Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Problem z silnikiem - brak mocy


Thomas8010

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.Panowie mam problem z moim autkiem.A mianowice Chodzi o silnik tego auta. Audi a4. Niewiem co sie dzieje ale tym autem nie mogę podróżować więcej niż 120km/h Obroty niewskocza więcej niż 3200 i to juz z ledwością.Auto w ogóle niema buta.To jest moje drugie audi.Z tamtym niemialem problemów,a z tym niestety ale mam.Autko w ogóle nie przyspiesza od startu tak jak powinno,a nie mówie juz o innych przeleżeniach.Dla porównania Jeździłem tez kolegi Passatem z tym samym silnikiem i powiem ze nawet nie mam co z nim startować bo nie chce sie wstydu najeść.

Na dodatek cos jeszcze słychać ale to niejest nic przy turbinie.Niewiem jak to nazwać.Mogę jedynie opisac gdzie to sie znajduje.To cos jest bodajże przykręcone do bloku od strony wentylatora i dochodzą do niego jakieś male wężyki i chyba kable.A teraz opisze jak to słychać.To słychać jak tylko walczę stacyjkę, a nawet jak juz odpalę samochód i słychać to non stop.Brzmi to tak jakby CYKAL ZEGAR.co to może być bo na dislach sie nieznam.Proszę o pomoc.Thomas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie tak jak napisał jacekm to ewidentna praca silnika w trybie awaryjnym przy przekroczeniu 3200 RPM a na dodatek muł w od samego dołu obrotów - w tym przypadku nie ma co sypać możliwościami bo jest ich sporo, pewnie w dalszych postach będą pisać o walniętym przepływomierzu itp. itd. - zanim cokolwiek zaczniesz wymieniać to najrozsądniejszym wyjściem jest wykonanie diagnozy vagiem - może to monotonne stwierdzenie ale najskuteczniejsze w tym przypadku - trzeba po pierwsze odczytać zapisane przez sterownik silnika błędy a następnie zrobić logi dynamiczne czyli podczas jazdy i wkleić je na forum aby inni mogli je zinterpretować,

jeśli chodzi o to cykanie to z pewnością jest to elektrozawór regulujący ciśnienie doładowania czyli N75 - jednym cyka tak, że go słyszą u innych go nie słychać ale efekt cykania nie świadczy o jego uszkodzeniu,

jeśli chcesz zgłębić temat Twoich problemów to wpisz w wyszukiwarkę google słowa kluczowe np. "notlauf", "brak mocy", "turbo się wyłącza", "N75" a będziesz wiedział o co chodzi z tymi TDI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnei mialem ten problem Kolego.. 120 km\h i Audi Ciach stawala.. Guma która laczyla turbine poprostu sie rozerwala i dostawala lewe powietrze... Wymienilem na Gume Od jakiegos Saaba ze szrotu Obok i założylem.. Audi jak nowa chodzi ;d;d :):hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo padla N75, albo wężyki od N75 do turbo, albo przepływka, albo....... Na pewno to trzeba podłączyć sie pod VAG'a i zrobić logi, tak jak zostało to napisane wcześniej. Po tym postawimy diagnozę i zaczniesz wydawać pieniądze :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

letallec - Kurde no nnawet nie dasz sie powymieniac pogladami ;d;d tylko odrazu wyczerpujesz sprawe hehe a tak dobrze sie zappowiadalo ;d;d :tongue4: :tongue4: :tongue4::wink4:

Wymieniajcie sie, ale nie tutaj :tongue4: Tutaj się pomaga :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co syczy to zawór upustowy turbiny. Kumpel miał taki przypadek jak twój. Mechanik grzebał cały dzień z vagiem i nic nie zrobił bo wszystko było o.k. Okazało się że zawór ten ukruszył sie przy wężyku i cały czas upuszczał ciśnienie z turbiny i przez to samochód był takim mułem. U niego też cały czas tak cykało z przodu silnika i to był ten zawór. Kupił używany za parę złotych i do dziś jest o.k. Sprawdź czy nie jest gdzieś uszkodzony właśnie ten zawór, a najlepiej jeśli maż możliwość to pożycz od kogoś taki zaworek i go podepnij , wtedy będziesz miał pewność że to właśnie to, bo u niego na vagu ciśnienie doładowania pokazywało dobre , a jednak było za słabe. Mechanik nie miał już żadnej opcji i zaczął wymieniać po kolei podzespoły i tak trafił na ten zawór

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co syczy to zawór upustowy turbiny

czy ktoś tu pisał, że słyszy syczenie ?

Okazało się że zawór ten ukruszył sie przy wężyku

od kiedy zawór upustowy wastegate znajduje się przy wężyku ?

cały czas tak cykało z przodu silnika i to był ten zawór

słyszałeś aby wastegate cykało ?

na vagu ciśnienie doładowania pokazywało dobre , a jednak było za słabe

było dobre a jednak za słabe - "siedział ptak na gałęzi - jedną nogę miał krótszą a drugą taką samą" :polew:

trochę się zastanów co piszesz, wiesz że gdzieś dzwoni tylko nie wiesz w którym kościele :wink4:

cyka N75, który steruje poprzez siłownik pneumatyczny pracą wastegate a N75 wygląda tak :

e37014e2a42b20eem.jpg

a tak poza tym to silniki AHH mają turbinę VNT ze zmienną geometrią łopatek i tam nie ma zaworu upustowego a N75 jest sterowany podciśnieniem i wygląda tak :

e424fb6dbdbe9500m.jpg

[br]Dopisany: 07 Styczeń 2009, 07:16_________________________________________________Thomas8010 musisz się w końcu określić jaki masz silnik -

