Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A4 B7 1.8T quattro] Przegub zewnętrzny tył - wymiana.


reizer

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Pytanie dość banalne,

otóż chcę zabrać się za wymianę tylnego prawego przegubu (w związku z koniecznością wymiany pierścienia i czujnika ABS ).

Wczoraj ściągnąłem koło i fakt, że auto ma 12 lat przysporzył mnie kolejny raz o zawrót głowy... oprócz urwanej śruby od czujnika, z którą myślę, że sobie poradzę -  kompletnie wszystko pokryte jest grubą rdzą, strach pomyśleć co zacznie się dziać jak zacznę rozkręcać :-D

Dlatego zdeycdowałem się najpierw sięgnąć po poradę. No właśnie - co najlepiej uwolnić - odkręcić , żeby w jak najmniej inwazyjny sposób wymienić ten przegub ? Ktoś ma doświadczenie  z tym samochodem ? W internecie nie mogę znaleźć absolutnie nic na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

duzo roboty chyba nie ma przy tym, odkręcasz śrubę od piasty(imbus 17) i 6 srub przegubu wewnetrznego od dyfra  jak sie nie myle imbus 6, jak po tym ciezko bedzie wygrzebać półośke to najlepiej wytargać cały dyfer czyli 12 srub od przegubów wewnetrznych lewego i prawego, 6 srub od wału napedowego przy dyfrze , 3 sruby od poduszki dyfra tej z lewej strony i dwie nakrętki od śrub trzymających tył dyfra do sanek :)

Edytowane przez MemberA4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ukręcenie sruby od czujnika abs to normalka ja ukręciłem oczywiście z kazdej strony co do czujników to jeden mi nie chciał wyjść i go całkowicie zdemolowałem drugi po długim polewaniu go i delikatnym rozruszaniu wyszedł ale i tak kupiłem dwa nowe.a ten uratowany trzymam w garażu :)

pierścień od ABSu mozliwe że bedzie wymagał tylko wyczyszczenia druciakiem ale to zobaczysz jak wyjmiesz półośke

Edytowane przez MemberA4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MemberA4 a jak poradziłeś sobie ze śrubkami ? :-D nawiert i wykrętak ? Pierścień od ABS pęknięty, akurat ustawił się w odpowiedniej pozycji - można było zobaczyć pęknięcie przez dziurkę od czujnika :-/

No nic, biorę się dzisiaj za to.

Generalnie problem powstał przez mechanika, który rozpierdzielił cały czujnik nie sprawdzając najpierw pierścienia, a potem jak zobaczył pierścień, powiedział, że pęknięty pierścień uszkodził czujnik i dlatego go musiał "wysłuskać", gdzie teraz logicznie rzecz biorąc raczej tylko pierścień był pęknięty....

Dlatego zabieram się za to sam, mimo braku czasu. Mam nadzieję, że pójdzie sprawnie.

Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, reizer napisał:

MemberA4 a jak poradziłeś sobie ze śrubkami ? :-D nawiert i wykrętak ?

jedynie nawiercanie coraz wiekszym wiertłem aż mogłem reszte wydłubać bo wykrętaka nie mam na stanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobione, półoś nie wychodzi cała co prawda, i przegub od koła nie wyjdzie do momentu aż nie odkręcimy amortyzatora, ale da się zrobić.

Śruba rozwiercona, otwór nagwintowany na nowo - wszystko hula :-)

 

Dzięki wielkie jeszcze raz!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...