Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B5 ADR napinacz łańcucha rozrządu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Posiadam Audi A4 B5 z 1998 roku silnik 1.8 20V ADR 125km. Moim problemem jest napinacz łańcucha. Napinacz jest z wtyczka. Mianowicie problem polega na tym że słychać go na rozgrzanym silniku na biegu jalowym. Napinacz nie stuka przez cały czas tylko ok z 60 sek i 60 sek ciszy i tak w koło. Prace wykonane. Wyczyszczony smok, wymieniony olej, wymieniony napinacz. Z mierzone ciśnienie przed i po wymianach, takie samo ok. Nowy napinacz tak samo grzechocze jak stary. Co może być przyczyną takiego stanu, co trzeba sprawdzić jeszcze? Z góry dziękuję za zainteresowanie moim problemem

Opublikowano

wymieniales lancuszek? jezeli zostawiles stary to moze byc rozciagniety, albo winna jest pompa oleju

Opublikowano

Wymieniony. Ciśnienie oleju sprawdzone na różnych obrotach i różnych temperaturach. Nie pamiętam jak to wyszło ale wszystko wg parametrów było ok. I tu właśnie robi się zagadka. Błędów żadnych silnik nie ma

Opublikowano

Czy ten nowy napinacz jest faktycznie nowy i oryginalny? Pytam bo z zamiennikami są cyrki a ori kosztuje krocie.

Opublikowano (edytowane)

Tak. Wydałem na niego 1200 zł. Teraz są tańsze w ASO ok 500 zl ale cóż. Numery były takie same zamontowane go i kupionego

Edytowane przez slawekslawek1989
Opublikowano

Ostatnio robiłem rozeznanie do swojego to najtaniej jak znalazłem to 850zł i to wersja bez wtyczki która jest duuużo tańsza. Jeśli kupiłeś ori w aso (nie u zenka czy na allegro) to zostaje tylko problem z ciśnieniem. Może magistrala olejowa jest przytkana? Używałeś jakichś płukanek do oleju? Poza tym jest szansa 1/1000 , że trafiłeś uszkodzony napinacz. Problem tylko w tym, że podmianki są zbyt drogie lub pracochłonne zależy czy robisz sam czy zlecasz komuś. Jeśli hałas generuje się co 60s to wygląda to tak jakby motor nie trzymał ciśnienia.

Opublikowano (edytowane)

Napinacz jest sprawny. Działa tak jak stary. Stary sprzedałem znajomemu u którego działa bez zastrzeżeń. Ciśnienie oleju jest takie samo gdy grzechocze i jest cicho. Napinacz wymieniałem sam a ciśnienie sprawdzalismy ze znajomym mechanikiem i porównywane były z parametrami jakie powinny być i było ok. I właśnie dlatego wymieniłem napinacz. Silnik jest czysty w środku wiec go nie przelewa niczym do czyszczenia. Olej lany 5w40 i silnik czysty. Oleju nie bierze od wumiały do wymiany. Olej wymieniam co ok 12 tys

Edytowane przez slawekslawek1989
Opublikowano

A jesteś przekonany, ze to napinacz? Moze to całkiem cos innego?

Opublikowano (edytowane)

Na 99 procent. Słychać jakby łańcuch ocieral o obudowę ale nigdzie sladu nie ma Zawory to napewno nie są a nic innego tam nie ma. Słychać to w tylnej części silnika. Kiedyś ktoś pisał o jakimś napięciu na wtyczce i bezpieczniku lub przekazniku, może porostu jakieś zwarcie się robi. Może wie ktoś jak to sprawdzić. Każdy mechanik mówi żeby wymienić napinacz ale przecież i nowy i stary chodzi identycznie a u znajomego mój napinacz działa bez zarzutów

Edytowane przez slawekslawek1989
Opublikowano

A mierzyłeś ciśnienie oleju ? Gość na innym forum opisał taki sam problem jak masz Ty i u niego okazało się, że pompa oleju się zatarła..

A też stawiał 100% na napinacz :D

Opublikowano (edytowane)

Tak jak pisałem wcześniej ciśnienie było w normie zgodnie z parametrami. Nawet gdy zaczyna słychać napinacz ciśnienie jest bez zmian. Ja nie stawiam na napinacz tylko na inna przyczynę. Inaczej bym nie pisał o problemie tylko siedział w garażu ;-)

Edytowane przez slawekslawek1989
Opublikowano

Zmieniłeś sam napinacz, a łańcuch? Chyba, że nie doczytałem.

Opublikowano (edytowane)

Łańcuch tez wymieniony

Edytowane przez slawekslawek1989
Opublikowano

To na pewno nie napinacz i nie łańcuch skoro zmieniłeś..

A może zawory stukają? Ściągałeś dekiel?

