ok ~1800.

2. czasami gdy po puszczeniu gazu auto zwalnia i skrzynia redukuje z 5 na 3, po dodaniu gazu słychać stuknięcie i szarpnięcie. Pasażerowie mówią, że nie wiedzą o co chodzi ale ja to wyczuwam. Na tym samym biegu, lub po redukcji 1 biegu po puszczeniu i dodaniu gazu nic się takiego nie dzieje, ogólnie ciężko to "odtworzyć" bo występuje rzadko.

3. przy zmianie z 2 na 3 wygląda to tak jakby na dwa razy puszczał sprzęgło. Tzn zmienia z 2 na 3, obroty spadają np. z 2200 na 1900 a po mniej niż sekundzie jeszcze na 1700. Jakby kurde jakiś półbieg.

Skrzynia miała wymieniany filtr i olej dynamicznie jakieś 30 tys. km temu.

Posted (edited)

Czy podczas wymiany filtra i oleju, był czyszczony i sprawdzany sterownik hydrauliczny?

Podepnij vaga i sprawdź błędy.

Co do redukcji i szarpnięcia to może vag coś powie, może także masz gdzieś luz w układzie napędowym.

Jeszcze mi przychodzi do głowy że kończący się lock-up w hydrokinetyku może powodować szarpanie przy redukcji.

Czy szarpanie jest tylko wtedy gdy skrzynia zrzuci z 5 na 3 bieg?

Uślizg podczas zapinania 3 biegu jest normalny.

Skrzynia wrzuca 3 bieg, a później załącza lock-up (coś na zasadzie zwykłego sprzęgła, tyle że załączane/rozłączane hydraulicznie przez komputer skrzyni)

Lock-up załącza się w celu oszczędzania paliwa gdyż przenosi praktycznie 100% mocy silnika na układ napędowy. Sprzęgło hydrokinetyczne ma co najwyżej sprawność do 80%

Edited by Hezen
Posted (edited)

Hm, od poprzedniego właściciela mam fakturę na 600zł za wymianę oleju i filtra, więc podejrzewam, że nie był. Błędów żadnych nie ma w skrzyni.

Szarpanie zazwyczaj gdy jadę na 5, puszczę gaz, auto zaczyna zwalniać, redukuje na 4, potem na 3 i w tym momencie przy mocniejszym wciśnięciu gazu słychać stuk, ale też nie zawsze. Jak na razie odczułem to tylko na 3 biegu, ale może doszukam się później jeszcze innych zależności.

A co myślisz o tym przeciąganiu biegu do 2100 na zimnym?

Edited by bjks88
Posted (edited)

Hm, od poprzedniego właściciela mam fakturę na 600zł za wymianę oleju i filtra, więc podejrzewam, że nie był. Błędów żadnych nie ma w skrzyni.

Szarpanie zazwyczaj gdy jadę na 5, puszczę gaz, auto zaczyna zwalniać, redukuje na 4, potem na 3 i w tym momencie przy mocniejszym wciśnięciu gazu słychać stuk, ale też nie zawsze. Jak na razie odczułem to tylko na 3 biegu, ale może doszukam się później jeszcze innych zależności.

A co myślisz o tym przeciąganiu biegu do 2100 na zimnym?

Na zimnym przeciąga by szybciej zagrzać olej w skrzyni, mam to samo i pewnie każdy sprawny automat.

Co do dziwnych stuków, mam coś takiego, słychać to tylko do 3 biegu i przy niskich prędkościach i obrotach, coś w rodzaju kliknięcia przy dodaniu gazu ale wpinałem kompa i wygląda ok a skrzynia jest świeżo po remoncie więc olałem to ;p

Edited by kajmanovsky

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...