Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Piski silnika, tylko po nocy na zimnym silniku [BRB]


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Problem wygląda tak że coś piszczy w silniku (dość głośno) od razu po uruchomieniu przez około 20 sekund, poźniej cichnie i nic nie słychać.

Pisk według mnie jest bardziej metaliczny tak jak by się zacierała jakaś rolka, łożysko itp.

Najbardziej dziwne jest to że dzieje się to jedynie gdy auto postoi całą noc, później w ciągu dnia może stać nawet kilka godzin na mrozie i po uruchomieniu jest cisza również na zimnym silniku.

Auto miało kilka dni temu wymieniany rozrząd, napinacze, oraz pasek (od alternatora i klimy).

Czy ktoś może miał podobnie i domyśla się co może być przyczyną?

Opublikowano

Sprzęgło alternatora wymienione? Napinacz paska wielorowkowego?

Opublikowano

Napinacz nowy, rolka alternatora nie.

 

Opublikowano

To zrzuć paski i odpal wtedy i powiedz czy słychać piski, a rolke altka ręką czy w jedną obraca altek a w drugą sama wolno lata

Opublikowano

Ok, będę musiał spróbować.

Opublikowano
Zawartość dodana 2 minutes later
3 godziny temu, nik23 napisał:

To zrzuć paski i odpal wtedy i powiedz czy słychać piski, a rolke altka ręką czy w jedną obraca altek a w drugą sama wolno lata

BRB jest jeden pasek osprzętu.

jeżeli nastąpi cisza, warto pokręcić pompą wspomagania, rolkami, kompresorem klimy (oczywiście we właściwą stronę)

Opublikowano

To prawda, w BRB jest jeden pasek, będę musiał go na dniach ściągnąć i pokręcić tymi rolkami, może coś będzie słychać...

Opublikowano

Zacznij od tego że zrzuć pasek wielorowkowy i odpal silnik.. wtedy będziesz wiedział czy piszczy coś na osprzęcie czy na rozrządzie.. na rozrządzie może pompa wody popiskiwać..

Opublikowano

Pompa wody jest nowa, ale wiadomo zawsze warto sporawdzić.

Opublikowano

Podejrzenie padło na uszczelniacze które zostały wymienione na nowe przy wymianie rozrządu. Bardzo ciasno siedzą i prawdopodobnie muszą się jeszcze dopasować.

Piski pojawiły się właśnie po wymianie rozrządu, paska, napinaczy oraz uszczelniaczy i z dnia na dzień coraz mniej je słychać więc chyba wszystko zaczyna się dopasowywać.

Opublikowano
Dnia 9.02.2017 o 10:40, M@tti napisał:

Podejrzenie padło na uszczelniacze które zostały wymienione na nowe przy wymianie rozrządu. Bardzo ciasno siedzą i prawdopodobnie muszą się jeszcze dopasować.

Piski pojawiły się właśnie po wymianie rozrządu, paska, napinaczy oraz uszczelniaczy i z dnia na dzień coraz mniej je słychać więc chyba wszystko zaczyna się dopasowywać.

bez żartów. chyba że źle zamontowane.

Opublikowano

A można je źle zamontować?

Opublikowano

jeżeli montujący ma odpowiednie zdolności oczywiście, że można.

a przypadkiem zaślepki (broki) kanałów olejowych w głowicy, nie wypadły?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...