Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wyciek oleju możliwe, że płynu wspomagania też ubywa


Bogumił G.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich audi hobbystów,

Tak jak w temacie mam spory wyciek oleju średnio dole wam do mojej audioli ok.1,5 l.przy przebiegu 10.000 km.

W moim aucie wymieniłem już i uszczelnilem:

Pokrywa zaworów jedna ta z korkiem wlewu bo kołnierz był ulamany

Korek wlewu plus grubsza uszczelka bo zamiennik popuszczal

Uszczelki zaworów obie bo to V6

No i po tych zabiegach dalej cieknie, panowie pomóżcie:)

Z tego co mechanik stwierdził to simeringi ciekna a już parę stowek poszło:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź z tyłu silnika są 2 plastikowe korki z tego co wiem to straszna bolączka tych silników i ciekną właśnie w tamtym miejscu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A możesz kolego dokładniej powiedzieć w którym miejscu są te dwa plastikowe korki? Ale z tego co zauważyłem po lekkim wyczyszczenie przedniej części silnika jest z nowu cały w oleju przy rozrządzie tu gdzie osłona paska rozrządu i filtr oleju, postaram się przesłać fote.

Wyczytałem gdzieś na forum, że często ciekna uszczelki pod napinaczami czyli simeringi inaczej?I zaślepki na glowicach za bardzo nie wiem o co chodzi,ale mam nadzieję, że majster będzie wiedział bo przy zmiennych fazach rozrządu to nie jest podobno łatwa sprawa przy wymianie.

A może ktoś ma jakiegoś majstra godnego polecenia i znający się na V-kach w Wa-wie ?? Dziękuję za odpowiedź.

Zapomniałem dodać, że strasznie śmierdzi spalonym olejem podczas postoju w korku co najbardziej wkurza...

Płynu do wspomagania muszę teraz dolać około 200 ml.po 2 latach użytkowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogromne dzięki DarkManx na pewno przekaże te informacje mechanikowi bo znalazłem w końcu porządnego mechanika w Raszynie który za diagnozę absu nie wziął ani złotówki i posprawdzal wszystkie płyny itp.

Tylko ciekawi mnie jak dostać się do tych koreczkow i czy dokupić je nowe?? Mam nadzieję, że nie trzeba wyciągać silnika?oczywiście z sylikonem to nie ma problemu kupiłem wurtha odporny na temperaturę kolor czarny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzw. broki to się robi, zaślepki wałka rozrządu 2szt.

pierścienie wałka korbowego 4szt.

uszczelki pod nastawnik wałka rozrządu 2 komplety

oczywiście uszczelki pod pokrywy - szkoda, że tylko to zrobił

teraz z powrotem demontaż, więc znowu uszczelki pod pokrywy dochodzą :/

radzę zmienić mechanika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogromne dzięki DarkManx na pewno przekaże te informacje mechanikowi bo znalazłem w końcu porządnego mechanika w Raszynie który za diagnozę absu nie wziął ani złotówki i posprawdzal wszystkie płyny itp.

Tylko ciekawi mnie jak dostać się do tych koreczkow i czy dokupić je nowe?? Mam nadzieję, że nie trzeba wyciągać silnika?oczywiście z sylikonem to nie ma problemu kupiłem wurtha odporny na temperaturę kolor czarny.

oczywiście że kupić nowe korki kosztują w granicach 20zł szt, silnika nie potrzeba wyjmować wystarczy zdjąć plastikowe osłony silnika i korki będzie widać z góry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko ciekawi mnie jak dostać się do tych koreczkow i czy dokupić je nowe?? Mam nadzieję, że nie trzeba wyciągać silnika?

TYLKO NOWE !! elring / swag (za sztukę swaga płaciłem 14pln)

nie trzeba wyciągać motoru, sprawny mechanik ze wszystkim sobie poradzi bez problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Damian,

Tylko tak czy można np.wymienić w pierwszej kolejności te korki z tyłu i uszczelnić i obserwować czy dalej jest wyciek?

Czy trzeba od razu cały silnik uszczelniac?;)

Apropo mechanika to mój kuzyn który coś tam dlubie po godzinach, stwierdził, że najpierw zaczniemy od pokrywy i będziemy dalej obserwować co się dzieje :)

Mówił, że uszczelki pod pokrywami można zdejmować i jeszcze raz uszczelnić czy to prawda nie wiem :)

Następny etap to miały być simernigi przy rozrzadzie ale coś mi nie grało właśnie z tym smrodem spalin i w ostatniej chwili postanowiłem dac to do profesjonalisty i popytać forumowiczów co okazało się słuszne ;)

Obserwacja wycieku trwa już od półtora roku, poszło ok.4 l.oleju :) smród z nawiewu mobilizuje do unikania korków lepiej niż wściekła żona ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Damian,

Tylko tak czy można np.wymienić w pierwszej kolejności te korki z tyłu i uszczelnić i obserwować czy dalej jest wyciek?

