Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klapy kolektora ssacego BRD


scania1213

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Panowie. Podpowiecie mi co zrobić? Nie działa mi sprawnie n316 zawór sterujący klapami, gubiąc przy tym podcisnienie z obiegu. Co robić? Zaslepic sam wężyk i zostawić klapy w spokoju? Pytanie w jakiej pozycji one będą? Czy wywalić je w pipi?

Jakiś tam mechanik mówił, żebym je zostawił bo one wpływają na elastyczność silnika, tylko, że jeśli nie chodzą to chyba nie wpływają.. Usuwal ktoś, podpowie coś? Jak się zachowuje silnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od regulatora odłącz podciśnienie i zaślep wężyk śrubką

klapy pozostają w pozycji otwartej

ja u siebie klapy osunąłem bo jedna oderwała się i wpadła do cylindra i zrobiła rozpierduchę...

zadaniem klap jest zawirowanie mieszanki w cylindrze w niskim zakresie rpm - ja od 3 lat nie mam klap i nie musiałem ich osuwać w ECU ponieważ oska się kreci w kolektorze bez klap. i u wielu klientów tez usunąłem po tym jak zobaczyli mój tłok który zostawiłem sobie na pamiątkę... - rozumiem mechanika - prubuje załatwic sobie robotę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, zaslepiony w miarę moich możliwości jak największą śrubką jaka dała się wkręcić. Tyle, że nie poczułem jak narazie jakiejś dużej różnicy z racji tego że nir ma ubytku podcisnienia, myślałem że trochę lepiej auto będzie szło z dołu.

Jak będą ciągle w pozycji otwartej, to duża szansa że się któraś urwie?

Edytowane przez scania1213
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to czy się któraś urwie to się zapytaj klapek... :-)

Nie Będziesz czuł różnicy... Budynek grzeszy dobrym dołem -tak mówią ja wciąż kopie u siebie -i dojdę,cosjest na rzeczy bo Czasem auto jest nie do poznania z dołu...

Miesiąc temu nalalem do baku STP ułatwiający czyszczenie Dpfu -polecam auto całkiem inaczej jeździ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dpf wg vcdsa okolice 30 mg, więc połowa na dobrą sprawę, ale sprawdzę ten specyfik. Jaki olej lejecie? Mam na myśli syntetyk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka cena za litr? I ile go wchodzi? Mam auto od tygodnia i niebawem będę musiał zmienić. Tak odbiegajac od tematu - chcę sprawdzić w jakim stanie jest ta nieznośna pompa oleju, jak jest z dojściem do odkrecania misy? Da radę ją ściągnąć bez ruszania innych podzespołów?

I co i jak sprawdzić w pompie? Imbus- czy nie ma dużych luzow prawo lewo jeśli dobrze doczytałem? Coś jeszcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej dostaniesz od Dzika, poszukaj w dziale ogloszen. ok 4l na wymiane. zeby siagnac mise w audi - silnik wzdluznie, trzeba zawieszenie luzowac.

Imbus trzeba wyciagnac i zobaczyc czy nie ma poscieranych boków. zdejmuje sie seger i magnesem wyciaga.

masz tu film do tego, tyle poacjent to paseratti.

Edytowane przez moniuh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, napiszę do niego dzięki :-) a ktoś może orientuje się czy w łódzkim jest spec od zmian pomp oleju? Chodzi mi o zamianę na tą z 1.9

Jeszcze taki mały OT, nie będę zasmiecac forum. Orientujecie się może, co może powodować taki przypadek, że przy wciśnięciu gazu na 100% auto przyspiesza jak by miało zła dawkę czyli bardzo słabo, a gdy delikatnie go wcisne to idzie dość galancie, czasem wbije w fotel.

Edytowane przez scania1213
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze EGR, sie nie zamyka dość szybko? albo nie do konca.. Zrób logi dynamiczne, a jak nie masz jak to mozesz poczyscic EGR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A widział ktoś jakiś poradnik montaż/demontaż egr? Poprzednik (b5) miał trochę prościej rozwiązany egr, tu nie wiem za co się zabrać :D

I jak dobrze myślę, to jeśli odepnę od niego wtyczkę (choć narazie jej nie zlokalizowalem) to jeśli winny byłby egr, auto powinno lepiej chodzić?

Tak wg, to auto bardzo szybko się nagrzewa, być może tak jak piszesz, nir zamyka się wcale lub nie do końca i szybciej się silnik zagrzewa?

Edytowane przez scania1213
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak odepniesz wtyczke, jest wpieta pod EGR to bedzie caly czas zamkniety, po drugim odpaleniu wyrzuci blad na desce ale sie tym nie przjmoj. powinno lepiej reagowac auto na dodanie gazu.

Nagrzewanie silnika to szybciej dzieki chlodniczce spalin wedrujacych do EGR, jak jest zamkniety to nie bedzie tak szybko lapal temperatury. Ale wolniej reaguje bo mniej "czystego powietrza" dociera, a sterownik dawkuje paliwo do powietrza zasysanego.

a sam poradnik to :)

Edytowane przez moniuh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moniuh, bije wielkie brawa za strzał w dziesiątkę, że przyczyną jest egr :)

No więc tak, odlaczylem wtyczkę koloru białego pod kolektorem,bo ta górna raczej jest od czegoś innego, wynik? Prawie same plusy :

-Przestały skakać mu obroty na biegu jałowym jak i podczas wciśnięcia sprzęgła.

