Etoo Opublikowano 12 Marca 2017 Opublikowano 12 Marca 2017 (edytowane) Witam wszystkich . Od jakiegoś czasu borykam się z problemem pracy silnika na gazie komputer Diego ... wtryski magiczne "magic" a to jest tak . Odpalam auto na zimnym pracuje na benzynie , obroty przez może minute 1300-1500 obr ... następnie spada do 1000 , czekam na sekwencje, przełącza (obroty 500-600 -cała buda drga ) jadę, silnik ma 60° i zaczyna przerywać tak jak by nie chciała jechać, ale jako tako jedzie czuć drgania a przy 90° ze świateł ciężko ruszyć i przy 90° jak zgasze i odpalam to strzela i śmierdzi gazem ale nie często ... byłem raz u "Gazownika" mówi że wtryski 2 .. poprosiłem o wymianę i kalibracje 190 zł za wszystko , zero zmian jest to samo , wytłumaczył się że coś z benzyna jest nie tak , badanie VAG nic nie wykazało, natomiast auto na benzynie nie przerywa przyspiesza ładnie i płynnie ale przy wyrzucaniu na luz obroty faluja w granicach 1000-1500 przez chwilę i się normują do 1000 , jak myślicie co to może być? Mam dość tych "gazowników" Edytowane 12 Marca 2017 przez Etoo
Adrian1727 Opublikowano 12 Marca 2017 Opublikowano 12 Marca 2017 Sprawdź błędy na komputerze odnośnie tych obrotów może być błąd przepustnicy. Co do gazu, nie wiele jest takich rzeczy które mogą się zepsuć. I teraz tak, od kiedy masz instalacje gazową ? W jakim stanie jest reduktor LPG tzn. ile już ma przejeżdżone km itp. ? Wtryski jak były robione to na razie może ich się nie czepiajmy. Moim zdaniem są dwie przyczyny. Pierwsza to reduktor, gdy zmieniałem u siebie uszczelniacze reduktora LPG, przez swoją niewiedzę nie wkręciłem membrany w taką blaszkę, i miałem dokładnie takie objawy jak ty, a konkretnie auto przerywało obroty falowały 500-800, a gazem śmierdziało strasznie, i gdy rozkręciłem po raz enty reduktor zauważyłem swój błąd, gdy wkręciłem blaszkę obroty trzyma idealnie i całkiem możliwe że membrana popękała ci ze starości (jeśli reduktor jest stary) i leje ponad normę. Druga sprawa to komputer LPG, najlepiej podłączyć się i sprawdzić czy wszystko jest tak jak być powinno. To są tylko moje przepuszczenia. A dokładnie to kiedy Ci się to stało ? po czym to zauważyłeś ? stało się z dania na dzień czy coś robiłeś przy silniku albo mechanior ?
Etoo Opublikowano 12 Marca 2017 Autor Opublikowano 12 Marca 2017 Instalacja LPG zamontowana w 2007r. Niestety auto posiadam zaledwie 4 miechy dopiero a po 3 miesiącach użytkowania zaczęło przerywać, jak kupowałem to auto jak się przełączyło na gaz to też miało niższe obroty niż na benzynie ale nie przerywało . Komputer Gazownika wskazywał że wszystkie wtryski dawkują gaz tak samo no różnią się tam jakimiś minimalnymi cyframi , VAG również nie wyrzucił żadnych błędów jeden jedyny air bag który został usunięty . Najpierw raz czy dwa razy mi wybuchło gazem spod maski wogole w szoku byłem a później pomalutku zaczęła przerywać
Adrian1727 Opublikowano 12 Marca 2017 Opublikowano 12 Marca 2017 1 minutę temu, Etoo napisał: Instalacja LPG zamontowana w 2007r. Niestety auto posiadam zaledwie 4 miechy dopiero a po 3 miesiącach użytkowania zaczęło przerywać, jak kupowałem to auto jak się przełączyło na gaz to też miało niższe obroty niż na benzynie ale nie przerywało . Komputer Gazownika wskazywał że wszystkie wtryski dawkują gaz tak samo no różnią się tam jakimiś minimalnymi cyframi , VAG również nie wyrzucił żadnych błędów jeden jedyny air bag który został usunięty . Najpierw raz czy dwa razy mi wybuchło gazem spod maski wogole w szoku byłem a później pomalutku zaczęła przerywać A jak załóżmy zgasisz auto na LPG i za 3-4 min odpalasz to długo kręcisz ? Jaki to reduktor ?
