Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z silnikiem i rozpoznanie jaki to model


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Po pierwsze witam wszystkich użytkowników! Tak jestem tutaj nowym uzytkownikiem. Napisze posta ogólnego. Z góry przepraszam i proszę administratora o "przesunięcie" posta na odpowiedni dział, gdyby ten nie był odpowiedni.

Zaczynając. Audi posiadam od września 2016 roku. Kupiłem je ze względu na to,że potrzebowalem auta do zagazowania,by dojeżdżać na uczelnię. Wybór padł właśnie na ten model. Nie powiem urzeklo mnie auto itd.  Jest swietne. Odpala nawet przy minus 22. Ale niestety od dwoch tygodni mam problem z silnikiem. Otóż z tak zwanej gruszki w 1.8 urwały się" lapki". Cały walek jednym słowem"szlag trafił". Na moja niekorzyść wpadlo to w głowicę i narobilo nie malo zamieszanie. Po wizycie u mechanika(tam gdzie gaz mi zakladano- mechanik sprawdzony) wykryto brak kompresji na trzech cylindrach. Jednym słowem z silnika zostal złom. Po rozebraniu okazalo sie, że winowajcą byly wspomniane lopatki.  Teraz wyszedl drugi cyrk. Na glowicy mam napis ARG podczas gdy na naklejce we wnęce koła zapasowego napis ADR. Świadczy to o tym ze silnik był robiony. Tylko czy cały przekładany. Czy tylko glowica? Druga sprawa. Mam wuja mechanika( mieszkajacy ponad 60 km w jedna stronę ode mnie),z którym się konsultowalem.

Niestety on tez dokładnie nie wie. Jedynie to przekladal caly silnik innemu posiadaczowi A4 z silinikiem 1.8 .

Kupiłem tez od niego sprawdzoną głowicę i kolektor i parę innych rzeczy. 

I tutaj zadam moje pytanie. Czy kolektor zwykly(żeliwny) może zastąpić gruszke z mojego silnika. Tam jest podobno czujnik podcisnienia i gdy będzie błąd to auto może " wskoczyć" w tryb awaryjny etc? Chce być pewny bo mój wujo nie wie xd. On mówi,że w BMW pozbywal sie ustrojstwa i zaslepial otwór po tym i auto normalnie pracowalo. 

Nasyepna sprawa to glowica. Czy z napisem  ADR podejdzie do tego silnika. Ta AGR ma steroeany napinacz elektronicznie a ta co kupilem nie. Po prostu nie wiem co mam juz robić...

A auto kupilem w komisie, więc może oni cos kombinowali. Nawet w przebieg nie wierzę, że mial 167000 z hakiem. Po prostu juz długo szukalem tego modelu a 3/4 na rynku to trupy. A ten sie wydawał sensowny. Jestem tezecim wlascicielem. 

Po prostu chcę zrobić to auto i jeździć. No i założyłem mu gaz.

 

Jeśli trzeba to zdjecia dodam jutro. Dzisiaj jest późno,a ja jutro mam zajecia.. 

Po prsotu chodzi mi o opinie etc. A i głowicę kupilem naprawde tanio. Chciałabym to jakos zalatwic. Do auta sie juz przywiazalem.

Znam sie trochę na mechanice. Ale nieto az tak bardzo :-)

P.s -w ostateczności wykonam planowanie etc. Ale to ostatecznosc. 

Z gory dziękuję i życzę miłego wieczoru!!! :-) :-) :-)

Edytowane przez Good-ek
Opublikowano (edytowane)

Nie łatwiej było kupić całego ADR'a za 400zł i problem z głowy? :)

Podejrzewam, że jak założyli do ADR'a głowicę nowszego typu z ARG, to po prostu nie podłączyli elektroniki do napinacza. Przerabiałem to już z trzema klientami, wszystko działa. 

Planowanie głowicy, to nie ostateczność, tylko podstawa, Panie znający się trochę na mechanice.

Edytowane przez JawoR36
Opublikowano

Dobrze. Spokojnie. Wiem,że to podstawa. Chcę po prostu zrobić to raza dobrze :-) 

Po drugie. Planowanie głowicy wykonuje się gdy glowica jest lekko uszkodzona. To jesy moje zdanie. 

Ale wracając. Wychodzi na to, że mogę założyć te głowicę i nie bedzie z tym problemu? Dobrze zrozumiałem xd

JawoR36 z góry dziękuję za cenne informacje. Właśnie o takie porady mi chodziło. 

A mam jeszcze pytanie odnośnie kolekstora ssacego. Czy jesli podłącze ten bez tzw. Gruszki to będzie to funkcjonowało? Czy mogę zalozyc ten kolektor z gruszką bez tej plastikowej przepustbicy? Będzie to funkcjonować? 

