Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi a4 b6 2.0 ALT benzyna/gaz, multitronic gaśnie przy ruszaniu na zimnym


arkadiusz.nas

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim. Mam problem ze swoim samochodem - Audi a4 b6 2001r, 2.0 ALT benzyna/gaz, multitronic. Auto zanim nie rozgrzeje się do drugiej kreseczki potrafi zgasnąć podczas ruszania z miejsca, sytuacja pojawia się coraz częściej i zaczynam się niepokoić. Dodam, że to występuje też podczas jazdy na samej benzynie więc instalacja gazowa nie jest przyczyną... Na komputerze wszystkie błędy jakie wykazało to:
1. P0420 katalizator (rząd 1) niedostateczne działanie
2. P1479 Multiplikacyjna korekcja mieszanki 1 - układ za ubogi
3. P1137 Addytywna adaptacja mieszanki powietrze (rząd 1) układ za ubogi
Przy ostatniej wymianie oleju silnikowego wymieniane były też filtry paliwa i powietrza z tego co pamiętam (tak mówi osoba od której go kupiłem, a wiem że można jej wierzyć).
Byłem u mechanika przed kupnem tego auta to powiedział że te błędy wszystkie raczej związane są z zapchanym katalizatorem i że raczej nie należy się tym przejmować w tym modelu. Będę wdzięczny za pomysły co to może być i ew jaka jest procedura naprawy/cena +/-?

Pozdrawiam,
Arek

EDIT: 
Zapomniałem dopisać jeszcze jednego dziwnego objawi, a mianowicie po odpaleniu silnika kiedy jest zimny obroty przez chwilę (1-2s) są nieco większe, pozniej opadną i już obroty nie falują zupełnie. Dziwne jest to, że na ciepłym silniku sytuacja nie występuje.

Edytowane przez arkadiusz.nas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź sprzęgło alternatora, często jest zardzewiałe i kręci non stop przezco auto jest słabsze przy ruszaniu. Kolejną przypadłoscią tego silnika jest kierownica powietrza, pewnie nie działa i stąd błąd nieszanki. Kat oczywiście zapchany, można wsadzić nowy - jeśli nie spala dużo oleju (ok 600 zł) lub dedykowaną strumiennice. Sprawdź odme i szczelność, i zamów kabel jeśli chcesz jeździć audi. Zawsze się przyda. Wszystko znajdziesz w wątkach

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wskazówki w którym kierunku szukać. Kabel pewnie niedługo zamówię. Jak komuś coś jeszcze przyjdzie do głowy to wszystkie sugestie mile widziane. Pozdro

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prędzej czy później wywali sterownik skrzyni, naprawa 1500 więc lepiej przełożyć na manuala

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie jak teraz myślę, to mój opis nie jest zbyt dokładny. Samochód gaśnie nie tylko w sytuacji kiedy po bezpośrednim odpaleniu ruszam z miejsca, może zgasnąć po przejechaniu np 400m podczas ruszania spod świateł. Czy w dalszym ciągu sprzęgło alternatora może być przyczyną?

Edytowane przez arkadiusz.nas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tylko, zapchany katalizator przed rozgrzaniem dokłada swój opór. Wciskając gaz wolniej wkreca się na obroty. Narazie możesz sprawdzić sprzęgło alternatora i kierownicę powietrza. Spróbuj odłączyć przepływomierz, sterownik silnika będzie brał domyślne wartości i napisz jaki efekt

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, zgodnie z tym co napisałeś kupiłem kabel diagnostyczny i przy pomocy forum wykonałem pare testów:
Przed skasowaniem błędów:
bezyna: http://vaglog.pl/log-032_033_002_JQf4d.html
gaz: http://vaglog.pl/log-032_033_002_REYLD.html
Po skasowaniu błędów:
benzyna: http://vaglog.pl/log-032_033_002_ZtmDA.html
gaz: http://vaglog.pl/log-032_033_002_0XQwjiD.html

Szczerze bałem się go ciągnąć do odcinki, liczę że na podstawie tych testów będzie dało się coś powiedzieć. Z tego co widzę to chyba mam mało wydajny przepływomierz. Dodam, że po ostatnim kasowaniu błędów pozostał tylko błąd katalizatora i:
17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean
            P1128 - 001 - Upper Limit Exceeded

Będę bardzo wdzięczny za analizę i opinię logów.

Pozdrawiam,
Arek

Edytowane przez arkadiusz.nas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem z którego biegu kolego robiłeś te logi, ale na trzeci to mnie to nie wygląda, za szybko się wkręcił na obroty przez co gówno widać i nijak się nie można odnieść do innych pomiarów na forum, czy nawet mojego.