Opublikowano

To nie jest ta charakterystyka dźwięku jak na zawory. Częstotliwość jest taka ze musiało by kilka zaworów stukac a tu dźwięk skumulowany jest w jednym miejscu.

Opublikowano

A może coś od przepustnicy?

Opublikowano (edytowane)

Przeprowadzałem adaptacje przepustnicy i jest ona ok, ale z góry wątpię że wydawała by takie dźwięki, głośne dźwięki. Przepustnica chodzi cicho

Zacznijmy od początku

Przyczyny klepania napinacza

1 Niedrożne kanały olejowe

2 Slabe ciśnienie oleju

Ciśnienie ok

3 Wyciągnięty łańcuch

Nowy

4 Uszkodzony napinacz

Nowy

5 ?

6 ?

Edytowane przez slawekslawek1989
Opublikowano

Skopiowałem z innego forum, twój problem tylko gość ma ARG :

A więc tak, podjeżdzam pod garaż po trasie 30km, zostawiam fure odpalona i lece otworzyć drzwi, przechodzać obok lewego koła prawie straciłem słuch tak mi coś napie...., maska w góre, słucham po kolei wszystkiego co może pukać, stukac, wałki - cichutko szumią, napinacz łancucha rorządu zgrabnie tyrka, łeb nad przepustnice - no ewidetnie z tych okolic coś wali aż idzie ogłuchnąć.

Pare konkretów:

- napinacz łańcucha rozrządu ori + łancuch febiego wymieniane, 12 tyś km temu, osłuchowo sprawne co jeszcze posłuchać będzie można na filmikach które nagrałem, sprawdzane było ciśnienie oleju na zimnym/ciepłym przed wymianą - konrektnych wartości nie pamiętam ale było w normie, po wymianie wpadł nowy olej motul 5w40 xcess, długi czas była cisza i spokój

- zrobiłem ~ 8-10tyś tyś km, staje na światłach, na jałowym biegu, bum kontrolka ciśnienia oleju, zdarzyło sie tak moze jeszcze z 5-6 razy, każde zaświecenie kończyło sie szybkim resetem i jechałem dalej

- po x razie jak kontrolka sie zapaliła stwierdziłem, że dość i szybka akcja, silnik w góre, micha w dół i czyszczenie smoka, po wytarganiu smoka wcale tragedii nie było, kawaleczki ślizgów, jakas uszczelka i troche sylikonu, ogólnie wg mnie był dość drożny, no nic, wyczyszczonego smoka zamonotowałem spowrotem auto poskładałem, znow zalalem 5w40 motulem i wkrecilem filtr z mana, jeżdze 2-3 tygodnie i ani razu alladyn sie już nie zapalił na jałowym, uznałem że problem zażegnany

i teraz powracamy do tematu, terkotania które pojawiło mozna by rzec, jakiś czas po zwaleniu michy

filmik, który nagrałem zaraz po przyjeździe bez gaszenia auta

filmik, który nagrałem po zgaszeniu auta, zapaleniu, przegazówki do 6 tyś - jak się dobrze wsłuchacie(najlepiej na słuchawkach) to wyraźnie można dostrzec, że to terkotanie się dość sporo wyciszyło, gdzieś ten dźwięk tam ginie a i jak stanie sie obok lewego koła z zamknięta maską to i go nie słychać gdzie wcześniej łeb urywał

obydwa filmy nagrywane bezposrednio po sobie, w tych samych warunkach, tym samym telefonem nie ma więc mozliwości, że dźwięk sie wyciszył ze względu na jakość filmu, teraz na dniach będe mierzyć ponownie ciśnienie oleju i zapne vaga co jak mniemam gwno mi da, bo nic nie pokaże, jesli macie jakieś sugestie jak to ugryźć co to wgle może byc to słucham :)

no i o wypowiedź prosiłbym osoby, które miały jakiekolwiek doświadczenia z tym silnikiem, naprawiały go, użytkowały bądź użytkują, pseudo-poradą typu to napewno silnik podziękuje :hi:

Opublikowano (edytowane)

Ok. Jutro sobie poodpinam parę wtyczek i zobaczymy co będzie się działo. Przepustnica jest na linke to chyba powinien pracować. Chyba ze ma ktoś inny sposób jak to sprawdzic

Edytowane przez slawekslawek1989
Opublikowano (edytowane)

Przyczyny klepania napinacza

1 Niedrożne kanały olejowe

Tu pod 1 nic nie dopisałeś, to by pewnie trzeba było głowicę ściągać..

Nie mam pomysłu za cholere :D

Dasz radę nagrać filmik jak to u Ciebie słychać?

Nagraj filmik, mi ostatnio mechanik sprawdzał auto i słyszał już końcówkę Napinacza Paska klinowego + jakieś dziwne dźwięki z alternatora, także może u Ciebie coś z tej strony? Dźwięk ciężko wyczaić, trzeba wszystko po kolei szukać..

Edytowane przez k232

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...