Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.9 TDI Pomoc w analizie błędów - 0667, 00562, 01314


witcher86

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

U mojego brata w Audi A4 b5 Avant pojawił się problem. (Zaznaczam, że przeszukałem net i nic konkretnego nie znalazłem)

Sprawa wygląda następująco wcześniej nie działało oświetlenie wnętrza podczas otwarcia drzwi, nie wiem czy to sprawa jakiegoś czujnika. Ogólnie można było otwierać wszystkie drzwi i nic to nie dawało.

Dziś jednak zaczęło tak jakby działać i zrobiła się jakaś choinka w środku.

Otóż po zamknięciu auta nie gaśnie podświetlenie przycisku awaryjnych, później natomiast zaczęło piszczeć i wyrzucać błędy na zegarach po zgaszeniu silnika.

Skanowanie VCDS pokazało następujące błędy:

Address 17: Instruments        Labels: 8D0-920-xxx-17.lbl
   Part No: 8D0 920 900 M
   Component: KOMBI+WEGFAHRS. M73 D54  
   Coding: 00040
   Shop #: WSC 19411  
   VCID: 2D51EF3FE7E4E5760F5-4A3A
   XXXXXXXXXXXXXXXXX     AUZ5Z0B9258201

3 Faults Found:
00667 - Ambient Temperature Signal
            30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent
00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266)
            30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent
01314 - Engine Control Module
            49-10 - No Communications - Intermittent

 

Dwa pierwsze błędy dało się wykasować i nie wracają, jednak błąd 01314 - Engine Control Module wraca po każdym zgaszeniu silnika, gdy silnik pracuje błąd po skasowaniu nie wraca, po wyłączeniu zapłonu rozlega się pisk z błędami.

Dodam że był wymieniony rozrząd wczoraj, nie wiem czy to może mieć związek, ale dopisuję jako ciekawostkę.

Nie wiem gdzie może leżeć przyczyna, czy za to odpowiada przycisk od awaryjnych, który nie gaśnie po zamknięciu auta, czy może to wiana lampki w podsufitce z przodu, która zaczęła nagle się zapalać po otwarciu drzwi.

Mogę jeszcze dodać, że gdy drzwi kierowcy są otwarte to po wyłączeniu zapłonu nie piszczy i nie wyrzuca błędów na zegarach. Czu to może być przyczyna wiązki w drzwiach ?

 

Jeśli ktoś ma pomysły to będę wdzięczny za odpowiedzi.

Edytowane przez witcher86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem udało się rozwiązać.  Opiszę trochę może się komuś przyda.

Otóż jest zima i zamarzły dysze od spryskiwaczy na przedzie i na tyle pojazdu. Podczas próby uruchomienia tworzy się ciśnienie, które musi gdzieś puścić na łączeniu wężyków od płynu. Tak też się stało.

Przyczyną było spadnięcie wężyka na łączeniu od tylnych spryskiwaczy, który znajduje się w miejscu gdzie siedzi kierowca, a dokładniej w jego stopach w zabudowie z lewej strony przy pedale sprzęgła za taką podstopnicą.

Tam znajdują się różne połączenia elektryczne, kostki itp no i połączenie wężyków od spryskiwaczy tylnej szyby.

Oprócz choinki błędów, które opisywałem wyżej było słychać szum lejącego się płynu podczas próby spryskiwania tylnej szyby i mokry dywanik pod stopami. Płyn zalał kostki z elektryką i zrobiła się choinka błędów, zwarcia, przepięcia itp.

Aby rozwiązać problem trzeba się dobrać do tego miejsca, połączyć nieszczelność, czyli te nieszczęsne wężyki i osuszyć całość np. suszarką do włosów.

Podsumowując gdyby komuś nagle zrobiła się choinka, błędy na zegarach i rozległ się pisk niech sprawdzi spryskiwacze tylnej szyby i czy nie ma mokrego dywanika u kierowcy.

Problem z głowy :wink:

Edytowane przez witcher86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...