Skocz do zawartości
IGNOROWANY

święcąca kontrolka ciśnienia oleju


Mlody33

Rekomendowane odpowiedzi

A jak u Ciebie pompa padla to kontrolka ciagle piszczala i swiecila na czerwono, czy gasla po przyjechaniu kilku kilometrow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejechałem 10 km silnik się nagrzał to wtedy przy schodzeniu z obrotów jakieś 1400 włączała się czerwona kontrolka bez dźwięku a przy wchodzeniu na obroty jakieś 1900 gasła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i moje auto nie jest po lifcie

Jeżeli nie masz auta po lifcie to nie masz silnika AVV tylko ADR bo avv,arg i apt wychodzily w poliftach tylko. Z reszta to nie ma znaczenia czujnik jest tylko jeden w podstawce filtra w misce jest tylko czujnik poziomu oleju wkrecany na 3 śruby. Ja bym stawial na porysowana pompe i zalepiony smok, momentami pewnie dobrze podaje cisnienie a czasem zle.

Jaki masz olej zalany i z czego filtr?

Edytowane przez uszol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rok jeździłem z taka kontrolka, sprawdzałem na każdy sposób aż w końcu sie wkurzyłem, kupiłem już pompę oleju i do wymiany poszła, przed wymiana czyszczony był smok i miska, źle ze smokiem nie było a kontrolka dalej sie paliła wiec została pompa :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i moje auto nie jest po lifcie

Jeżeli nie masz auta po lifcie to nie masz silnika AVV tylko ADR bo avv,arg i apt wychodzily w poliftach tylko. Z reszta to nie ma znaczenia czujnik jest tylko jeden w podstawce filtra w misce jest tylko czujnik poziomu oleju wkrecany na 3 śruby. Ja bym stawial na porysowana pompe i zalepiony smok, momentami pewnie dobrze podaje cisnienie a czasem zle.

Jaki masz olej zalany i z czego filtr?

i moje auto nie jest po lifcie

Jeżeli nie masz auta po lifcie to nie masz silnika AVV tylko ADR bo avv,arg i apt wychodzily w poliftach tylko. Z reszta to nie ma znaczenia czujnik jest tylko jeden w podstawce filtra w misce jest tylko czujnik poziomu oleju wkrecany na 3 śruby. Ja bym stawial na porysowana pompe i zalepiony smok, momentami pewnie dobrze podaje cisnienie a czasem zle.

Jaki masz olej zalany i z czego filtr?

Smok był czyszczony ale i tak nie byl zaklejony, pompa tez byla sprawdzana i zadnych luzow nie ma...

Olej jest zalany Castrol Mobil 5w50 a filt nie wiem jakiej marki jest wkręcony

Edytowane przez Mlody33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba trzeba zadzwonic do ASO moze oni udziela mi inforacja co warto jeszcze sprawdzic zeby ta kontrolka przestala świecić

Edytowane przez Mlody33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej do ASO, tam sami znawcy, jak masz kasę to wiesz :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak nie macie pomysłów to ja sam nie wiem co może być za przyczyna tego.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj, dobry olej to jest podstawa, następnie, jak czujnik i pompa oleju jest na 100% dobre i brak efektu to trzeba sie zająć silnikiem a jak nie jesteś pewny do pompy oleju to wymień ja dla świętego spokoju..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej na dniach i tak wymienię na motula 5w40 i filtr kupię orginalny.. a przyczyny w silniku jakie mogą być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyn "problemu olejowego" może byc kilka:

- zatkany smok, kanały olejowe przez co pompa podaje nierównomiernie ciśnienie

- zatarta/przytarta pompa jak u mnie

- uszkodzony czujnik/wiązka od czujnika

- ostatnia wersja najbardziej kosztowna to przytarte panewki na wale, gdzie olej gubi ciśnienie

Co należy zrobić jezeli masz problem z kontrolką oleju?

1. Płukanka millersa, lm, olej 5w40 motul bądź liqui moly i filtr oleju mann/knecht przy tym profilaktycznie ściągnąć miske i wyczyscić ją wraz ze smokiem.

2. Pomiar ciśnienia oleju -> minimum 1,2-1,4bara na jałowym biegu przy mocno rozgrzanym oleju i przy 3k rpm 4-6barów również na mocno rozgrzanym

3. Jeżeli ciśnienie jest ok a kontrolka nadal sie pali, wymieniamy czujnik cisnienia oleju znajdujacy sie w podstawce filtra na nowy i tylko i wyłącznie oryginalny!!!

4. Jeżeli nadal to nie pomaga na palaca sie kontrolke, sprawdzamy wiązke, czy nie ma przerwy w kablach -> dobrze, jest zapiąc vaga i sprawdzić czy nie wywala błędu.

5. Jezeli ciśnienie jest nie ok a wiązka i czujnik sprawne winowajcą moze byc przytarta/zatarta pompa oleju. Należy ją wymienić. Najlepsze zamienniki to swag taka jest u mnie i zdaje egzamin. Przy okazji warto sprawdzic panewki korbowodowe.

6. Jeżeli po wymianie pompy zalaniu w/w oleju i wymiany filtra kontrolka nadal sie pojawia nalezy sciagnac panewki korbowodowe i sprawdzić stan wału oraz panewek. Jeśli panewki przytarte a wał nie ruszony zakładamy nowe i po sprawie jeśli jednak wał dostał czyli wyczuwalne są pod palcami ryski należy oddać go do szlifu i założyc panewki nadwymiar na pierwszy szlif. Cała filozofia.

Zamiast jeździć do aso i cudować działaj. Wszystko masz napisane, prościej się nie da.

tak wyglada wykonczona ori pompa

wp-20161106-14-16-41-pro.jpg

wp-20161106-14-17-48-pro.jpg

wp-20161106-14-16-45-pro.jpg

tak wyglada nowa pompa swaga

wp-20160922-16-38-44-pro.jpg

Edytowane przez uszol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poleca ktoś pompę Feebi bilstein bo pompę Swag ciężko dostać żeby zgadała się z VIN... Podsyła link z pompami które niby pasują ale w niektórych nie zgadza się kod silnika i też nie wiem czy by pasowała do mojego auta....

http://www.czesciauto24.pl/search?keyword=058115105c

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...