Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zalezność pomiędzy klimatyzacją, a ogrzewaniem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie. Nie moglem nigdzie znalezc odpowiedzi na ten temat, dlatego pytam tutaj.

Czy pomiedzy sprezarka klimatyzacji, a ukladem ogrzewania (nagrzewnica) jest jakas wspolna zaleznosc.

Otoz audi mi nie grzeje, albo grzeje minimalnie. Wiem ze to przez zapowietrzona nagrzewnice, ale nie mam czasu sie tym zajac. Ale zastanawia mnie jedna kwestia.

Od uruchomienia dzisiaj Arci, przez podroz, az do dotarcia do punktu B przyjechalem jakies 40km. Bylo okolo 4 stopni wiec audi nie zalaczalo klimatyzacji, a ogrzewanie nic nie dzialalo. Kiedy wrocilem do punktu A, stanalem na parkingu ktory byl osloniety blokami i bylo tam 7 stopni. Przerwa na papierosa i wracam i odpalam samochod. Pokazala sie sniezynka na klimatroniku, audi chrobocze wesolo i nagle z nawiewu wyczuwam delikatne chuchanie cieplem.

Ale kiedy wyjechalem z tego miejsca, w tym samym momencie kiedy sniezynka zgasla, chuchac cieplym rowniez przestalo.

I teraz pytanie wlasnie, jaka jest miedzy tymi rzeczami zaleznosc?

Z gory dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam (prawie) goraco

Opublikowano

Ciężko się jakoś czyta ten Twój post... Można jeździć z niesprawną klimatyzacją (np. zepsuty kompresor), a ciepłe powietrze będzie dmuchać. W A4 B6 diesel (nie wiem jak w B5) jest elektryczny dogrzewacz powietrza ale działa on tylko gdy tryb ECON jest wyłączony. Sprężarka klimatyzacji nie załączy się jeżeli temp. zewnętrzna jest poniżej chyba +5 stopni.

Może w Twoim przypadku na trasie miałeś mniejsze obroty silnika i wtedy przy zamulonej/zapowietrzonej nagrzewnicy będzie mniejszy wydatek ciepła.

Opublikowano

A więc tak prościej

Kompresor klimatyzacji się załącza (>5stopni) - ogrzewanie działa

Kompresor klimatyzacji się nie załącza (>5stopni) - ogrzewanie nie działa

I dlatego zastanawia mnie czy jest między tym jakaś zależność w starej B5 '98.

Co do odpowiedzi :


W A4 B6 diesel (nie wiem jak w B5) jest elektryczny dogrzewacz powietrza ale działa on tylko gdy tryb ECON jest wyłączony

- dogrzewacz jest bodajże po faceliftingu, u mnie niestety nie


Może w Twoim przypadku na trasie miałeś mniejsze obroty silnika i wtedy przy zamulonej/zapowietrzonej nagrzewnicy będzie mniejszy wydatek ciepła.

- w trasie obroty poniżej 2,5tys nie spadały, a mimo to nie grzało. Jak byłem na tym postoju gdzie było 7stopni, to jazda miejska 1,5tys obrotow a grzało


Można jeździć z niesprawną klimatyzacją (np. zepsuty kompresor), a ciepłe powietrze będzie dmuchać

- Właśnie dlatego zastanawia mnie czemu to tak się stanęło (jak wiemy w koncernie VAG każde zachowanie dziwne robi się potem kosztowne :banan: )

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...