Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Spalanie oleju 2.0 TDI CR


fx552

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

moje a4 zaczęło mieć apetyt na olej, jeszcze nie wiem ile na ile bo dopiero to przyuważyłem ale byłem z tym u mojego mechanika, który powiedział że to albo odma, albo turbina ale on nie widzi pomysłu co z tym zrobić i że generalnie wiekszość Dieseli tak ma i rozkłada ręce.  Widać że jest przypocony wezyk od odmy i przy dolocie też jest silnik spocony. Powiedział że jedynie można wymienić uszkodzone uszczelki a tak to jeździć i dolewać. Czy naprawdę nie da sie z tym nic zrobić? Turbo ma moc, nie kopci, wydech jest czysciutki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez okolo 1000 km zeszło od 3/4 wskaznika mmi do jakos lekko ponad 1/4 wskaznika, nie wiem ile to jest, autko mam od niedawna

Edytowane przez fx552
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej uzupełnij profil na prawidłowy bo nie wiadomo jakie masz auto i silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież wszystko jest w temacie, a profil zaraz poprawię

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdzę na oleju Castrol Edge 5w30, teraz czeka mnie serwis olejowy i mam zamiar przesiąść się z niego na na przykład Motula ale myślę ze to nie rozwiąże problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jaki masz przebieg?

ja bym obstawiał turbo, albo odme 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, fx552 napisał:

Jeżdzę na oleju Castrol Edge 5w30, teraz czeka mnie serwis olejowy i mam zamiar przesiąść się z niego na na przykład Motula ale myślę ze to nie rozwiąże problemu

Problemu może nie wyeliminuje ale konsumpcja powinna spaść

Jeżeli nie masz DPF'a to lej olej 5W40 z normą VW 505

http://pro-choice.pl/diesel-synthoil-5w40-5l-lm1341-p-520.html

Edytowane przez cabanmat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że mam DPF :D

W poniedzialek jestem umowiony z jakimś innym magikiem który może bardziej sie zainteresuje problemem :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze zrób pomiar ręcznym bagnetem bo MMI czasem szaleje i pokazuje dziwne wartości. Jeśli rzeczywiście jest taki pobór to masz 3 opcje: odma, turbina, silnik. Z czego obstawiam na 90% turbinę. Proponuję zdjąć węże i zobaczyć ile jest oleju. Ew. poszukać innych wycieków.  Po drugie zmienić mechanika, bo taki który przy takim problemie rozkłada ręce i mówi że 'nie wie'  powinien naprawiać kosiarki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie, skąd mam dorwać taki bagnet? Zadzwoniłem do ASO w Warszawie i zapytałem o cenę to mi powiedzieli... 700zł, żart chyba :D

i gdzie się go umieszcza aby zrobić pomiar?

 

Co do mechanika, wydawał mi sie ogarnięty, aż do wczoraj właśnie :) w mojej mieścinie to wszyscy by najchetniej robili rozrządziki, wymieniali olej, klocki i tarcze. Jak sie dzieje cos innego to juz taka reakcja jest, i pierdzieli ze nic sie nie da z tym zrobic i wieszkosc Diseli tak ma :grin: powiedzial na koniec zebym mu pokazał diesela który nie ma oleju w dolocie to stawia piwo :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za kilkanaście złotych kupujesz. Jest oddzielny temat odnośnie pomiaru oleju, jak wykonać pomiar itd itd. Tam masz wszystkie informacje.

To, że w dolocie jest olej/mgiełka olejowa jest normalne, ale tak jak pisałem, jak ściągniesz i Ci się wyleje szklanka lub więcej oleju to raczej nie jest dobrze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, rozpracuję temat w przyszłym tygodniu i dam znać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Czy to duże zużycie jak co 3 tys km trzeba dolać litr oleju? Wycieków nie ma. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Kosatcz napisał:

Witam. Czy to duże zużycie jak co 3 tys km trzeba dolać litr oleju? Wycieków nie ma. 

To jeszcze gorzej jak wycieków nie ma, 1 -2  l to od wymiany do wymiany się dolewa 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Kosatcz napisał:

Witam. Czy to duże zużycie jak co 3 tys km trzeba dolać litr oleju? Wycieków nie ma. 

Jaki dokładnie masz silnik/rocznik , na jakim oleju, jaki przebieg, od kiedy jest taki pobór oleju ?.

Edytowane przez KINIAM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.0 to 136 koni przebieg 200tys autentyk. Jak długo nie wiem. Poprzedni właściciel mówił ze tyle dolewał olej long live castrol. Rocznik 2012

Edytowane przez Kosatcz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...