Powinieneś zrobić tak: trzeci bieg, 30 km/h tj. ~1,5tyś do 6 tyś obrotów minimum. Tak, wiem, że to automat ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem test przepływomierza tak jak należy i wychodzi że jest sprawny. Dodatkowo pojeździłem trochę w taki sposób że zanim silnik nie rozgrzeje się do drugiej kreski wyłączam gaz ręcznie - jednak na benzynie problem dławienia się nie występuje. Nagrałem 2 filmiki z odpalania na zimnym i ciepłym silniku. 

Zauważcie, że na zimnym w momencie zapalenia się zielonych diodek gazu obroty podskakują do 1100 i tak się utrzymują, na ciepłym to nie występuje. To normalne zachwanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W momencie, w którym przełączył się na gaz to obroty mogły delikatnie skoczyć od innej dawki paliwa.

Kolego, jak byś zrobił logi dynamiczne tak jak prosiłem to bym Ci powiedział z pewnością co jest nie tak. Natomiast z błędu który wkleiłeś nr. 17536 i tego, że na benzynie jednak jest dobrze mogę tylko podejrzewać, że masz bardzo źle ustawioną instalację gazową. Ot klasyka w tych silnikach, da się ustawić na sondę i korekty tylko nikomu się nie chce i robią na postoju - efekty jak widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@rade Pisząc że zrobiłem "testy przepływomierza tak jak należy" miałem na myśli że zrobiłem je po raz drugi tak jak pisałeś i wskazania były dobre, porównywałem z tymi wstawionymi na forum.


"W momencie, w którym przełączył się na gaz to obroty mogły delikatnie skoczyć od innej dawki paliwa." - problem w tym że on w tym momencie nie przełączył się na gaz,  silnik był całkowicie zimny. Zielone ledy to poziom gazu, ta czerwona nad nimi symbolizuje ze jeszcze się nie przełączył. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to wybacz, źle zinterpretowałem to co pokazuje ta kontrolka, u mnie w KME jak pokaże wszystkie diody to znaczy, że złapał temperaturę i się przełącza, a dopiero potem pokazuje ilość gazu.

Wklej te logi w takim razie, bo ten błąd z niczego się nie wziął, a też poprawiałem kilka razy ustawienia gazu zanim zniknął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety logi zostały usunięte przez przypadek, ew zrobie ponownie w weekend. Co do instalacji gazowej, też masz BRC? Powiedz mi czy stosowałeś/gazownik stosował trik ze zubożaniem mieszanki na zimnym silniku w sterowniku gazu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam KME Nevo, jest w nim taka opcja, ale na pewno nie włączona. Generalnie mam instalacje ustawioną na bogato w całym zakresie obrotów, ustawiałem na podstawie  wskazań sondy lambda, dlatego się dopytuje o logi, bo z tego można dużo wyczytać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, ostatnio miałem dużo na głowie i dopiero dzisiaj powtórzyłem test:
http://vaglog.pl/log-032_033_002_te099D.html

Na początku testu skok do ponad 5k obrotów był był wywołany tym, że nie wiem czemu automat zrzucił mi z 3jki na 1ke... Druga próba już przebiegła dobrze. Prosiłbym o analizę czy jest coś niepokojącego. Pozdro

PS. Test robiony na benzynie po skasowaniu błędów.

Edytowane przez arkadiusz.nas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie benzyna jest zdrowa, przepływomierz przy niecałych 6000 obrotów pokazał 100g a to dobry wynik, korekta lekko na + to też spoko .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak byś wkleił logi także na gazie to bym Ci powiedział na 100%, a tak to upewniłeś się, że podstawa czyli praca na benzynie jest OK, poprawnych logów na gazie nie widziałem, więc nadal zakładam, że jest słabo.

Następnym razem rób logi jak należy to się dowiesz od razu a nie po miesiącu co i jak ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrób reset sterownika silnika, odpal go na benzynie zrób kilka kilkanaście kilometrów tylko na benzynie, później dla pewności zrób logi dynamiczne od startu do odcinki, najlepiej jakaś droga ekspresowa lub autostrada... przełącz na gaz zrób kilka km i zrób to samo.

warto też sprawdzić filtr fazy lotnej bo może już dawno nie był wymieniany, może też masz dostęp do kabla od sterownika gazowego, wtedy można podejrzeć co ma ustawione i jakie błędy się pojawiają. jak nie masz to chociaż sprawdź jakie korekty krótko i długoterminowe masz po zrobieniu kilkunastu/kilkudziesięciu kilometrów. Jeśli na benzynie wszystko ok a na gazie będą szły w ubogie to na pierwszy strzał filtr fazy lotnej, jak dalej będzie to samo to zostaje regulacja, jeśli nadal nic to może już wtryski od gazu do sprawdzenia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...