Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Mijania po zapłonie/stacyjce jak włączyć?


Magik123

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie, jak i czy można w b5 po lifcie właczyc światła krótkie po zapłonie. Nie chce montować żadnych ledów. Może jest jakiś przekaźnik lub zwora aby aktywować swiatła? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest dobry pomysł, przy wyłączonym silniku tez będą uruchomione, a moc elektryczna będzie Ci potrzebna w zimie. Jeżeli już to kup sterownik do ledów najtańszy, one zazwyczaj mają funkcję że uruchamiają światła dopiero po uruchomieniu silnika (gdy napięcie jest wyższe niż 14V). Nie podłączasz tylko kabla z sygnałem z pozycyjnych, a tam gdzie masz opisane jako DRL to podłączasz krótkie. Wszystkie kable z tego co pamiętam schodzą się w słupku A (a jak nie to w przełączniku świateł masz). Nie pamiętam czy żeby dostać się do słupka trzeba zdejmować osłonę przy kierownicy, ale osłona to 4 śruby a osłona boczna 2 śruby i masz do podłączenia 4 przewody: zasilanie + i - oraz światło pozycyjne prawe i lewe.

Koszt jakieś 30 zł piwko i 30 minut pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem tak w volvo, akumulatorowi się nic nie robilo przez 5 lat. Ledy mialem i nie chcę już. Dlatego to jedyna opcja jaką rozważam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz zainstalować przekaźnik z dwoma stykami i podłączyć cewkę pod szynę x15 (żółty zacisk pod kolumną kierowniczą). +12V bierzesz z zabezpieczenia od świateł w skrzynce i podajesz na przełącznik świateł. Wszystko masz w jednym punkcie.  Jak ktoś by wrzucił schematy z Elsy to ci podam kolory przewodów gdzie masz się podpiąć. 

Moim zdaniem jest to głupi pomysł, ale rób jak chcesz. W przypadku awarii alternatora czy słabego akumulatora będziesz miał problem. Ja bym zainstalował automat, mniej roboty i bardziej profesjonalnie. Automat będzie droższy o jakieś 15 zł, ale to chyba nie koszt.

Edytowane przez mily
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde, myślałem że jest coś gotowego fabrycznego jakis przekaźnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może da się VAGiem? Ja tak miałem fabrycznie ale to tylko dlatego że mam wersje Skandynawska podobno...:kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie ta generacja auta żeby vagiem aktywować - w B5 to prosta elektryka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...