Opublikowano

Dobrze. Spokojnie. Wiem,że to podstawa. Chcę po prostu zrobić to raza dobrze :-) 

Po drugie. Planowanie głowicy wykonuje się gdy glowica jest lekko uszkodzona. To jesy moje zdanie. 

Ale wracając. Wychodzi na to, że mogę założyć te głowicę i nie bedzie z tym problemu? Dobrze zrozumiałem xd

Całego adr'a? No przecież kupiłem taka głowicę. Czy chodzi Ci o silnik? 

JawoR36 z góry dziękuję za cenne informacje. Właśnie o takie porady mi chodziło. 

A mam jeszcze pytanie odnośnie kolekstora ssacego. Czy jesli podłącze ten bez tzw. Gruszki to będzie to funkcjonowało? Czy mogę zalozyc ten kolektor z gruszką bez tej plastikowej przepustbicy? Będzie to funkcjonować? 

 

Opublikowano (edytowane)

Montując głowicę z jednego silnika, do drugiego silnika powinno się planować i koniec kropka. Jeśli jakiś mechanik uważa inaczej, to powinien Lego składać, a nie samochody. Skąd wiadomo że będzie idealnie prosta? Bo upierdzieli olejem, postawi na kartce i mu się ładnie cała odbije (przykład z życia).  Więc głowicę bym splanował, choćby dlatego, że nie wiadomo w jakim jest stanie.

Co do kolektora, nie mam zielonego pojęcia jak to tam działa itp, ale siedzę za to w częściach i sprzedaję na bieżąco wszystkie sprawne kolektory, bo właśnie te gruszki pękają. Więc podejrzewam, że gdyby można je było je sobie od tak zaślepić lub ich nie wymieniać, to uwierz mi, to cebulaczki już by to dawno robiły :)

Edytowane przez JawoR36
Opublikowano

Rozumiem. Dzięki za potrzebne  informacje i wiedzę:-)

Opublikowano

Mam jeszcze jedno pytanie. Czy moge miec wsadzona głowicę i kolektor(gruche) zinnego silnika niz mam? Ma to prawo dzialac czy nie? 

Albo czy jest możliwość poczytania o ADR i ARG. O tych typach silnika.  Czym się różnią etc. Różnice w osprzecie, komputerach, kolektorach.

Jest gdzieś założony taki wątek? Zmila chęcią bym poglebil swoją wiedzę na ten temat :-) 

 

Opublikowano

Osobiście bym założył głowicę ARG, wymienił gruszkę, ew kolektor na taki jaki był i zapomniał o problemach z samochodem.

Opublikowano

Z głowicą to nie aż taki problem. Gorzej znaleźć tę gruszkę. Kwestia tylko tego czy mam wymieniony caly silnik czy tylko głowicę I

Opublikowano

Oznaczenia silnika są na bloku pod filtrem. A dwa, nie ma to kompletnie znaczenia czy był wymieniony czy nie.
Masz tam w końcu plastikowy kolektor czy metalowy? Daj jakieś foto gruszki, znajdę coś u siebie.
 

Opublikowano

Otóż tez tak zrobię. Jedynie co to szukam to kolektora. Gruszka jest metalowa(była zamontowana w tym silniku) Mam tez zwykły kolektor bez tej gruszki i zastanawiam się czy by pasował. Jedynie czym się różnią to czujnikiem podciśnienia. 

Zawartość dodana 1 minute later

Zdjęcia wstawię pod wieczór

Opublikowano

Temat do zamknięcia. Problem rozwiązany. Auto ma założoną starą głowicę. Codo kolektora ssącego- został założony stary bez tego walka. Powiem tak. Nie wiem czy to zaszkodzi silnikowi. Jak dla mnie jeździ dobrze. Czasem tylko faluja mu Obroty- delikatnie. Czasem wskoczy na wyższe- Le tutaj tez się nauczyłem go juz obsługiwać. Po primo podczas jazdy nie wolno go zrzucać na luz jak niektórzy to robią podczas dojezdzania do skrzyżowania. Trzeba go przytrzymać na biegu- zdusić. A jak utrzymuje wyższe obroty w okolicach 1600\1800 to Trzrba lekko przygazowac. No i jest ciut głośniej powyżej 100km\h. Można się przyzwyczaić. Co jest na plus to to, że lepiej się wkręca na obroty i jest żwawszy. I co najważniejsze jeździ i cieszy właściciela. Dziękuje za pomoc i cenne rady! Do Usłyszenia! ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...