- 1Z (jak w temacie) czy AHH (jak w podpisie) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale kolega Thomas ma właśnie AHH :mysli: i to cykanie to raczej elektrozawór :wink4:

zgadzam się z Tobą, że to elektrozawór - przecież też tak pisałem, elektrozawór to N75 (albo taki jak na pierwszej fotce jeśli silnik jest 1Z albo taki jak poniżej jeśli silnik AHH) a zawór wastegate nie jest elektrozaworem i to zupełnie inna para kaloszy :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale kolega Thomas ma właśnie AHH :mysli: i to cykanie to raczej elektrozawór :wink4:

zgadzam się z Tobą, że to elektrozawór - przecież też tak pisałem, elektrozawór to N75 (albo taki jak na pierwszej fotce jeśli silnik jest 1Z albo taki jak poniżej jeśli silnik AHH) a zawór wastegate nie jest elektrozaworem i to zupełnie inna para kaloszy :wink4:

no to teraz ja sie z Tobą zgadzam :wink4: chyba troszeczkę źle Cie zrozumiałem :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co syczy to zawór upustowy turbiny

czy ktoś tu pisał, że słyszy syczenie ?

Okazało się że zawór ten ukruszył sie przy wężyku

od kiedy zawór upustowy wastegate znajduje się przy wężyku ?

cały czas tak cykało z przodu silnika i to był ten zawór

słyszałeś aby wastegate cykało ?

na vagu ciśnienie doładowania pokazywało dobre , a jednak było za słabe

było dobre a jednak za słabe - "siedział ptak na gałęzi - jedną nogę miał krótszą a drugą taką samą" :polew:

trochę się zastanów co piszesz, wiesz że gdzieś dzwoni tylko nie wiesz w którym kościele :wink4:

cyka N75, który steruje poprzez siłownik pneumatyczny pracą wastegate a N75 wygląda tak :

e37014e2a42b20eem.jpg

a tak poza tym to silniki AHH mają turbinę VNT ze zmienną geometrią łopatek i tam nie ma zaworu upustowego a N75 jest sterowany podciśnieniem i wygląda tak :

e424fb6dbdbe9500m.jpg

[br]Dopisany: 07 Styczeń 2009, 07:16_________________________________________________Thomas8010 musisz się w końcu określić jaki masz silnik -

- 1Z (jak w temacie) czy AHH (jak w podpisie) ?

1. W pierwszej kwestii się z tobą zgodzę że nikt nie pisał o syczeniu . Chodziło mi tylko o to ze trudno sprecyzować ten dźwięk i chyba źle go nazwałem.

2. Nie pisałem o tym że zawór ten znajduje się przy wężyku, tylko że się ukruszył przy wężyku, a dokładniej przy tej plastikowej części zaworu na którą zakłada się wężyk.( wyprzedzając twoje pytanie nie mam pojęcia jak się ukruszył , pewnie przy jakiejś naprawie mechanik uderzył w niego kluczem lu coś w tym stylu)

3. Nie wiem jak się to dokładnie nazywa nie jestem mechanikiem. Nie mam pojęcia co to ,,wastegate". To był przedmiot z 2 zdjęcia które wstawiłeś i wydobywał się z niego dźwięk podobny co cykania, ale jak pisałem wcześniej trudno go sprecyzować.(Ten dźwięk)

4 . Cały czas pisałem o urządzeniu które przedstawiłeś na drugim zdjęciu. Mechanik mówił że to zawór upustowy więc tym się sugerowałem. Jeśli kogoś wprowadziłem w błąd to bardzo przepraszam.

A co do doładowania chodziło mi o to że vag pokazywał ze ciśnienie doładowania jest w porządku , ale w rzeczywistości nie było. Wniosek z tego taki ze nie można w 100% polegać tylko na diagnostyce.

No i jeżeli mówisz że to był N-75 to właśnie to było pęknięte i po wymianie tego N-75 moc powróciła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba mam silnik z oznaczeniem AHH Bylem sprawdzilem i na ten model to wyglada. :kwasny:

Dzieki panowie za odpowiedz.

Tez myslalem ze bez VAG-a sie nie obejdzie.

Chyba bede musial sie umowic z mechanikiem na podpiecie go pod kompa :>

Jak juz bedzie po wszystkim to opisze co wynalazl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba bede musial sie umowic z mechanikiem na podpiecie go pod kompa cheesy

tylno broń Boże nie z takim co elektrozawór N75 nazawał zaworem upustowym bo jeszcze gotów Ci gaźnika się w Twoim silniku doszukać i cewkę wysokiego napięcia wymienić albo silniczek krokowy :wink4:[br]Dopisany: 07 Styczeń 2009, 16:20_________________________________________________rico11 uwierz mi, że jeszcze trochę poczytasz wiadomości na tym forum i to Ty będziesz zaginał tego mechanika - szkoda, miałeś pecha bo akurat trafiłeś na jakiegoś niemotę, z którego akurat przykładu nie ma co brać, nie martw się, dobrze myślałeś tylko akurat jego wieedza wprowadziła Cię w błąd.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba mam silnik z oznaczeniem AHH Bylem sprawdzilem i na ten model to wyglada. :kwasny:

Dzieki panowie za odpowiedz.

Tez myslalem ze bez VAG-a sie nie obejdzie.

Chyba bede musial sie umowic z mechanikiem na podpiecie go pod kompa :>

Jak juz bedzie po wszystkim to opisze co wynalazl

no to powodzenia Thomas :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...