Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

2.0 ALT PROBLEM Z WARIATOREM


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

'Witam'

Mam problem ze swoim 2.0 ALT. Samochód zaczął terkotać klasycznie (diagnoza mechanika wariator) no to został rozebrany oraz zregenerowany sprawdzony wszystko" niby" sprawne

Zawór też został sprawdzony, według firmy która regenerowała wariator zawór 100% sprawny. 

Po złożeniu pojawił się inny dziwny dźwięk z tej samej okolicy. Dodam iż łańcuch, olej też został zmieniony. Ćiśnienie  oleju sprawdzone 4 bary. 

Dodam że po odpieciu wtyczki od zaworu dźwięk silnika jest wzorowy więc wykluczam jakikolwiek napinacz czy łańcuch.  

 

 

Edytowane przez akrystian
Opublikowano

Co za firma regenerowała wariator? Ile skasowali? Poza wytarciem metalu ma on hamulec jaki trzeba sprawdzić

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

mehenker.com 650 brutto. hamulec nowy pierścienie na zaworze również. tuleja miała wyrobiene rowki. dziwi mnie całkiem inny dźwięk klekotu.

Opublikowano

Drogo, 450 u benego byś zapłacił.
Terkocze cały czas? Od pierwszego zapłonu, po rozgrzaniu?

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

na zimnym nic się nie tlucze. terkot jest całkiem inny niż był wczesniej. tak obecnie się tłucze . po odpięciu wtyczki od zaworu cisnienia cisza i spokoj. również po odpieciu wtyczki czujnika pozycji wału rozrządu cisza. 

Stawiam wadliwy zawór . nie podaje oleju do wariatora ?? 

numer zaworu 06B 103 741 C. dostępnośc 1 na allegro za 400PLN

http://allegro.pl/a4-b6-superb-i-2-0-130km-nastawnik-faz-06b103741c-i6663605572.html

Dodam że dziś rano wywaiło mi bład 

17939 -Sterowanie kątami fazowymi wału rozrządu ; przerwa w obwodzie - nieciągły 

lecz skasowałem błąd przejechałęm 5 km autem i juz go nie wywaliło

 

 

Edytowane przez akrystian
Opublikowano

To nie jest zawór a nastawnik zmiennych faz rozrządu. Błąd wywaliło bo odpinałeś wtyczkę. Trudno powiedzieć co jest nie tak, nastawnik współpracuje z wariatorem, łańcuch z napinaczem. Najczęściej nastawnik ulega uszkodzeniu podczas demontażu. Siedzi mocno w wyrobionych bruzdach w wariatorze i czasem trzeba wiele siły użyć. Może być też niewłaściwie zregenerowany wariator, lub mechanik np ukrecił śrubę. Rozebrać i poddać weryfikacji

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

nastawnik sprawdzany na stole w firmie która regenerowałą wariator . Firma twierdzi ze wszystko sprawne 100%. niewiem gdzie i co teraz szukac

Opublikowano

Ciśnienie oleju pisałeś że sprawdzales 4 bary, ale ciśnienie to sprawdza się od zimnego - ok4 bar do rozgrzania z manometrem w ręku - ok 1 bar. Na zimnym problemu nie ma.

Widziałeś ten ich regenerowany wariator? Powinien wyglądać tak

e2e85d00c4427f6bbd20fa024ff75737.jpg

Wystarczy że otwory będą większe lub jeden więcej i

 

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...