Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pytanie o nr Banków w kolumnach VAG


krzysztof-kosior1

Rekomendowane odpowiedzi

Mam mega problem koledzy... wymieniłem oba łańcuchy w dwóch bankach. W banku drugim dodatkowo wymieniłem napinacz. Stary walił o głowice i był już jego koniec... aktualnie mam błąd 17930 Camshaft Adjustment: Bank2: Malfunktion, P1522 - 001 - Upper Limit Exceeded.

Ale nie o błąd tu chodzi. Chciałem dokładniej sprawić napinacz więc w VAG wszedłem w engine a następnie basic seting... zrobiłem test i oto jego wynik: 

Ch3.jpg

 

Niby ok... tutaj pokazuje system not OK a bank2 wyrzucił błąd (P1522 - 001 - Upper Limit Exceeded)... Ale wszedłem w test wyjść i cewka w napinaczu na banku 2 tykała a na banku 1 nie... (po tym teście pod kostkę banku 1 podłączyłem inną cewkę i tykała). A z kolei w logach widzę, że któryś napinacz banku nie pracuje... tym razem ten w kolumnie pierwszej (lewej)... 

Bez tytułu.png

Moje pytanie... czy nie pracuje bank2 i system not OK dotyczy banku2? Jeżeli tak to dlaczego raz bank2 jest w lewej (kanał 90 bloki pomiarowe) a raz w prawej kolumnie (basic seting)? Dlatego w teście cewka napinacza banku1 nie tyka? Czy może ten "system not Ok" nie ma związku z błędem vag na banku2...? proszę o wyjaśnienie i pomoc... z góry dziękuję. 

 

Edytowane przez krzysztof-kosior1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, dziękuję bardzo !

dzięki linkowi od Ciebie dowiedziałem się że:

System not Ok dotyczy banku 2... czyli teraz poszukuję odpowiedzi czy ten błąd naprawię poprzez podmianę cefki z napinacza na inna?

I dowiedziałem się, że w logach to bank1 nie pracuje? Kto wie dlaczego? :( czy to ma związek z tym, że na teście wyjść cewka bank1 nie tyka? błędów brak poza tym jednym w banku2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja Ci niestety nie pomogę... jeśli tu się nikt nie znajdzie proponuje się udać na forum A6, tam jest parę osób co ogarnia takie rzeczy... Zresztą tu też chyba jest z jeden ale nie wiem czy chce się ujawniać ;) 

Zawartość dodana 2 minutes later

Tak na logikę to dziwne jest to że na drugim jest not OK a to niby pierwszy nie działa... nie mam pojęcia jak jest zbudowany ten silnik i elektronika dlatego proszę się nie śmiać... ale może to kwestia odwrotnego podpięcia czegoś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, zwonko napisał:

ale może to kwestia odwrotnego podpięcia czegoś?

Też o tym pomyślałem i to sprawdziłem. Nie mogłem pomylić kostek bo długości ich kabli na to nie pozwalają.

Nurtuje mnie pytanie... skoro nie pracuje napinacz w banku1 to dlaczego nie wywala żagnego błędu??

Może dziś zrobię jeszcze raz logi...

Potem podmienię cewkę i dam znać. A w banku2 w nowym napinaczu też podmienię cewkę, a o wynikach poinformuję należycie na forum. 

Swoją drogą... sytuacja na pewno rozwinie się tak: ALBO będę ekspertem w silnikach bdv albo sprzedam to auto ! !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź rezystancję cewki zaworu

10 ... 18 Ω

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwaga Panowie :D

Powodem był zawieszony napinacz... występuje to wtedy kiedy sprężyna pod tłoczkiem (tym zaraz pod cewką czarną) źle osiądzie... dzięki testowi wyjść i sprawdzeniu systemu przez VAG udało mi się do tego dojśc. Wymiana cewki i poprawienie sprężyny na razie poskutkowało.

Ale jest jedna ważna uwaga...

Probłem był duży dlatego, że w vagu na błędach bank2 to ten od pasażera ! ! W logach to bank 2 jest w pierwszej (lewej) kolumnie... A podczas testu wyjść bank 2 to ten od kierowcy... nie wiem dlaczego tak... ktoś wyjaśni to zagmatwanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...