Skocz do zawartości
IGNOROWANY

prośba o pomoc z doborem żarnika do xenonów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Jak w temacie, chciałbym wymienić żarniki w moich xenonach.

Zależy mi na max. bieli, z tego co wyczytałem to mam typ D1S.

W sieci znalazłem http://allegro.pl/philips-d1s-x-treme-vision-xenon-zarnik-gen2-i6560943175.html

z tym ze tam nie podali temp.

Zakładał juz zmoze ktoś te żarniki 2 generacji?

Może ktoś polecić coś równie dobrego?

Opublikowano

Temperatura barwowa, zwana również temperaturą koloru oznaczona w [K] - Kelwinach, jest to absolutna wartość, przy której doskonałe ciało czarne osiąga dany kolor. Wraz z jej wzrostem, emituje światło o barwie od czerwonej, poprzez pomarańczową, żółtą, zieloną, niebieską, niebiesko-fioletową, aż do fioletowej. Na tej podstawie, kolor światła, określany jest przez jego temperaturę świecenia.

Światła, w zależności od temperatury barwowej, mają różne natężenie i dają zróżnicowane efekty wizualne. Ludzkie oko poprzez zmianę wrażliwości, odbiera odmienną długość fal jako kolory - od podczerwieni po ultrafiolet. Warto podkreślić, iż odwrotnie proporcjonalna do temperatury barwowej, jest wartość światła rzeczywistego mierzonego w [Lm] - Lumenach. Oznacza to, że światło o wyższej temperaturze, charakteryzuje się mniejszą wartością generowanego światła, a w związku z tym, gorszą penetracją w nocy, czy w czasie trudnych warunków atmosferycznych. W samochodach z seryjnymi instalacjami ksenonowymi, używa się temperatury 4300K - 5800K.

Poniżej przedstawiamy temperatury barwowe i ich nasycenie kolorem.
3000K - żółte światło, mocny efekt penetrujący
4300K - żółty, początek zakresu lamp ksenonowych
5000K - światło białe
6000K - światło białe, z poświatą koloru niebieskiego
6500K - światło dzienne
8000K - biel połączona z wyraźnym niebieskim

Opublikowano

OK, temperatury jasne.

Pytanie co z żarnikami? Możecie polecić coś trwałego?

Dodam że obecne Osram 250 pln za sztukę wytrzymały 4 lata.

Planuje regenerację odbłyśników plus wymianę żarników także liczę na dobry efekt końcowy.

Macie jakieś sugestie...Osram...Philips...?

Opublikowano

ja bym poszedł w oryginał. Zapytaj w ASO o parametry, co idzie w fabryce na pierwszy montaż i jakie koszty u nich, ile gwarancji dają.

Opublikowano

Oryginał w ASO we Wrocławiu 900 pln za sztukę!

Mają też zamiennik bodajże Xenarc za 299 pln.

Masakra cenowa także ASO na pewno sobie odpuszczam.

Pozostaje pytanie co zamontować z serii D1S o temp. ok 6000K?

Opublikowano

Oryginał w ASO we Wrocławiu 900 pln za sztukę!

No chyba na łeb upadli :facepalm:


Pozostaje pytanie co zamontować z serii D1S o temp. ok 6000K?

Polecę to co fabryka, 4800

Luknij na ceny palników tutaj

http://www.xenon-serwis.pl/pl/sklep/kategoria/zarowki,44,498,1.html

Opublikowano

Pytanie dlaczego nie 6000K?

Poniżej 5kK barwa jest chyba lekko żółta?

Opublikowano

Pytanie dlaczego nie 6000K?

A czemu nie 7000 lub 8000 ???

Było pierdylion razy omawiane na tym forum.

Poszukasz to znajdziesz.


Poniżej 5kK barwa jest chyba lekko żółta?

I co, laski wtedy nie lecą ????

Zależy ci na blacharach czy Twojej widoczności nocą ?

Jak to pierwsze to wal powyżej 6000K

Opublikowano

Masakra, skąd u Ciebie tyle agresji kolego? Polecam wizytę u psychoanalityka.

Wracając do meritum, na B6 już dawno nic nie wychaczysz, chodzi mi tylko o kwestie estetyki. Biała barwa świateł mi się poprostu podoba ale skoro właściwości są gorsze to może rzeczywiście warto odpuścić.

Właśnie po to jest forum żeby zapytać a że co chwile pojawiają się nowe klamoty na rynku to nie zawsze odgrzewany kotlet w postaci starych postów ma przełożenie na rzeczywistość.

Pzdr.

Opublikowano

skąd u Ciebie tyle agresji kolego?

Agresji ? :facepalm:


Właśnie po to jest forum żeby zapytać

Nikt nie broni pytać, ale warto najpierw poczytać bo na ten temat było już wiele razy pisane.


chodzi mi tylko o kwestie estetyki.

Estetyka ci nie oświetli dobrze drogi nocą w złych warunkach.

Opublikowano (edytowane)

Pytanie dlaczego nie 6000K?

Poniżej 5kK barwa jest chyba lekko żółta?

Osramy 4800k swiecą na biało, wszystko powyżej 6000k swieci praktycznie na niebiesko - 4000-5000k to jest swiatło neutralne, czysto białe nie żółte, nie niebieskie... no i nikt nie będzie ci zarzucał że jeździsz na HIDach

Edytowane przez XXXXXXX

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...