Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Napinacz hydrauliczny paska rozrządu


glechu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

W marcu 2008 roku wymieniono mi pasek rozrządu, rolki, pompę wody i do niedawna wszystko było ok, ale przed świętami przy ruszaniu silnik dziwnie drżał. Przyjechał mój syn na święta i powiedział że to pasek rozrządu wali o osłonę, stąd drgania. miał racje. Po zdjęciu górnej osłony okazało się że pasek jest b. luźny. Stwierdziliśmy że pewnie napinacz olejowy puścił i nienapina rolki. Wczoraj rozebraliśmy przód i dostaliśmy się do rozrządu. Pokołkowaliśmy wszystko i....okazało się że rolka napinająca napięta jest w 2 stronę(zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara). Ta rolka jest podwójnie napinana. Najpierw napina się ją tzw. saigerami, a następnie puszcza napinacz hydrauliczny. Miejsce gdzie czpień napinacza napierał na kowadełko rolki było na samym krańcu tego kowadełka, przy rolce.

opiszę sposób w jaki to wszystko zrobiliśmy, i mam prośbę, by ktoś z Was koledzy i koleżanki to zweryfikował:))

więc tak. Po założeniu paska rozrządu rolkę siegerami napieliśmy w przeciwną stronę do kierunku ruchu zegara(siegery włożone w te dwie dziurki na rolce sciągaliśmy w kierunku przeciwnym do ruchu zegara), następnie puściliśmy napinacz(nowy, bo stary puścił olej, był mokry)...odległość pomiędzy podstawą napinacza hydr. a kowadełkiem na rolce powinna wynosić ok. 4mm...była większa więc ponownie popuściłem rolkę i siegerami ponownie napieliśmy pasek, także w stronę przeciwną do ruchu wskazówek zegara. operację zakończyłem w momencie, gdy ta odległość między podstawą napinacza hrydraulicznego a kowadełkiem na rolce wynosiła ok. 4mm. pasek po tym wszystkim jest b. scisły....

niby wszystko jest ok, ale lekko słychać rozrząd, troszkę "majaczy" na wyższych obrotach...teraz nie wiemy czy może za mocno napięty jest pasek, czy to dlatego że wcześniej chodził napięty lekko, a teraz jest mocno(teraz jest dobrze). na pasku zrobiłem ok 20 tyś km.

proszę o wszelkie uwagi i dziękuję za pomoc... :good:

Leśniak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

załóż nowy pasek nie ryzykuj koszt niewielki samego paska a bedziesz miał pewniaka :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli złożyłeś tak jak było przed - to oki

jak do tego odpaliłeś i nic sie nie stało - to tym bardziej oki

a rozrząd w tym modelu co piszesz nie jest specjalnie skąplikowany

jest jeszcze jedna sprawa - to mianowicie że jak się wymienia

pasek ,rolke napinacz to cały komplet bo się nie opłaca zrywać całego

przodu - ewentualnie

pozdro :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedna z podstawowych zasad je to ze paska nie napina sie 2 razy,zwlaszcza jak sie slizgal po rolce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będzie za mocno napięty, to na rolce będzie widać ślad przegrzania, po prostu zmieni trochę swój kolor.

Jak rozrząd "jęczy" to pasek jest za mocno napięty.

I jak wymieniłeś napinacz to sprawdzałeś rolki w jakim są stanie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rolki nie wyły i nie miały luzu!

nie wiem czy to jęczenie nie jest spowodowane tym, że pasek był wcześniej napięty lekko...wnioskuję to po sposobie napięcia rolki. Napinacz hydrauliczny był wysunięty do końca...

a teraz napiąłem go mocniej! może właściwie jest teraz??[br]Dopisany: 28 Grudzień 2008, 17:07_________________________________________________Jezeli ktoś z Kolegów będzie potrzebował pomocy przy wymianie rozrządu w silnikach typu AWX, udzielę pomocy. proszę pisać na gg:4506186

pozdrawiam

dysponuję rysunkami....

lechu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może właściwie jest teraz??

trzeba by zobaczyć logi :hi:

Jestem ciekaw jak logami można sprawdzić napięcie paska??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem ciekaw jak logami można sprawdzić napięcie paska??

grupa 004 statyczne i dynamiczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak luz miedzy napinaczem a rolka powinien być faktycznie 4mm i dodatkowo dopuszczalny błąd to +-1mm wiec, jeśli teraz wsuniesz wiertło 4mm miedzy kowadełko a napinacz to jest dobrze

Na ciepłym silniku jak zauważyłem, luzu prawie nie ma, robi się może tylko 1 mm, pomimo ustawienia tych 4 mm na zimnym.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem ciekaw jak logami można sprawdzić napięcie paska??

grupa 004 statyczne i dynamiczne.

Czyli sprawdzasz kąt początku wtrysku??

I po tym wnioskujecie napięcie paska??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...