Czy trzeba od razu cały silnik uszczelniac? ;)

Apropo mechanika to mój kuzyn który coś tam dlubie po godzinach, stwierdził, że najpierw zaczniemy od pokrywy i będziemy dalej obserwować co się dzieje :)

Mówił, że uszczelki pod pokrywami można zdejmować i jeszcze raz uszczelnić czy to prawda nie wiem :)

Następny etap to miały być simernigi przy rozrzadzie ale coś mi nie grało właśnie z tym smrodem spalin i w ostatniej chwili postanowiłem dac to do profesjonalisty i popytać forumowiczów co okazało się słuszne ;)

Obserwacja wycieku trwa już od półtora roku, poszło ok.4 l.oleju :) smród z nawiewu mobilizuje do unikania korków lepiej niż wściekła żona ;)

zacznij od wymiany tych korków umyj silnik i obserwuj czy dalej występują gdzieś wycieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale z tego co zauważyłem po lekkim wyczyszczenie przedniej części silnika jest z nowu cały w oleju przy rozrządzie tu gdzie osłona paska rozrządu i filtr oleju,

Zapomniałem dodać, że strasznie śmierdzi spalonym olejem podczas postoju w korku co najbardziej wkurza...

rób od razu przód i tył

już nie raz widziałem świeżo zrobione same pokrywy (czy całe komplety uszczelnień) w "vałkach" i nadal z nich ciekło, mniej lub więcej, zależy jak i kto to robi.

a jeśli dalej cieknie spod uszczelek to już nic z nich nie będzie

jedz do kogoś kto ma pojęcie, zlokalizuje wycieki, wymieni co trzeba a i korki w końcu straszne nie będą :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o pokrywę zaworów to jest już ok.Nie cieknie na bank, tylko dziwna sprawa kupiłem zamiennik korka oleju i potrafił przeciekac dopiero wymiana w nim uszczelki na grubszą pomogła.

Byłem chwilę u mechanika dalej walczę z absem, sprawdziliśmy te korki z tyłu bez zdejmowania pokrywy i wydaje się suchutko to raczej na 100% te uszczelniacze przy rozrzadzie i dłuższy temat ale trzeba w końcu zrobić ?

A może ktoś mi podpowiedzieć ile może kosztować uszczelnienie rozrzadu no i od nowa pokrywy zaworów, dodam, że kupiłem oryginały uszczelki zaworów ponad 200 zł 2 szt.Nie pamiętam jakiej firmy ale były porządnie wykonane, znajomy polecił org.

Jeżeli chodzi o pokrywę zaworów to jest już ok.Nie cieknie na bank, tylko dziwna sprawa kupiłem zamiennik korka oleju i potrafił przeciekac dopiero wymiana w nim uszczelki na grubszą pomogła.

Byłem chwilę u mechanika dalej walczę z absem, sprawdziliśmy te korki z tyłu bez zdejmowania pokrywy i wydaje się suchutko to raczej na 100% te uszczelniacze przy rozrzadzie i dłuższy temat ale trzeba w końcu zrobić ?

A może ktoś mi podpowiedzieć ile może kosztować uszczelnienie rozrzadu no i od nowa pokrywy zaworów, dodam, że kupiłem oryginały uszczelki zaworów ponad 200 zł 2 szt.Nie pamiętam jakiej firmy ale były porządnie wykonane, znajomy polecił org.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrób przy okazji jak będzie rozrząd robiony :wink:

jeden Ci to zrobi w cenie rozrządu, a drugi policzy tyle co prawie za sam rozrząd, więc cena zależna od zakładu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok.dzięki wielkie za pomoc właśnie rozmawiałem z mechanikiem przez telefon i mówił, że pompa wspomagania przecieka więc trzeba zacząć od tego a później będziemy się martwili uszczelnieniem silnika może i słusznie :) mam nadzieję, że na uszczelnieniu rozrządu i tych korków się skończy bo już mnie zaczyna wkurzac ta V6. Ale dźwięk przy przyspieszaniu nieziemski?

Byłem wczoraj u majstra abs zrobiony trzeba było wyczyścić wszystkie czujniki bo źle reagowaly i pedal hamulca działał jak by było ślisko, okazało się że to raczej płyn wspomagania cieknie i raczej z przewodów na 99% więc naprawa nie powinna być droga :) a jak uszczelnimy będziemy szukać wycieków z silnika. Mówił majster ze litr oleju na 5 tyś.to on może wychlac trochę wontpie bo spaliny czyste i sucho na tlumiku końcowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim gubił olej przez chłodniczkę oleju ori oring 12.99 + robota i święty spokój z dolewkami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj jestem umówiony z mechanikiem i na pewno gdzieś na cybantach wycieka płyn od wspomagania ale ta chlodniczke też warto sprawdzić jak będzie uszczelniał przewody, możliwe też, że bierze olej 1l.na 5 tyś to nie koniec świata :) na 300.000 km przejechanych.Ale dziwna sprawa jak dolalem 200 ml.płynu do wspomagania na kilka dni zapaliła się kontrolka check engine ta od silnika i zgasla, ktoś może wie o co kaman??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...