-Zbiera się poniżej 2 tysięcy o niebo lepiej.

-Podczas ruszania z bramy,świateł jest dużo łatwiej, bo poprzednio trzeba było dać mu sporo gazu żeby nie zgasł. I ogólnie auto bardziej żwawo jedzie i reaguje na pedał gazu.

- Wyeleminowalo mi to podejrzenia o trzącym wirniku w turbinie, poprzednio po puszczaniu gazu z np 2 obrotów było słychać szuranie podobne do dźwięku spadającego z obrotów turba trzacego o obudowę.

Z tych złych rzeczy:

- Auto niestety nadal ma takie jak by nie doładowanie? Jazda na 4-6 biegu, wciskam pedał gazu na maxa auto przyspiesza (dużo lepiej niż przed odłączeniem egr) natomiast po puszczaniu pedału gdzieś do połowy nadal auto ciągnie dużo lepiej niż z pedałem w podłodze.

- Przestało szurac, super. Ale co w egr mogło szurac? Tu w BRD w egr też jest ta zębatka która gubi po jakimś przebiegu swoje zęby?

- Ostatnie, olej w kostce od egr. W sumie nie byłem w stanie dojrzeć czy coś może nad kostką przecieka, ale wewnątrz kostki, jak i na kaflach poniżej egr jest Rosa z oleju..

Przy demontażu egr! Co znajduje się przed egr zaraz jak wchodzi rura gumowa? Jakaś przepustnica czy coś innego? Można odkręcić to i później po czyszczeniu zamontować bez żadnych późniejszych regulacji?

No i w sumie nie wiem czy wywalac ten egr czy zostawić i czyścić..

Edytowane przez scania1213
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak na filnie widac co trzeba zrobic zeby dobrac sie do EGR, w sumie nic nie trzeba dodatkowo robic, przestawiasz spinke/ pierscien zdejmujesz gumowa rure i masz doscie do przepustnicy, pozniej do EGR.
Jak masz tam olej, to pewnie jak zdejmiesz rure to wiecej bedzie, dodatkowo jeszcze poczysc przepustnice przy okazji.
Strzelam ze olej to z turbinki sie tam dostal ;)
do poskladania nic dodatkowo nie potrzebujesz, chyba ze uszczelki sa w slabym stanie.

co do trybkow to tak w tych EGR sa mechanizmy, jak juz poczyscisz EGR to mozesz zobaczyc w jakim sa stanie i jak dziala sam zawor.
masz jeszcze jeden filmik, nie wiem czy przypadkiem nie nasz kolega z forum bo login podobny :D

EDIT: Hehe miałem racje ze to filmik kolegi SotoM

Edytowane przez moniuh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę ciężko było z telefonem w ręku nagrywać i dokonać weryfikacji...

Czasami zdarza się że Silniczek w nim pada...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, dziękować za informację :-) w sumie egr załatwię chyba tak, jak większość na forum. Blaszka, otwór fi 7mm (ew większy) i przykrecamy :D

A ktoś coś, z tym jak by nie doładowaniem? :-)

Może zrobię logi jak zniknie śnieg, tyle że jak robić przy skrzyni 6 biegowej? I jakie grupy, żeby wykluczyć turbo, n75 czy przeplywke lub nieszczelności?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kryza do EGR troche problematyczna w BRD ze wzgledu na budowe EGR, trzeba robic taka wklesla blaszke by nie blokowala otwierajacego sie zaworu.

im wyzszy tym lepiej, bo wolniej rosna obroty przy przyspieszaniu , ale 4 bieg chyba naodpowiedniejszy ze wzgledu na predkosc przy 4k obrotow ;) a jak nie masz mozliwosci to nawet 3 sie nada, zrob kilka razy logi tych samych grup, cos rozkminimy.

zrob oddzielnie logowanie grup 3,4,8,11, (13+18+23 razem ) to chyba styknie

Edytowane przez moniuh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To trzeba wlać konewke ropy ha ha :D

Robić na wyłączonym egr? Nie będzie robił tam zamieszania w logach?

4 bieg chyba dam radę, mam odcinek 1.5 km prostej w polach z fajnym asfaltem.

Od 1000 do 4000 obr robić?

Edytowane przez scania1213
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrob na wlaczonym EGR, zeby bylo widac lepiej co sie dzieje a nie wartosc stala z du.. :D

lepiej gdzies od 1500 przed startem logow, zdejmij noge z gazu na troche, zeby turbina zwolnila a EGR sie otworzyl i wtedy start logowania i pedal w podloge az osiagnie 4k-4.2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniał ktoś kolektor ssący z klapami na taki bez klap ?    Od jakiego 2.0 TDI  pasuje kolektor ?  

Bo jest wiele rodzajów silników 2.0 TDI,   ja np.  w A3 2.0 BMN  zmianiałem i pasował kolektor od BKD,     zamiast plastikowy z klapami załozyłem aluminiowy bez klap.    Jest świetny opis na forum seat, bo ten sam silnik mają w cuprze. 

Także chciałem zapytać jakie mogłby pasować do BRD ?    Też podajedzie ten od BKD  ?    Zmieniał ktoś na taki bez klap ? 

Edytowane przez julo23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...