Jump to content
IGNORED

Problem z silnikiem 2.6 V6 ABC


Recommended Posts

Posted

Witam mam problem z silnikiem w mojej audi a 4 b 5 1996 2.6 v6 ABC

Z silnika dochodza bardzo głośne stuki . A dokladniej z prawej strony stojac od przodu auta.

Samochodz jezdzil normalnie do czasu wystapienia awari bez wiekszych problemow .

Auto odpala bez najmniejszego problemu zimne czy cieple raczej ma moc .

Pytanie co to moze byc Panewki ,popychacz, zawor regulujacy cisnienie w glowicy , czy moze pompa olejowa .

Odglosy sa naprawde bardzo glosne .

Gdy jechalem autem na 4 biegu spokojnie usterka wystapila po wrzuceniu na luz stukanie znacznie ucichlo , i byl odglos taki jak w puszce pelnej kamieni ktora sie telepie . Samochod zgasilem i odholowałem .

Prosze o pomoc bo nie bardzo wiem za co sie zabrac .

Posted

filmik nagraj

Posted

sprawdź ustawienie rozrządu , możliwe ze przeskoczył o ząbek i klekocze , to pierwsze przyszło mi na myśl , chyba ze szklanki nagle odmówiły posłuszeństwa , ale to by wcześniej juz dawały znać

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Posted

słychac na wolnych? czy pod obciazeniem podczas jazdy

Posted (edited)

sprawdź ustawienie rozrządu , możliwe ze przeskoczył o ząbek i klekocze , to pierwsze przyszło mi na myśl , chyba ze szklanki nagle odmówiły posłuszeństwa , ale to by wcześniej juz dawały znać

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Witam filmik wrzuce jutro .

Bardzo podobne odglosy wydaje moj silnik

Edited by Adek-Audi
Posted

wyjebalo szklankę na 99% , zwalaj dekiel i sprawdź która siedzi , przy okazji zbadaj rozrząd , to jest V6 jak jeden wałek przeskoczy i tak zapali normalnie :) u mnie waliło podobnie po wymianie szklanek zanim sie napompowaly olejem , rownież jak zle ustawiłem rozrząd to tez tak waliło a odpalam normalnie :)

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Posted

Dzieki za podpowiedz jutro zrzucam graty i obadam sytuacje .

Duzo roboty przy wymianie szklanek ? I :D

Posted

rozrząd do rozebrania :D publokowac co sie da , zrzucić wałek i wymienic :)

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Posted

o ile to szklanka

Posted

Witam problem z moim Audi zostal rozwiazany . Obrociło pierwsza panewke druga zaczynala byc juz luzna i z tad ta głośna praca . Na wale nie zauwazylem uszkodzen .

Nie wykluczam szlifu .

Co do samej pracy przy samochodzie to bez podnosnika dobrego zestawu roznorodnych kluczy sie nie obeszło ,nowicjuszom w tym temacie odradzam generalnie grzebanie . :)

Jutro zamawiam komplet nowych panewek Firma INA koszt 175 pln

Jesli ma ktos pytania odnosnie przebiegu prac ,Chetnie odpowiem .Pozdrawiam:) :)

Posted

czyli jednak panewka, tez to przerabiałem

Posted

Tak niestety .Po wybitych numerach na panewkach stwierdzam ,iz sa one oryginalne z maja 96 roku .

Posted

Ja to przerabialem tak samo ;) pierwsze ze szklanki . A po rozebraniu silnika ze Też panewki poszly

Ja to przerabialem tak samo ;) pierwsze ze szklanki . A po rozebraniu silnika ze Też panewki poszly

Posted

Hehe czyli nie tylko u mnie tak klekotało, ale nie aż tak jak u mnie :) Też jestem po wymianie panewki znaczy w trakcie. Mmam nowe panewki korbowodowe i główne, szlif wału tylko jeden wymiar, prawdopodobnie i pierścienie też pójdą do wymiany, splanowana uszczelka pod głowicą łącznie z wymianą uszczelniaczy zaworowych. Ogólnie bez auta jestem już prawie 3 miesiące bo się okazało że otwory w które wkręca się szpilki trzymające wał są pęknięte a dokładniej 4 sztuki, musiałem znelźć drugi silnik. I z dwóch silników zrobić jeden

Posted

tak czytam , to dziękuje ze moje ABC lata bez problemu ;) nakulane ma ok 280 tys , ostatnio ponad 800km zrobiła trasę bez ale ale na zapas wynagrodziłem jej bezawaryjność w moich rękach zalewając ja Liqui Moly i dolewając ceratecu , a wcześniej przed wymiana robiłem płukankę . Przed wymiana było słychać jakiś hydropopychacz , dzisiaj cisza :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Posted

zna ktoś wymiary złącza elastycznego ? nie wiem czy to różnica ale mam jednego kata :) w sumie najbardziej zależy mi na średnicy bo i kata chce wywalić przy okazji


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Posted (edited)

z rok temu wymieniałem.dokładnie nie pamiętam ale chyba 60mm 

Edited by michcio28810
Posted

problem wejsc pod auto i zmierzyc suwmiarka? 

Posted

uszol jak takiś mądry zapraszam do mnie w to błoto :) auto sporo obniżone to na pewno bez problemu zmierzysz :D
suwmiarkę Ci dam bo wiszą :)


kolego michcio dzięki bardzo , byłem dzisiaj na stacji diagnostycznej przy okazji i zmierzyłem 60mm na zewnątrz wymiar a długość ok 15cm


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Posted

pany jak tak z innej beczki , dostałem dzisiaj pompę wspólny bo moja padła i ta druga jest jakaś mniejsza , inaczej ma wyjścia na węże , szczęście ze dostałem ja z łapa wiec podkręcałem , węże jeden podoginalem , gumowy przedłużyłem , problem zaczął się gdy chciałem przykręcić cewki na swoje miejsce , stelarz cewek nie pasuje , obstawiam ze albo to jest z nowszego 2.6 albo z 2.4 ewentualnie 2.8 , ogarniał ktoś ten temat ??


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...