Etoo Opublikowano 12 Marca 2017 Autor Opublikowano 12 Marca 2017 Jak zgasze auto na chwilowy postój i jak odpalam to jak wybuchnie to później nawet z dodawaniem gazu muszę odpalac bo chwilę kręci bo jak nie wybuchnie to chwilę zakręci i odpala , nie wybucha za każdym razem tylko taka ruletka . Reduktor LandiRenzo
Adrian1727 Opublikowano 12 Marca 2017 Opublikowano 12 Marca 2017 2 minuty temu, Etoo napisał: Jak zgasze auto na chwilowy postój i jak odpalam to jak wybuchnie to później nawet z dodawaniem gazu muszę odpalac bo chwilę kręci bo jak nie wybuchnie to chwilę zakręci i odpala , nie wybucha za każdym razem tylko taka ruletka . Reduktor LandiRenzo Możesz bardziej przybliżyć co to znaczy "wybucha gazem" ? przez reduktor gaz ci ucieka i śmierdzi spod maski ? czy wybucha w sensie że w silnik pójdzie duża dawka gazu ? Stawiam na reduktor, pewnie do wymiany uszczelniacze reduktora + filtry fazy ciekłej, cały komplet.
Etoo Opublikowano 12 Marca 2017 Autor Opublikowano 12 Marca 2017 Moim zdaniem gdzieś z okolic filtra gazu przy włączonej dmuchawie w samochodzie cały gaz z tego "wybuchu " wylatuje do kabiny
Adrian1727 Opublikowano 12 Marca 2017 Opublikowano 12 Marca 2017 (edytowane) 3 minuty temu, Etoo napisał: Moim zdaniem gdzieś z okolic filtra gazu przy włączonej dmuchawie w samochodzie cały gaz z tego "wybuchu " wylatuje do kabiny filtra fazy ciekłej czy lotnej ? (filtr fazy ciekłej jest w reduktorze, filtr fazy lotnej znajduje się między reduktorem a wtryskami LPG) Edytowane 12 Marca 2017 przez Adrian1727
Etoo Opublikowano 12 Marca 2017 Autor Opublikowano 12 Marca 2017 Dokładnie ten drugi filtr fazy lotnej
Adrian1727 Opublikowano 12 Marca 2017 Opublikowano 12 Marca 2017 Teraz, Etoo napisał: Dokładnie ten drugi filtr fazy lotnej Może węże nie są po dociskane obejmami ? może się poluzowały i gdy auto przerzuca się na LPG otwiera zawór i pod wpływem ciśnienia "wybuchnie" bokiem ?
Etoo Opublikowano 12 Marca 2017 Autor Opublikowano 12 Marca 2017 Strzela tylko przy odpalaniu na rozgrzanym silniku
Adrian1727 Opublikowano 12 Marca 2017 Opublikowano 12 Marca 2017 1 minutę temu, Etoo napisał: Strzela tylko przy odpalaniu na rozgrzanym silniku a sprawdzałeś czy nie są poluzowane obejmy węży filtra fazy lotnej ?
Etoo Opublikowano 12 Marca 2017 Autor Opublikowano 12 Marca 2017 Musiał bym zajrzeć bo tam tych wężyków jest ale jak Gazownik sprawdzał to dociskał
Adrian1727 Opublikowano 12 Marca 2017 Opublikowano 12 Marca 2017 (edytowane) 8 minut temu, Etoo napisał: Musiał bym zajrzeć bo tam tych wężyków jest ale jak Gazownik sprawdzał to dociskał Gazownik gazownikiem, to tak jak z mechaniorami, powie ci że zrobione sprawdzone a tak na prawdę nic nie zrobi, sam sprawdź będziesz pewniejszy, a milionów filtrów tam nie ma maksymalnie 2. Dla pewności Ci wysyłam link ze zdjęciem tego filtra, obejrzyj go bo skoro "wybucha" to albo nie dokręcona obejma albo może uszkodzony (pęknięty). FILTR FAZY LOTNEJ SIĘ WYMIENIA CO 10-15 TYS. KM. Także obejrzyj filtr, sprawdź czy jest po dokręcane, z tego co piszesz myślę że może być jakaś nieszczelność i dlatego auto się dławi itp. Skoro śmierdzi gazem i aż ci zawiewa do auta ten smród to jest niebezpieczne, i musi być gdzieś nieszczelność dlatego sprawdź dokładnie https://www.google.pl/search?q=filtr+fazy+lotnej&espv=2&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjTwpbqjNHSAhWDxRQKHXeLBekQ_AUIBigB&biw=1242&bih=580#imgrc=OzCkUFs07TIoZM: Edytowane 12 Marca 2017 przez Adrian1727
Etoo Opublikowano 12 Marca 2017 Autor Opublikowano 12 Marca 2017 (edytowane) To znaczy ja mam taki filtr do którego podłączone jest chyba z 6 wężyków gumowych bardziej takie https://goo.gl/images/JrDLX3 Zawartość dodana 5 minutes later Bardziej to Edytowane 12 Marca 2017 przez Etoo
