Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z silnikiem 2.6 V6 ABC


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam problem z silnikiem w mojej audi a 4 b 5 1996 2.6 v6 ABC

Z silnika dochodza bardzo głośne stuki . A dokladniej z prawej strony stojac od przodu auta.

Samochodz jezdzil normalnie do czasu wystapienia awari bez wiekszych problemow .

Auto odpala bez najmniejszego problemu zimne czy cieple raczej ma moc .

Pytanie co to moze byc Panewki ,popychacz, zawor regulujacy cisnienie w glowicy , czy moze pompa olejowa .

Odglosy sa naprawde bardzo glosne .

Gdy jechalem autem na 4 biegu spokojnie usterka wystapila po wrzuceniu na luz stukanie znacznie ucichlo , i byl odglos taki jak w puszce pelnej kamieni ktora sie telepie . Samochod zgasilem i odholowałem .

Prosze o pomoc bo nie bardzo wiem za co sie zabrac .

Opublikowano

filmik nagraj

Opublikowano

sprawdź ustawienie rozrządu , możliwe ze przeskoczył o ząbek i klekocze , to pierwsze przyszło mi na myśl , chyba ze szklanki nagle odmówiły posłuszeństwa , ale to by wcześniej juz dawały znać

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

słychac na wolnych? czy pod obciazeniem podczas jazdy

Opublikowano (edytowane)

sprawdź ustawienie rozrządu , możliwe ze przeskoczył o ząbek i klekocze , to pierwsze przyszło mi na myśl , chyba ze szklanki nagle odmówiły posłuszeństwa , ale to by wcześniej juz dawały znać

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Witam filmik wrzuce jutro .

Bardzo podobne odglosy wydaje moj silnik

Edytowane przez Adek-Audi
Opublikowano

wyjebalo szklankę na 99% , zwalaj dekiel i sprawdź która siedzi , przy okazji zbadaj rozrząd , to jest V6 jak jeden wałek przeskoczy i tak zapali normalnie :) u mnie waliło podobnie po wymianie szklanek zanim sie napompowaly olejem , rownież jak zle ustawiłem rozrząd to tez tak waliło a odpalam normalnie :)

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Dzieki za podpowiedz jutro zrzucam graty i obadam sytuacje .

Duzo roboty przy wymianie szklanek ? I :D

Opublikowano

rozrząd do rozebrania :D publokowac co sie da , zrzucić wałek i wymienic :)

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

o ile to szklanka

Opublikowano

Witam problem z moim Audi zostal rozwiazany . Obrociło pierwsza panewke druga zaczynala byc juz luzna i z tad ta głośna praca . Na wale nie zauwazylem uszkodzen .

Nie wykluczam szlifu .

Co do samej pracy przy samochodzie to bez podnosnika dobrego zestawu roznorodnych kluczy sie nie obeszło ,nowicjuszom w tym temacie odradzam generalnie grzebanie . :)

Jutro zamawiam komplet nowych panewek Firma INA koszt 175 pln

Jesli ma ktos pytania odnosnie przebiegu prac ,Chetnie odpowiem .Pozdrawiam:) :)

Opublikowano

czyli jednak panewka, tez to przerabiałem

Opublikowano

Tak niestety .Po wybitych numerach na panewkach stwierdzam ,iz sa one oryginalne z maja 96 roku .

Opublikowano

Ja to przerabialem tak samo ;) pierwsze ze szklanki . A po rozebraniu silnika ze Też panewki poszly

Ja to przerabialem tak samo ;) pierwsze ze szklanki . A po rozebraniu silnika ze Też panewki poszly

Opublikowano

Hehe czyli nie tylko u mnie tak klekotało, ale nie aż tak jak u mnie :) Też jestem po wymianie panewki znaczy w trakcie. Mmam nowe panewki korbowodowe i główne, szlif wału tylko jeden wymiar, prawdopodobnie i pierścienie też pójdą do wymiany, splanowana uszczelka pod głowicą łącznie z wymianą uszczelniaczy zaworowych. Ogólnie bez auta jestem już prawie 3 miesiące bo się okazało że otwory w które wkręca się szpilki trzymające wał są pęknięte a dokładniej 4 sztuki, musiałem znelźć drugi silnik. I z dwóch silników zrobić jeden

Opublikowano

tak czytam , to dziękuje ze moje ABC lata bez problemu ;) nakulane ma ok 280 tys , ostatnio ponad 800km zrobiła trasę bez ale ale na zapas wynagrodziłem jej bezawaryjność w moich rękach zalewając ja Liqui Moly i dolewając ceratecu , a wcześniej przed wymiana robiłem płukankę . Przed wymiana było słychać jakiś hydropopychacz , dzisiaj cisza :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

zna ktoś wymiary złącza elastycznego ? nie wiem czy to różnica ale mam jednego kata :) w sumie najbardziej zależy mi na średnicy bo i kata chce wywalić przy okazji


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano (edytowane)

z rok temu wymieniałem.dokładnie nie pamiętam ale chyba 60mm 

Edytowane przez michcio28810
Opublikowano

uszol jak takiś mądry zapraszam do mnie w to błoto :) auto sporo obniżone to na pewno bez problemu zmierzysz :D
suwmiarkę Ci dam bo wiszą :)


kolego michcio dzięki bardzo , byłem dzisiaj na stacji diagnostycznej przy okazji i zmierzyłem 60mm na zewnątrz wymiar a długość ok 15cm


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

pany jak tak z innej beczki , dostałem dzisiaj pompę wspólny bo moja padła i ta druga jest jakaś mniejsza , inaczej ma wyjścia na węże , szczęście ze dostałem ja z łapa wiec podkręcałem , węże jeden podoginalem , gumowy przedłużyłem , problem zaczął się gdy chciałem przykręcić cewki na swoje miejsce , stelarz cewek nie pasuje , obstawiam ze albo to jest z nowszego 2.6 albo z 2.4 ewentualnie 2.8 , ogarniał ktoś ten temat ??


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...