Adrian1727 Opublikowano 12 Marca 2017 Opublikowano 12 Marca 2017 Aha okej, widzę że re dysze są wkręcane imbusem, tym bardziej sprawdź uszczelki na dyszach, jak odkręcisz będziesz widział oringi może puszczają gaz skoro jest ten "wybuch" a jeszcze inaczej może sprawdź w ten sposób że z daleka obserwuj filer i druga osoba niech manewruje centralką pb/lpg i może będzie taka sytuacja że "wybuchnie" gazem w tym miejscu i dostrzeżesz wtedy gdzie może być ta "nieszczelność". Tylko trzeba to z daleka obserwować, bo nie wiem jak to dokładnie wygląda, "wybuch" to dość mocne określenie więc lepiej z dystansem obserwować takie coś
Etoo Opublikowano 12 Marca 2017 Autor Opublikowano 12 Marca 2017 57 minut temu, Adrian1727 napisał: Aha okej, widzę że re dysze są wkręcane imbusem, tym bardziej sprawdź uszczelki na dyszach, jak odkręcisz będziesz widział oringi może puszczają gaz skoro jest ten "wybuch" a jeszcze inaczej może sprawdź w ten sposób że z daleka obserwuj filer i druga osoba niech manewruje centralką pb/lpg i może będzie taka sytuacja że "wybuchnie" gazem w tym miejscu i dostrzeżesz wtedy gdzie może być ta "nieszczelność". Tylko trzeba to z daleka obserwować, bo nie wiem jak to dokładnie wygląda, "wybuch" to dość mocne określenie więc lepiej z dystansem obserwować takie coś Czyli obroty na gazie i szarpanie mogą być tego skutkiem ?
Adrian1727 Opublikowano 12 Marca 2017 Opublikowano 12 Marca 2017 (edytowane) 44 minuty temu, Etoo napisał: Czyli obroty na gazie i szarpanie mogą być tego skutkiem ? Powiem tak, na razie ogarniamy temat tego gazu który się ulatnia nie wiadomo skąd, najpierw ogarnij to skąd ucieka i to napraw żeby nie było "wybuchów" gazu spod maski jak to nazwałeś. Jak zrobisz to, że już nie będzie śmierdziało z nawiewów i dalej nie będzie poprawy trzeba będzie pomyśleć nad reduktorem ale puki co tak w skrócie: Znajdź i napraw przyczynę ulatniania się gazu. To nie jest zbyt trudne, nie zdziwił bym się gdyby ten gaz ulatniał się z reduktora, jeśli uszczelniacze nigdy nie były wymieniane lub były ale bardzo dawno to u mnie też syczał gaz między uszczelkami w reduktorze z powodu starych popękanych uszczelek. Edytowane 12 Marca 2017 przez Adrian1727
Etoo Opublikowano 14 Marca 2017 Autor Opublikowano 14 Marca 2017 Wogole czy 20zl czyli ok. 8 litrow gazu na 25 km w miescie to realne spalanie tego silnika ? .... Zawartość dodana 0 minutes later Dnia 12.03.2017 o 19:12, Adrian1727 napisał: Powiem tak, na razie ogarniamy temat tego gazu który się ulatnia nie wiadomo skąd, najpierw ogarnij to skąd ucieka i to napraw żeby nie było "wybuchów" gazu spod maski jak to nazwałeś. Jak zrobisz to, że już nie będzie śmierdziało z nawiewów i dalej nie będzie poprawy trzeba będzie pomyśleć nad reduktorem ale puki co tak w skrócie: Znajdź i napraw przyczynę ulatniania się gazu. To nie jest zbyt trudne, nie zdziwił bym się gdyby ten gaz ulatniał się z reduktora, jeśli uszczelniacze nigdy nie były wymieniane lub były ale bardzo dawno to u mnie też syczał gaz między uszczelkami w reduktorze z powodu starych popękanych uszczelek. Wogole czy 20zl czyli ok. 8 litrow gazu na 25 km w miescie to realne spalanie tego silnika ? ....
Adrian1727 Opublikowano 14 Marca 2017 Opublikowano 14 Marca 2017 4 godziny temu, Etoo napisał: Wogole czy 20zl czyli ok. 8 litrow gazu na 25 km w miescie to realne spalanie tego silnika ? .... No trochę za dużo, to by wychodziło jakieś 32l/100km. Tylko zależy jak jeździsz w mieście, czy spokojnie czy dajesz mu po garach od świateł do świateł. A jak spalanie w trasie ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się